Grappig want dat doet de natuur namelijk al gewoon zelf. Antistoffen krijgt je kind mee met de placenta en daarna via de borstvoeding
Nee klopt hoor. Ik had al ruim 4/5 weken elke dag hoofdpijn soms zo erg dat ik alleen maar op bed in het donker kon liggen. Heb toen in al die weken misschien 4 paracetamol genomen. Volgens m'n gyn kwam het door de hormonen. Maar bij m'n andere zwangerschappen ook niet gehad dus het zat me niet lekker. Uiteindelijk naar een osteopaat geweest en bleek vanuit m'n bekken weg te komen. Behandeld en sindsdien hoofdpijn vrij.
Dit vind ik dus onzin. Want zowel jij, ik , als menigeen ander, zelfs de onderzoekers waar jij je hoop zo op vestigt. Wegen niet wat dit vaccin over 50 jaar doet?! Want zo lang is dat niet getest..... Dat zie je met die vacin voor 12 jarige tegen baarmoederhals kanker daar komt nu ook van alles over aan het licht!
Nee dat zeg je heel goed en dus is 80 % van de vaccinatie dikke onzin, als je kindje een goede gezondheid heeft. Want dan verlopen 9-10 ziektes als een heftige griep. Niet meer niet minder. Dus waarom al die troep in laten spuiten als je lichaam mits goede gezondheid zelf kan oplossen.
Over het thema foliumzuur dat zijn geen chemische middelen! Dat is in een vaccinatie heeeeel anders. Fooliumzuur is net als bijv vitamine b12 of andere vitamine mineralen natuurlijk binnen te krijgen.
Ik vind mezelf niet aanvallend, sorry als je dat wo ervaart. Maar ik vind het wel ergerlijk dat je gewoon langs alle goede argumenten heen leest en dan afkomt met een dooddoener als 'ik vertrouw ook niet onwogenaamd wetenschappelijk onderzoek'. Ten eerste is al het wetenschappelijk onderzoek waarnaar verwezen wordt geen 'zogenaamd' wetenschappelijk onderzoek, maar gewoon gedegen wetenschappelijk onderzoek. Ten tweede vraag ik me af waarop je dan wel vertrouwt? Jezelf? Nouja ok, jouw goed recht, maar dan heeft een gesprek voeren weinig zin he. Ik krijg het gevoel dat je een aantal zaken gewoon verkeerd begrijpt of begreep, maar dat je dat niet wil toegeven uit angst om dom over te komen ofzo. Er is helemaal niets mis met dingen niet weten, maar wat is er mis met je mening bijstellen op basis van dingen die je te weten komt? Niet alles klakkeloos geloven is een hele goede eigenschap, maar niet geloven in de wetenschap vind ik persoonlijk maar een gevaarlijke... Vooral, waarom dan zo selectief geloven in de wetenschap? Waarom geloof je dan wel in de positieve effecten van foliumzuur? En in de onschadelijkheid van echo's? Waarom neem je extra vitaminen of ijzer als je gyn dat aanraadt? Waarom neem je wel paracetamol? Ik vroeg je daarnet letterlijk van welke 'deeltjes' jij dan zoveel schrik hebt, maar daar antwoord je niet op. Het blijft dus lekker vaag, je weet eigenlijk zelf niet eens waar je bang voor bent. Ik vraag dat niet om je aan te vallen, ik vraag dat omdat we je dan kunnen aantonen dat er niks in een vaccin zit dat je kleintje schade kan berokkenen.
Difterie en tetanus vaccins worden al sinds de jaren 60 aan zwangeren gegeven. Is ook een dood vaccin net als kinkhoest. Je hebt wat dit punt wel gelijk: van heel veel dingen zijn er inderdaad niet zulke lange termijn effecten bekend. Maar ja, eens moet iets ingevoerd worden om die 50 jaar ervaring te kunnen krijgen. Anders kun je elke innovatie wb gezondheid de afgelopen 40 jaar dus we in twijfel gaan trekken.
Nee hoor, dat zei ik omdat ik een beetje klaar was met de aanvallende toon. Snap je? Maar daar zal ik even omheen lezen nu dan. Ik heb nergens gezegd dat ik "het" antwoord heb. Ook niet dat ik alleen op mezelf vertrouw. Ook niets over foliumzuur oid. Ik vind het gewoon altijd jammer dat er zulke heftige reacties komen, heb altijd het idee dat mensen dan iemand willen overtuigen en dat vind ik geen prettige manier van communicatie. Ook tevens niet waar het hele topic over gaat.. Er wordt een mening gevraagd over het toedienen van het kinkhoestvaccin bij zwangeren. En mijn mening is niet doen. En nee daar heb ik geen wetenschappelijke bron bij omdat ik het voor mezelf niet nodig vind om die te zoeken en het tevens hier niet gebruikelijk is om tijdens de zwangerschap te enten.
Het gaat erom dat wetenschappelijk onderzoek dit heeft aangetoond en dit wel geloofd wordt en ander wetenschappelijk onderzoek als onbetrouwbaar wordt gezien. Net als het advies wat daaruit voortkomt vanuit dezelfde organisaties. Dat is met 2 maten meten. Waarom het ene wel geloven en het andere totaal niet (en zelfs als juist zeer schadelijk wordt gezien)?
Ik denk, als ik vanuit mezelf kijk, omdat het om natuurlijke stoffen gaat als je ze in hun puurste vorm neemt of uit de natuur..
Je hebt alle recht op een mening hoor, absoluut. Alleen vorm je meestal een mening naar aanleiding van informatie/bronnen etc. Dus is het wat lastig te begrijpen, dat jij gewoon alleen een mening hebt en niet naar de informatie wilt kijken. Dat maakt een gesprek natuurlijk ook moeilijk. Want er is vanuit jouw oogpunt maar 1 argument; namelijk je gevoelsmatige mening. Ik denk dat dat onbegrip overkomt als willen overtuigen. Niet het overtuigen van het vaccineren op zich, maar meer over hoe een mening gevormd wordt.
Dat is natuurlijk ook het mooiste. Alleen moeilijk haalbaar, als je alle voordelen wilt hebben. Want paracetamol is ook niet natuurlijk. Maar wel heel fijn en handig om te gebruiken.
Nou kijk ik heb veel gelezen (te veel) en gehoord en ben er al een hele tijd niet meer mee bezig geweest. Daarom zeg ik ook.. Niemand vraagt bij het starten van dit topic om iemand die ervoor gestudeerd heeft, enkel een mening.. Vind het nu ook te warm om alles uit te zoeken (ik bedoel de juiste bron bij elk argument)
Ja klopt en dan moet jij er wel Behoeften aan hebben om een van die proefkonijnen te zijn, en in geval van mijn kinderen wil ik niet dat ze entingen krijgen waar geen lange termijn onderzoeken na gedaan zijn.
Het gaat niet om geloven alleen denk ik. Het gaat er ook om voel je je er lekker bij. Ik niet wil geen chemische zooi in me gespoten krijgen, waar geen lange termijn effecten op uitgezocht zijn. Foliumzuur zoals ik al aangaf is ene natuurlijk middel. En kom op nou: dat kan je van een vaccinatie niet zeggen!!
Dat is dus niet waar er zijn genoeg landen waar voornamelijk kruiden en planten worden gebruikt. Homeopatisch kan je vaccineren.