De macht van de farmaceutische industrie is groter dan velen denken (onderzoeksresultaten idem), en niet alles wat de WHO zegt is waar... Het maakt de discussie en persoonlijke keuze er natuurlijk niet makkelijker op, maar lijkt mij wel goed hierbij stil te staan en dus niet zomaar blindelings te vertrouwen op bepaalde instanties.
Ik vind het ook altijd zo bijzonder dat heel veel (nee, niet alle...) van de anti-vacc mensen supertrots zijn als ze de WHO-borstvoedingsnorm gehaald hebben, maar zodra diezelfde WHO vaccinaties aanbeveelt, zijn het ineens op geld beluste oplichters....
Normaal gesproken maak ik me ook niet druk om dit soort uitspraken ... maar als ik zie dat mensen willens en wetens op basis van ongefundeerde gevoelens tegen de gevestigde wetenschap in willen gaan, prikkelt dit mij wel. Iedereen die besluit zijn kind niet te vaccineren maakt in theorie gebruik van het feit dat anderen hun kinderen wel vaccineren - de zogenaamde herd immunity. Feit blijft dat hoe minder mensen hun kinderen laten vaccineren, hoe groter de kans is dat vaccinaties minder gaan werken.
Hetzelfde valt te zeggen voor de 'alternatieve' geneesindustrie. Vaak zie je dat op dubieuze websites waarin gewaarschuwd wordt voor vaccinaties (maar verder ook vaak voor aspartaam, chemtrails, de Iluminatie en het bestaan van Aliens) je op diezelfde website allerlei 'natuurlijke' producten wordt aangeboden die toevalligerwijs je juist wel voor alle gevaren behoeden. Neem eens een kijkje op de site van Dr. Mercola (Natural Health Information Articles and Health Newsletter by Dr. Joseph Mercola), een razend populaire alternatieve genezer binnen de USA, die bakken met geld verdient met de verkoop van alternatieve en natuurlijke producten. Dus je argument dat er zoveel geld omgaat in de farmaceutische industrie en daarmee dus niet te vertrouwen zou zijn, geldt net zo goed voor de alternatieve genees industrie.