Hoe zoeken jullie een naam uit?

Discussie in 'Babynamen' gestart door meisje1987, 25 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    Hallo allemaal,

Wij zijn sinds maart aan het knutselen voor een wondertje :D.
    Nu bedacht ik me dat ik totaal niet weet welke naam ik zou willen, hoe het moet beginnen, eindigen etc.
    Eigenlijk wil ik een leuke naam wat niet zo vaak voor komt, maar begin maar eens haha.

Wel al eens regelmatig gekeken op internet etc maar ik zou het echt niet weten:)

Hoe doen jullie dat?

Liefs

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

Meisjesnaam een keer gehoord en wist meteen dat dat em zou worden,en jongensnaam keer gelezen en gelijk zelfde verhaal. Zoek iets uit dat bij je past en let op de initialen en dat het een beetje lekker loopt met de achternaam. Wij hebben een lange achternaam dus de voornamen zijn max. twee lettergrepen.

3. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik had eigenlijk vanaf het begin dat ik wist dat het een jongen was een naam in mijn hoofd. Gehoord in een tv serie... en daar eigenlijk nooit meer van afgeweken. Mijn man vond het eerst niet zo dus zijn we verder gaan kijken naar namen, zoeken op internet, kijken naar namen van leerlingen ( zitten in het onderwijs) en we hebben een boekje gekocht. Uiteindelijk is het toch de naam geworden die ik wilde :)

4. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Veel internetten, aftitelingen van films bekijken, zien wat bij je past..rondluisteren in de omgeving..het is een klus maar het komt altijd goed :)

5. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.156
    8.887
    113
    Veel lezen, op internet en in boeken, verder oren en ogen open houden. En vooral allebei alles wat je mooi vindt opschrijven! Zo vergeet je niets, kun je elkaars lijstjes bekijken, samen overleggen, soms ontdek je dat je een bepaald soort namen mooi vindt en dan kun je wat selectiever verder zoeken. :)

En soms komt het gewoon ineens. Bij de oudste werd ik 's nachts wakker met de naam in m'n hoofd.

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ook veel opgezocht en had een hele lijst met namen die ik zo ontzettend mooi vond. Toen ik eindelijk zwanger was vond ik die lijst die ik al 8 maanden koesterde hartstikke stom hahaha
    Toen ik 8 weken zwanger was zag ik een naam voorbij komen op dit forum en ik wist meteen dit is DE naam! Was wel een meisjesnaam dus moest nog opzoek naar een jongensnaam. Vond niks mooi uiteindelijk de hoop opgegeven en dacht mocht het toch een jongen zijn dan zoeken we dan wel opnieuw. Kon alleen nog maar denken aan de naam die ik zo mooi vond. En bij de geslachtsecho, tadaaaa een meisje, kwam dat even mooi uit, de naam stond al klaar :p

Ons prachtige prinsesje zal straks luisteren naar de naam: Elaysa

8. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Gewoon.. Overal waar je een naam ziet/hoort, gelijk over nadenken. Automatisch :p en op internet kijken.. En dan ook kijken of 't bij je achternaam pas enzo.

9. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik ga gewoon lijsten af kijk of ik wat moois zie. Heb niet echt iets in mijn hoofd waaraan het moet voldoen, ja Arabisch en geen gekke betekenis maar dat was de enige eis.

10. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Wij willen onze kinderen vernoemen naar de opa's en oma's. We maken van hun naam zelf een naam die we leuk vinden en toch op de naam van opa of oma lijkt.

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    criteria hier is:
    -beginletter die er nog niet is binnen ons gezin
    -nederlandse naam
    -duidelijke schrijfwijze

Deel Deze Pagina