Als Finn geschreven is de naam erg leuk! (Soms twijfel ik zelfs of we Finley niet beter Finn hadden kunnen noemen. Past beter bij zo'n beer van een baby als hij, hahaha )
Het is een hele leuke naam, maar realiseer je wel dat het 'blond' betekent.... zou misschien best raar kunnen zijn. Zelf vind ik de betekenis wel belangrijk.
Erg leuk,mijn favo jongensnaam MAARRRR wel geschreven als Finn. Ik heb bij de variant met de y meteen andere associaties met de naam..
De naam Finn is voor zover ik weet: 1) een oudere Ierse vorm van Fionn en de gebruikelijke verengelste spelling van die naam - Fionn komt van het Ierse woord fionn (in ouder Iers: finn), dat 'eerlijk' of 'wit' betekent; 2) een Zweedse, Noorse en Deense jongensnaam die afgeleid is van de Oud-Noorse naam Finnr, wat betekent: 'Sámi, persoon/iemand uit Finland'. De naam Fynn is voor zover ik weet geen oorspronkelijke schrijfwijze maar mogelijk een spellingsvariant, van onbekende oorsprong.
Bedankt voor je uitleg! Ja klopt, het is een andere spellingsvariant van de naam Finn. Mijn naam is ook een andere spellingsvariant van een of andere latijnse naam maar heeft daardoor wel dezelfde betekenis. (Is mij eena uitgelegd door iemand die daar ook verstand van had)
Leuke naam, en ik vind Fynn juist leuker dan Finn..maar goed, daar lijk ik een van de weinigen in te zijn blijkbaar!