ik vind het wel apart! maar zelf zou ik er niet voor kiezen en zoals al meer meiden zeiden je moet doen waar jij je goed bij voelt en als meis bij jullie past moet je het zeker doen !
Ik vind het heel leuk! maarja, mijn dochter heet dan ook Meiske. Dus zelfde categorie. Wij hebben getwijfeld omdat we bang waren voor zulke reacties. Maar uiteindelijk toch sch*t aan gehad. Ons kind, onze keuze, en ik krijg soms wel verbaasde maar ook oprecht leuke reacties. Een naam went echt, en er zijn zat jongens die Boy heten...doen dus! (of Meiske van maken )
Ik vind het een leuke en originele naam, waar ik goed aan zou kunnen wennen. Lekker kort en krachtig.
Leuk en origineel, maar je moet inderdaad wel tegen een stootje kunnen. En je dochter later ook. Ik denk dat je moet zo'n naam altijd om uitleg wordt gevraagd. Ik ken wel iemand die als tweede naam Mijsje heet (dus bewust met een 'lange ij').
Ik ken een meisje dat zo heet, alleen wordt het anders geschreven: Mijs. Het zou niet mijn eigen keuze zijn, maar ik vind de naam wel ok.