Dag meiden Sorry hoor ik ben er weer Wat vinden jullie van de naam Piero? Past dat bij Giulia? En past het bij de doopnamen Vincenzo Serafino? Is het een erg vreemde naam? Mijn man zijn overleden vader heette Elpidio roepnaam Piero en ik vind het wel een mooi idee dat als het een jongen is om zijn naam door te geven, maar wil niet dat het gek overkomt.
De gedachte erachter is mooi! Maar de naam vind IK echt helamaal niks! Sorry! misschien Vince afgeleid van zijn 2e naam?? (eigenlijk vroeg je hier niet om )
@ Missy nee Vince icm een Italiaanse achternaam klinkt zo fout....haha en de afkorting van Vincenzo is Enzo maar zo heet mijn man zijn broer al
Ik denk dat ik hem dan écht naar z'n grootvader zou noemen, dus voluit Elpidio, met Piero eventueel als roepnaam. In NL zal die naam zo vaak verkeerd uitgesproken worden (niet pjero maar echt piero) dat ik er als moeder erg verdrietig van zou worden. Elpidio is een heel onbekende naam hier, dus je zult er wel reacties op krijgen, maar niemand zal hem verkeerd uitspreken.
@bri piero was de roepnaam van zijn vader dat komt van Elpidio af. Pfff hij heeft ook zo'n aparte naam
Moest meteen aan Bonnie St Claire denken met t nummer: "Droog je tranen Pierrot, oh Pierrot" Sorry, Vind Vincenzo vele malen leuker!
Ik zou ook niet kiezen voor Piero. Ik vind het geen leuke naam, en ik vind de namen die je in je eerdere topics noemde vele malen leuker. Zou je niet Elpidio als tweede naam doen? Dat was toch eerst de bedoeling? Kijk, ik vind de gedachte wel heel mooi om de naam van je overleden schoonvader te gebruiken, maar ik vind de naam Piero gewoon niet mooi. Ik moet ook denken aan een pierrot (zowel aan de "clown" als aan een kroeg hier in de buurt, waar je echt niet gezien wilt worden) en ik denk aan de voetballer Del Piero. Daarbij zou ik ook bang zijn dat mensen het verkeerd uit gaan spreken...