Ik ben benieuwd wat jullie van mijn namenlijstje vinden. En hoor graag jullie mening, wat voor gevoel roepen de namen bij jullie op enzo, aan wat voor kind denk je als je de namen hoort? Alle op en aanmerkingen zijn welkom, zo ook suggesties. De achternaam van ons kindje wordt v.an den.Bergh Max Oscar Mees Quinten David Christopher Tim Charlie Joshua Ries Bedankt!
Met de achternaam vind ik eigenlijk een één-lettergrepige voornaam het leukst. Ondanks dat heb ik op Joshua en Mees gestemd - ik vind Joshua ook zo mooi! Max is ook wel oke. Tim vind ik saai Christopher te lang, - Chris is wel oke Charlie vind ik tegenwoordig een uni-sex naam en daarom niet leuk. Ries vind ik niet leuk - Ties daarentegen wél.
Oscar, Mees en David vind ik het mooist! Oscar heb ik gewoon een zwak voor. Stoer en lief tegelijk, origineel ook en vlot en je hoort 'm niet veel. Zou m'n zoontje later wel zo kunnen noemen. Mees vind ik een vrolijke bijzondere naam. Kort maar krachtig. David vind ik enorm fijn qua klank (open en rond), mooi klassiek, maar kan ook nu nog erg goed. --- * Tim vind ik vrolijk, lief en een beetje stoer, maar ook wat standaard. * Quinten vind ik wel oké, niet heel bijzonder maar ook niet raar. * Christopher vind ik vrolijk en lief, maar ook wat bekakt. Wordt ook snel 'Chris' in het dagelijks leven, vind ik dan weer minder. * Max vind ik wel oké, maar helaas toch ook wel een beetje 'honds'. --- * Ries vind ik niet zo, vind de klank wat hard en niet zo fijn, en de naam vind ik een beetje vreemd. * Joshua vind ik te Engels voor een Nederlands kindje, vind dat hier niet fijn klinken ook. * Charlie vind ik leuker voor een meisje, vind ik voor een jongen echt niet mooi klinken, veel te Engels en te soft. Andere ideetjes nog: Abel, Alex, Alexander, Aron / Aaron Bas, Ben, Benjamin, Boris, Bram Cas, Casper, Caspar Daan Emiel, Erik / Eric Fabian, Felix, Finn, Florian, Floris Isha, Ivar, Izar / Isar Jarne, Jibbe, Job / Jop, Jonas, Jonah, Jonathan, Jorik / Jorick, Jarik / Jarick, Joris Len / Lenn, Lev, Lex, Lukas / Lucas, Luuk / Luc Marnik, Maurik, Maxim, Mischa / Micha / Misha, Moos Niek, Nilo, Noah, Noam Otto, Owen Pepijn Quin, Quint Remi, Revi, Rick / Rik, Roan, Ruben Sam, Sen / Senn, Sepp / Seb, Siem, Sjors, Stan, Sten, Stef Teun, Thom / Tom, Tijs / Thijs, Timo, Tobe, Tobias, Tomas, Tristan Victor / Viktor Yannick / Jannick Zef / Zev / Sef / Sev
Vind tim en charlie t leukste, wou me dochter charlie noemen tot een week geleden..vind t persoonlijk dus leuker voor een meisje
Mijn zoontje heet Mees en ik ken toevallig een kindje dat ook Mees heet en dezelfde achternaam heeft als jullie.
Tim, Chris(topher), David en Oscar. Ries, Joshua en Quinten: mwah Charlie: nee, vind ik meer een stoere meidennaam Mees: vind ik ook niet echt een leuke jongensnaam (erg soft!) Max: erg leuk, maar associeer het toch ook vaak met een hondennaam