Ik ben op zoek naar een Turkse jongens naam voor mijn baby. Ik heb op verschillende forums en sites gezocht naar Turkse jongens namen. De namen Neylan, Nilay, Miray ( en nog een paar) spraken mij aan. Alleen op de site Dini, erkek, k stond dat al deze namen voor meisjes zijn . Wie is Turks en kan mij vertellen of deze namen alleen voor meisjes zijn of dat het unisex namen zijn. Andere ideeën voor namen zijn welkom. groetjes
Volgens mij zijn dat inderdaad meisjesnamen. Misschien: Aslan Aydin Bilal Cem Danyal Demir Deniz Ediz Emin Hayri Ilkay Ilkin Ilyas Koray Mikail Nadir Naim Sami Semih Taylan Timur Tuncay Yasin
Neylan, Nilay en Miray zijn meisjesnamen inderdaad, sorry. Deze namen zijn wel voor jongens (en anders unisex): Adil, Adin Adnan Agan, Akan Alev Alim, Asim / Azim Altan, Altin Aras Arif, Arin Arkin Asker Aslan Ata Ayan, Ayaz Aydin Ayhan, Aylan Aziz Baran Bariş Bayram Berkan, Berlan Berkay Boran Cem, Cemal, Cemil Ceylan Cihan Danyal Demir Deniz Devrim, Devran, Devin Ediz Ekrem Elyar Emin, Emir Emre Eray Erdem Erhan, Erkan Erkin, Ersin Erol Esen, Eser Evra, Evrim Eymen Faruk Ferit, Ferhat, Ferhan Fevzi Feyyaz Hakan Halil, Hilal Harun Hasan Haydar, Hayat Ibo Ihsan Ilhan Ilkay, Ilker Ilkin, Ilgin Ilyas Irfan Isin Iskender Karan Kaya, Kayra Kerim Koray, Kutay Kuzey Lütfi Mahir Mert Musa Nadir Naim Namik Nebil Nedim Nesim, Nazim Nihal, Nihat Nishan Noyan Nuri Okan Onur Orhan Ozan Rahmi, Ramiz Rasim Rayif Refik Remzi Rifat Riza Rizvan , Ridvan Sabri Sami, Semih Selim Semir Serdar Serhan, Serhat Serkan Seyyit / Seyyid Sinan Tahir Talip Tarik Taylan Timur Tugay, Turgay Tuncay Turan Uzay Veli Veysel Yahya Yalim Yaser Yasin / Yassin, Yason Yavuz Yildirim Yilmaz Yunus Yusuf Zafer Zerren Ziya
Hierboven zijn al heel veel namen gegeven zie ik mijn broer heet Aytaç, en ik zou Sertaç geheten hebben als ik een jongetje was. Ersin vind ik zelf ook een mooie naam.
Ik ben zelf gek op de namen Sabri en Nuri. Ben niet Turks en partner ook niet , maar vind dit twee mooie namen.
Zijn idd meisjesnamen. Misschien is Miraz nog een optie. Wat ik zelf wel leuke namen vind: Ayhan Mikail Semih (zo heet mijn zoon) Sami Enes Eren Ömer
Ik weet niet of deze namen al genoemd zijn, maar dit zijn mijn favoriete Turkse jongensnamen; Emre Emir Yessin Nesim Mert Semih, Semi Miran
Can Mertcan Redouan vind ik zelf heel mooi, maar gezien ik hem hier boven niet tegenkom verwacht ik niet dat het een Turkse naam is
Volgens mij komt Redouan van de Arabische naam Ridwan (Rizwan is een variant, Rıdvan en Rızvan de Turkse varianten). Miran wordt wel veel genoemd maar is voor zover ik weet ook geen Turkse naam, maar een Slavische.
Ik ken een Turkse jongen die Aran heet. Mooie naam en zeker een jongens naam... sowieso vind ik veel Turkse namen mooi😀
Dit is eigenlijk hetzelfde, die 'ou' spreek je als w uit, zoals in wel meer Arabische namen in Noord-Afrikaanse landen (vanwege de Franse kolonisatie, net zoals een ch in plaats van sh).