Sinds vanmorgen weten we dat we een meisje krijgen... heb hier al eens eerder een topic geopend en heb toen goede inspiratie opgedaan! Nu twijfelen we nog tussen 2 namen: Tara en Fee. Ben benieuwd naar jullie meningen
Ik stem geen van beiden. Toevallig zat de naam Tara van de week nog in mn hoofd. Bedacht me toen ineens dat er achterstevoren "a rat" staat Geen leuke bijnaam zeg maar.. Daarnaast vind ik het dubbel zo hard klinken door die T- én -a klank. Ik ben meer fan van de wat lieflijke namen Zelf ook nog de associatie "hondennaam" bij Tara.. Fee betekent honorarium in het engels en t associeert ook direct met 'de goede fee', wat op zich geen beroerde associatie is gezien het "goede", maar omdat kinderen in sprookjes geloven vind ik het wel een beetje een kinderlijke associatie. Kan het niet helemaal lekker uitleggen merk ik, maar hoop dat je t begrijpt. Fay wél leuk!
Tara, Toen hier een Fee ( of Fay) was geboren gonsde het in het dorp dat de heks een fee had gebaard ( de moeder is nogal een hittepetit). Voor mij echt een naam voor een sprookjesfiguur en dat zou ik mijn kindje niet willen aandoen.
Tara vind ik te hard dus die sowieso niet. Fee (of welke andere schrijfwijze van deze naam dan ook) ben ik geen fan van. Kan niet echt kiezen dus...
Tara vind ik héel hard, echt niet mooi. Fee is een zelfstandig naamwoord. Ook vrij pestgevoelig, schat ik zo in. Geen van beide namen dus.
Ik heb Fee gestemd, maar zou dan wel voor Fay gaan. Anders doet t me toch wel heel erg denken aan een tover fee
Was puur toeval dat ik daar van de week achter kwam. Normaal geen last van dat soort gekke fratsen Al wil het bij korte namen een enkele keer nog wel eens voorkomen (Lana bijv.) Gelukkig geen mensen die de naam van jullie gup omdraaien nee Bij gup op komst al uit de naam trouwens?