Ik dacht ook meteen aan een Turkse naam zoals Karan en Baran. Ik vind het een mooie naam, zeker als de vader half-Turks is.
Ik vind het persoonlijk niet zo'n mooie naam, maar ik vind het zeker ook geen rare naam. Dus als het voor jullie dé naam is, gewoon doen!
Leuke naam ! Ik ken hem van de Amerikaanse acteur Taran Noah Smith, die in de jaren '90 in de comedyserie Home Improvement speelde http://bit.ly/1DrUmKl
Voldoet wel aan jullie eisen, is een aparte maar niet moeilijke naam, maar ik vind 'm wat minder omdat het voor mij teveel een jongensversie van Tara lijkt. Tarzan of tiran lees ik er overigens niet in omdat die beginklank anders is (TAA en niet TAR of tie). Zo'n soort naam vind ik wel leuk voor een (half-)Turks jongetje! Zoals: Aban, Adan, Agan Akan / Acan Aran, Aren Arlan Arwin Avan / Afan * Berdan, Berkan Bodin Boran, Baran * Devran Dogan Doran, Dorin * Erhan, Erran Ezan, Elan, Egan * Faizan Faron, Feron Farran, Ferran, Ferhan Ferren, Ferrin Florin, Floran, Floren * Haroun / Harun * Iban, Izan, Itan * Javin Jeran, Jiran Jilan Jiwan Joren Julan * Karan Kilan Kiran / Kyran Kivan * Levin Livan Lonan Loran, Lorin Lorran, Lorhan Lovan, Lowan Lucan * Maran Maroun Merhan, Merran Merwan Mesam Miran * Navan Neron Nevan, Novan Nikas Novin * Oban, Olan Oran, Orin Orvin, Orwin Ozan * Ravin, Revin Renan, Rezan Revan, Rewan Ridan, Rivan, Rizan Rogan, Rohan, Ronan Roran Rouan Rowin / Roïn * Sevan, Sivan Silvan, Silven * Talan Tarik Teron Terran Thorin Toben Torin / Thorin, Tarin Trevan * Yarran Yazan * Zerran, Zerhan Zivan Zoran, Ziran
Ik vind het geen mooie naam maar als jullie er blij van worden moet je het doen. Onze dochter heeft geen afwijkende naam en toch zei de buurvrouw "wat een rare naam!". Er is altijd wel iemand die de naam die je kiest raar of lelijk vindt
Ik ken de naam alleen maar als in ".... en de toverketel", ik heb hey altijd een leuke naam gevonden, mooie klank.
Ooit een Taran als leerling gehad in mijn klas. Klein , blond knulletje. Ik vind het niet lelijk maar niet mijn smaak. Lekker doen als jullie het mooi vinden! Het is iig apart☺
Het eerste wat in me op kwam bij het lezen van de titel is Tarzan. Maar goed het is niet mijn smaak maar het gaat er uiteindelijk om wat jullie willrn.
Ik heb niet alle reacties gelezen hoor... Mijn eerste gedachte is: Taran-Tarkan (die van dat vreselijke kusliedje). En daardoor doet de naam mij ook wat Turks aan. Als je zelf geen Turkse achtergrond hebt, zou ik dat niet doen.