Josephine of Josefien??? Terwijl ik het gevoel heb dat onze dame niet lang meer op zich laat wachten, hebben we (behoorlijke) onenigheid over de schrijwijze van haar naam. En dan bedoel ik vooral de officiele naam bij haar aangifte. We willen dat het wordt uitgesproken als Jo-se-fien en dus niet als Jo-se-fie-ne! Maarja, wat is nou de mooiste schrijfwijze, de Hollandse versie of de klassieke manier?? Kun je bij aangifte trouwens ook aangeven dat je bv Josephine als officiele naam wilt en Josefien als roepnaam? Hoe dan ook, waar zouden jullie voor gaan???
Ik denk dat het erg lastig/verwarrend wordt als de officiële naam Josephine is en roepnaam Josefien Ik vind (gezien de uitspraak die jullie willen) Josefien beter of Josefyne
Ik zou voor Josefien gaan, gezien jullie uitspraak. Josephine vind ik mooier, maar dat zou ik wel uitspreken als Jo-se-fie-ne.
Ik zou gewoon gaan voor Josefien, hoewel ik Josephine misschien iets mooier vind geschreven. Ik zou het wel gewoon uitspreken als Jo-se-fien maar kan me voorstellen dat mensen dan eerder geneigd zijn het verkeerd uit te spreken, misschien zelfs wel als Djo-se-fine. Bij Josefien is het meteen duidelijk hoe je het uitgesproken wilt hebben. Een officiële naam en een roepnaam zou ik in ieder geval niet doen want dat zorgt denk ik voor veel verwarring. Veel succes, hoop dat jullie eruit komen! En ik vind het een leuke naam trouwens.
Roepnaam geef je niet aan bij de aangifte, dat is iets wat je zelf 'maakt'. Ik heb op Josefien gestemd.
Josephine, mooie naam! Josefien vind ik dan weer een heel stuk minder, ik zou gewoon de klassieke schrijfwijze aanhouden.
Bij de naam Guus vind ik het mooiste om Josefien te schrijven. Beide nederlands. Wordt dat ook de roepnaam?
Als je wilt dat het meisje Josefien genoemd wordt, moet je het ook zo noemen. Anders is het bij haar trouwens alsnog: Jo-se-fiene!
Mijn ervaring met ook zo`n soort naam bij dochter is dat mensen heel sterk de neiging hebben om het toch zonder e uit te spreken ook al schrijf je de e wel. Wij verbeteren dus heel vaak .......E, want bij ons spreek je de laatste e dus wel uit. Ik vind Josephine veeel mooier dan Josefien.
Ik vind Josephine mooier geschreven en in mijn omgeving zou die naam toch wel afgekort worden naar de uitspraak Josefien. Meestal als je zelf je meisje zo noemd, noemd je omgeving je meisje ook wel zo, ook al is de schrijfwijze anders