Ben nog niet zo ver wat het gaat worden maar beetje brainstormen over namen is altijd leuk. Ik heb al veel topics bekeken maar ik trek erg naar de namen met 1 lettergreep. Aangezien de achternaam van mijn vriend een vrij lompe achternaam is met 1 lettergreep klinkt dat voor geen meter. Ik zoek namen in de stijl: Meisje; Bente, jongen; Roan. Zacht, maar toch ook stoer. Niet elke buurvrouw kent iemand met die naam... maar het is ook niet dat ze vragen: wat? Uhh hoe schrijf je dat? Maar mijn vriend vindt Roan helaas echt helemaal niks. Bente vind hij wel leuk maar ook niet echt een uitgesproken mening over (al is heel mijn kant van de familie er al over uit dat het dat moet worden indien een meisje ) Nina vind ik ook leuk maar ik ken teveel mensen met die naam. Ben ook niet voor varianten (zoals Lente). Sowieso geen namen die verwijzen naar iets in de natuur, een product in de winkel of wat dan ook. Typisch Hollands vind ik ook niet heel geweldig, maar dit geldt ook voor namen waarbij ik meer denk aan donkere kindjes. Papa ziet er wel buitenlands uit (donker), maar er zit ook een roodharigen gen in de familie dus we weten maar nooit. Wie o wie heeft een idee?
meisje: Ninthe Lauren Isa Mara Mirthe Donna Caro Zoë Isis Kyra jongen: Joas Fedde Owen Julan Lukas Boaz Devin Ivan Rowin
Jongen: Aaron Arthur Floris Hugo Joris Lucas/ Luca Leendert/ Lennart Justin Maxim/e Nathan Rogier Toby Thomas Vico Vincent Meisjes Anna Aimée Bella Chloë Dana Evie/ Eefje Felice Flore Hanna/h Holly Isis Iris Ilse Jenna/ Janna Jenthe/ Jinthe Julie/ Leah Loïs Lieke/ Lize Mila/ Milla/ Milly Mara Mira Nova/ Noa Rosa Stella Tara Zoë Zit er wat bij?
Rowin vind ik leuk maar denk dat dat voor man lief teveel lijkt op Roan wat hij niks vond. Aaron vind ik super leuk en staat op de lijst! Al heet een buurjongetje van mijn ouders zo en dat is echt een hels kind. Zie nog een aantal namen staan die afvallen wegens al bestaan in de familie.. onder andere die van mijn eigen broer. De naam van het keffertje van mijn buurvrouw en de naam van mijn buurjongen waar ik niet dik mee ben. Dat is het lastige. Flore nooit van gehoord, maar ook leuk. Ilse staat ook op de lijst. Noa vond ik altijd wel prachtig dus die zet ik er ook bij. Ben benieuwd wat vriend ervan vind. Die is momenteel een week in het buitenland dus kan het nog niet voorleggen. Maar zulke namen zoek ik wel een beetje inderdaad. Dank!
Jente Fiene Cato Lieze Mare Evi Jara Silke Mirthe Merle Veerle Meike Imke Jolijn Lotte Lizzy Fenna Amber Jurre Tycho Joren Dion Milan Jarno Yannick Maxim Alain Justus Mischa Rico Owen Dani Jurgen