Ik vind het persoonlijk ook niet zo'n leuke naam. Maar als jullie het leuk vinden: DOEN! Groetjes Miep
tja ook niet mijn smaak maar als jullie hem maar mooi vinden toch er zijn ook zat mensen die hun kind bloem noemen dat vind ik ook niet echt maar goed ieder zijn eigen ding hoor
Niet mijn keuze, ik vind het echt 3x niks. Ik denk ook dat het als je een zoontje hebt met een dergelijke naam... weinig origineel is Ik kan me niet voorstellen dat je 2 kinderen bijna dezelfde naam zou willen geven... Dit vind ik wel een leuke variant erop! Misschien een optie! Onthoud idd maar goed dat het jullie kindje is en dat jullie de naam mooi moeten vinden. Je vraagt hier om meningen, dus die krijg je ook... maar laat daar niet je keuze vanaf hangen!
Het lijkt me best lastig voor jullie dochtertje als ze op die manier zoveel met haar overleden broertje wordt geconfronteerd. Ik zou zelf graag echt een eigen naam willen krijgen denk ik! Misschien als tweede naam een optie?
Dat zou inderdaad ook kunnen! Zodat ze niet een roepnaam heeft die bijna hetzelfde is als die van haar broertje, maar toch wel naar hem vernoemd is... Dat zou voor jullie én voor haar een mooie betekenis kunnen hebben! Vergeet nooit dat jullie als JULLIE je dochtertje graag zo wullen noemen dat absoluut moeten doen! Het is jullie kindje, en jullie nemen die beslissing. Daar komt nog eens bij dat het voor jullie misschien juist wel een hele speciale betekenis heeft als haar naam zo op die van haar broertje lijkt...
Sorry, vind t ook niet zo'n mooie naam, maar als je haar naar je zoontje wil vernoemen kan ik dat wel heel goed begrijpen. succes met kiezen. liefs
hai ach iedeeen ze eigen smaak we zijn nog wel aan kijek n ene kant verdient ze zelf een eigen naam niet bijna he tzelfde we weten het ook niet zeker we twijfelen het is ook zo moeilijk een naam te kiezen he ach ja komt wel goed we komen er wel uit
De naam vind ik niet zo mooi. Ik kan heel goed begrijpen dat je haar overleden broertje er bij wilt betrekken. Misschien een optie om Johfaana/yafana als tweede naam te geven? Wil je in ieder geval heel veel succe wensen met de zoektocht en hoop dat je een naam vind waar jullie beiden een goed gevoel bij hebben, dat is het allerbelangrijkst!
ik ken iemand die heet ook zo, alleen schrijven ze het als giovanna maar als je zoontje bijna hetzelfde heet, vind ik het eerlijk gezegd niet zo leuk
Als het als Giovanna uitgesproken dient te worden, zou ik het ook gewoon zo schrijven. Ik ben niet zo'n fan van de fonetische spellingen van namen. Giovanna zou ik zelf overigens niet kiezen, maar vind ik op zich wel mooi.
Realiseer je wel dat je dochter haar hele leven haar naam zal moeten spellen voor anderen. Of steeds post krijgt waar haar naam verkeerd op staat. Ook kan ze ermee gepest worden op school. De dubbele A maakt het erg on-Nederlands en in andere talen zie je dat geloof ik ook niet. Met name vanwege die dubbele A wordt het erg gekunsteld, een beetje nep. Sorry ik wil niet bot zijn, en natuurlijk moeten jullie het uiteindelijk zelf weten. De suggestie van deze naam als 2e naam geven, lijkt mij een mooi alternatief. Als je het als 1e voornaam doet, denk dan eens over het geven van een andere 2e naam. Dan kan ze zich altijd nog zo laten noemen, als het echt niet meer leuk is voor haar.... bijvoorbeeld op de middelbare school. Kinderen op die leeftijd zijn erg gevoelig voor de spot van andere kinderen.