Tweede naam vernoemen naar moeder, help?

Discussie in 'Babynamen' gestart door -, 21 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo,

Gisteren hebben we te horen gekregen dat mijn moeder terminaal is. Ze heeft kanker en het is zodanig uitgezaaid dat het waarschijnlijk niet meer te behandelen is.

Nu zitten mijn man en ik eraan te denken om onze dochter in spé naar haar te vernoemen. Dan wel de tweede naam. Maar nu kunnen we niks vinden dat op één van mijn moeders namen lijkt en past bij de eerste naam en de achternaam. Kunnen jullie me hierbij helpen?

Mijn moeder draagt de volgende namen:
    - Julia
    - Alida
    - Dienke

Haar roepnamen zijn zowel Juul als Lia (van Julia). De eerste naam van onze dochter zal beginnen met een "L" en twee lettergrepen hebben.

We willen een vlotte (dus niet al te ingewikkelde) naam welke internationaal leuk klinkt, dus geen oerhollandse klanken. We gaan in augustus namelijk emigreren.

Ik hoop dat jullie met leuke ideeën komen!

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik zou het gewoon op julia houden
    een erg mooie naam!

3. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik vind Julia ook mooi of Julie.

Lydia, Alicia (met Alida erbij)

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Julia is erg internationaal, lijkt me mooi...
    Dienke --> Dina?

Kijk anders eens hier of er bepaalde verwante namen zijn. Met name het uitgebreid zoeken werkt erg goed!
    http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/VNB/

5. Niet meer actief

Thanx voor de tips! Ik was zelf ook wel voor Julia, maar mijn man vindt dat maar niks... Verder begint de eerste naam al met een "L", dus een tweede naam met een "L" klinkt niet zo leuk. Alicia heb ik zelf ook aan zitten denken...

6. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Wat denk je van een naam als Jade of Jada als tweede naam? Omdat in die naam alle initialen van je moeder zijn verwerkt.

Ik vind Julia overigens ook prachtig.

Het heeft verder niets met namen te maken, maar ik wou jou en je familie alvast heel veel sterkte wensen de komende periode, want dit moet erg moeilijk voor je zijn.

Liefs, Lia

Deel Deze Pagina