Nog steeds op zoek naar een TWEEDE naam: ( de naam Mae/May heeft de eindstreep niet gehaald ) Dit is de naam die we nu hebben: MAYRA. Betekenis: Beeldschoon. De bedoeling is dat het afgeleid is van Mary/Mariah. Wat vinden jullie ervan?
Ik vind het een erg leuke naam. staat hier ook als naam als we bezig gaan voor een brusje. en dan inderdaad Mayra!
Maira vind ik ook een mooie schrijfwijze echter de betekenis is: Bitter. Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar Mayra. Mae/May vind ik zelf ook erg leuk, echter mijn man niet kunnen overtuigen.
Ik snap de uitspraak nooit zo goed: is het nou mee-rah of mai-rah? Als de uitspraak 'mairah' is, zou ik Maira schrijven.
Uitspraak zal wel zijn: Maira..... Omdat het afgeleid is van Mariah vind ik die uitspraak dichterbij elkaar liggen.
Ik vind Maira leuk haha, al een hele tijd (vandaar mijn accountnaam) ben nog steeds aan het twijfelen of dat hem word als we een meisje krijgen. Bij Arabische namen is de betekenis van Maira maan
Mayra...altijd één van mijn favoriete meisjes namen geweest maar mijn man is engels en vind de naam not done ivm Myra Hindley, die nog vers in het geheugen ligt in de UK. Maar lijkt me in nederland niet echt een probleem.