passen ze bij elkaar?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Angie4you, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Onze eerste dochter (alweer bijna 2 jaar) heet VESPER.
    We zijn erg blij met de keuze van haar naam.
    Over 2 maanden verwachten we onze 2e dochter.
    Haar naam moet natuurlijk ook niet alledaags zijn vinden wij. Veel mensen zijn ook benieuwd naar haar naam.
    We geven haar de naam ZAHRA.

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Tja, ik vind Zahra te arabisch naast Vesper, zou deze naam voor een zusje niet verwachten.

3. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Het kan zeer zeker, maar het is geen combinatie waar ik zelf op gekomen zou zijn.

Zelf had ik eerder iets verwacht als :

Tatum
    Arwen
    Rowan
    Loïs
    Dirtzen
    Isis
    Laurel
    Skylar
    Raven

4. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Bijzondere namen! Ik vind ze wel passen.

5. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Eigenlijk vind ik alleen de schrijfwijze niet alledaags, de uitspraak is toch gewoon Zarah/Zara/Sara/Sarah? Of zie ik het verkeerd :)

Vind het verder prima passen bij Vesper, alleen zou ik niet voor deze schrijfwijze kiezen, het is een bekende naam, anders geschreven dus zal zij haar naam altijd moeten spellen. Maar goed, dat is mijn mening. Als dit voor jullie de naam is, zou ik er zeker voor gaan.

6. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    vind het zelf ook gewoon zoals sarah alleen dat je het anders schrijft

7. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Thx voor de reacties. Die H had er voor mij ook niet tussen gehoeven maar mijn lief wil dat graag. :)

8. appieam

appieam Lid

11 dec 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind zara of zahra een beetje gewoon naast vesper...aangezien je het gewoon uitspreekt als sara.
    Tessel vind ik leuk bij vesper, beide stoere namen en kan eventueel nog afgekort worden naar tess

9. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind het niet zo mooi, te Arabisch. Ik snap die extra H dan ook niet zo goed. Zarah vind ik al iets logischer, maar dan nog..

Vesper vind ik een op zichzelf staande bijzondere naam, bij Zahra krijg ik meer een 'het moest apart zijn' gevoel, dus dat je Sara / Sarah hebt verbasterd tot dit. Vind ik wel jammer..

Logischer vind ik bijvoorbeeld...

Alba - Alexis, Alexa - Alix - Anaïs - Arwen - Astor - Aubrey, Audrey - Aura, Aurora - Avery
    Bodhi - Bodil
    Camila / Kamila, Camilla / Kamilla - Caro - Chloe - Cleo - Coco
    Danné / Danée - Dawn - Delphine - Dimphy - Dinthe / Dinte - Doris
    Elizan - Ellis - Evin
    Fauve - Feija - Filippa / Philippa - Freja
    Gaia
    Hadley / Hedley - Harley, Harlow - Hazel - Hunter, Harper
    Ichi, Inci, Indi / Indie - Ilvy - Imogen - Ina - India - Indra - Isha - Isla - Iva - Izzie
    Janou / Yanou - Jazz - Jitte - Jodie - Jonna, Jonne - Jordan - Jule, Jula - Jules / Jools - Juliet - Julin - Julot - Juno
    Kaia / Kaja / Kaya - Kato - Kensi - Kessi - Kina
    Lani - Leia, Lia - Lela - Lenna, Lenne - Lila - Lilith - Lilou - Lima - Lindy - Livine - Livvy - Lore - Loren, Lorin - Lou - Loua / Lua - Lova - Luana - Lumen - Lune - Lux
    Madée - Magali - Maia / Maja / Maya - Maire, Maira - Malena - Malin - Manou - Marley / Marlie / Marly - Marlou - Marlyn / Marlin - Maxine - Mea / Méa - Meadow - Melle - Mena - Michon - Milla - Minte / Minthe, Mente / Menthe - Mira / Myra - Mirle, Marle - Moira - Molly - Morgan - Myrna
    Naina - Nanna, Nanne - Nanou, Nanouk - Nessa, Nissa - Neva - Nia - Nieve - Nika / Nica, Nieke - Nila - Nim - Ninte - Noé - Nola, Nona - Nore, Nori, Noria - Novi
    Ona
    Philine - Philou / Filou - Pia - Pim - Pip, Jip - Pixie - Poppy, Polly
    Quinn - Quinte / Quinthe
    Raisa / Raiza - Resa / Reza - Reva, Riva, Rive - Rivka - Romijn, Robijn - Rosia - Roxy - Rune, Runa
    Saga - Salome / Salomé - Sari, Sare - Scarlett - Sela - Sem - Serra, Sera - Sia - Silver - Sinne - Skye / Sky - Skylar - Sue - Svea - Sydney
    Tibby, Libby
    Vi / Vie / Fie - Vianne - Vicky - Vita, Vida - Vive / Vieve, Viva - Vivian
    Xante / Xanthe, Xanne
    Yaren - Yentl - Yinte - Ylva - Yrsa / Irsa
    Zenne, Zenna - Zinzi, Zenzi - Ziva - Zola - Zora

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Eerlijk gezegd vind ik het een gewone naam (je hoort Sara/Zara) met een vreemde spelling. Vreemd in de zin van dat je het niet verwacht, ik denk dat ze het altijd moet spellen. Vesper is veel aparter.

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik vind van niet. Ik vind Vesper een aparte,stoere naam (niet mijn smaak) en Zahra een doorsnee,lieve naam..

12. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me aan bij de meerderheid. Vesper is echt een bijzondere naam, Zahra, Zarah of Sarah valt daar een beetje bij in het niet. Jullie kindje, jullie naam maar dat is mijn persoonlijke mening.

13. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Het kan prima! Ik zou het niet verwachten. Inderdaad.. Vesper stoere en niet alledaagse naam en Zahra (ook al schrijf je het anders) is een stuk liever en gewoner.

14. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Thx.....we hebben gelukkig nog ff om erover na te denken. Wel zouden we de naam met een Z uitspreken.

Ik ken eigenlijk helemaal geen Zahra's in mn omgeving los van Sara vinden wij het geen alledaagse naam.

Bedankt voor de suggesties. Genoeg stof om weer na te denken :)

15. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik vind 'm niet zo mooi bij Vesper!

16. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Vesper wat een leuke en aparte naam! Zahra (spreek ook ik uit met een z) vind ik echter wat te simpel. Maar als jullie er blij mee zijn: doen! De namen die wij in gedachten hebben gaat ook niet iedereen mooi vinden

17. Amare

Amare Niet meer actief

Ik vind het wel grappig, TS vraagt alleen of de namen bij elkaar passen, maar krijgt van sommige een heel scala aan nieuwe namen:p

Ik vind ze persoonlijk niet bij elkaar passen.

18. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Sorry ik Vind ze ook niet passen....
    Vesper heel stoer en niet allerdaags,
    En zahra heel lief en kwa uitspraak heel gewoon, maar kwa schrijfwijze erg Arabisch....

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik vind het wel bij elkaar passen mits met z uitgesproken. Al weet ik haast zeker dat dat niet altijd gaat gebeuren. Veel zullen Sara zeggen en dan klopt het niet. Ik zou voor een andere naam kiezen. Wel bijv. Met een z of y , krijg je sowieso al een apartere naam.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik vind het wel ander soort namen, maar buiten dat interesseert het me weinig of namen bij elkaar passen, ik heb er bij het kiezen van een naam van de tweede in ieder geval totaal niet op gelet. Zou gewoon kiezen voor de naam die jij het mooist vindt.

Deel Deze Pagina