Onze eerste dochter (alweer bijna 2 jaar) heet VESPER. We zijn erg blij met de keuze van haar naam. Over 2 maanden verwachten we onze 2e dochter. Haar naam moet natuurlijk ook niet alledaags zijn vinden wij. Veel mensen zijn ook benieuwd naar haar naam. We geven haar de naam ZAHRA.
Het kan zeer zeker, maar het is geen combinatie waar ik zelf op gekomen zou zijn. Zelf had ik eerder iets verwacht als : Tatum Arwen Rowan Loïs Dirtzen Isis Laurel Skylar Raven
Eigenlijk vind ik alleen de schrijfwijze niet alledaags, de uitspraak is toch gewoon Zarah/Zara/Sara/Sarah? Of zie ik het verkeerd Vind het verder prima passen bij Vesper, alleen zou ik niet voor deze schrijfwijze kiezen, het is een bekende naam, anders geschreven dus zal zij haar naam altijd moeten spellen. Maar goed, dat is mijn mening. Als dit voor jullie de naam is, zou ik er zeker voor gaan.
Ik vind zara of zahra een beetje gewoon naast vesper...aangezien je het gewoon uitspreekt als sara. Tessel vind ik leuk bij vesper, beide stoere namen en kan eventueel nog afgekort worden naar tess
Ik vind het niet zo mooi, te Arabisch. Ik snap die extra H dan ook niet zo goed. Zarah vind ik al iets logischer, maar dan nog.. Vesper vind ik een op zichzelf staande bijzondere naam, bij Zahra krijg ik meer een 'het moest apart zijn' gevoel, dus dat je Sara / Sarah hebt verbasterd tot dit. Vind ik wel jammer.. Logischer vind ik bijvoorbeeld... Alba - Alexis, Alexa - Alix - Anaïs - Arwen - Astor - Aubrey, Audrey - Aura, Aurora - Avery Bodhi - Bodil Camila / Kamila, Camilla / Kamilla - Caro - Chloe - Cleo - Coco Danné / Danée - Dawn - Delphine - Dimphy - Dinthe / Dinte - Doris Elizan - Ellis - Evin Fauve - Feija - Filippa / Philippa - Freja Gaia Hadley / Hedley - Harley, Harlow - Hazel - Hunter, Harper Ichi, Inci, Indi / Indie - Ilvy - Imogen - Ina - India - Indra - Isha - Isla - Iva - Izzie Janou / Yanou - Jazz - Jitte - Jodie - Jonna, Jonne - Jordan - Jule, Jula - Jules / Jools - Juliet - Julin - Julot - Juno Kaia / Kaja / Kaya - Kato - Kensi - Kessi - Kina Lani - Leia, Lia - Lela - Lenna, Lenne - Lila - Lilith - Lilou - Lima - Lindy - Livine - Livvy - Lore - Loren, Lorin - Lou - Loua / Lua - Lova - Luana - Lumen - Lune - Lux Madée - Magali - Maia / Maja / Maya - Maire, Maira - Malena - Malin - Manou - Marley / Marlie / Marly - Marlou - Marlyn / Marlin - Maxine - Mea / Méa - Meadow - Melle - Mena - Michon - Milla - Minte / Minthe, Mente / Menthe - Mira / Myra - Mirle, Marle - Moira - Molly - Morgan - Myrna Naina - Nanna, Nanne - Nanou, Nanouk - Nessa, Nissa - Neva - Nia - Nieve - Nika / Nica, Nieke - Nila - Nim - Ninte - Noé - Nola, Nona - Nore, Nori, Noria - Novi Ona Philine - Philou / Filou - Pia - Pim - Pip, Jip - Pixie - Poppy, Polly Quinn - Quinte / Quinthe Raisa / Raiza - Resa / Reza - Reva, Riva, Rive - Rivka - Romijn, Robijn - Rosia - Roxy - Rune, Runa Saga - Salome / Salomé - Sari, Sare - Scarlett - Sela - Sem - Serra, Sera - Sia - Silver - Sinne - Skye / Sky - Skylar - Sue - Svea - Sydney Tibby, Libby Vi / Vie / Fie - Vianne - Vicky - Vita, Vida - Vive / Vieve, Viva - Vivian Xante / Xanthe, Xanne Yaren - Yentl - Yinte - Ylva - Yrsa / Irsa Zenne, Zenna - Zinzi, Zenzi - Ziva - Zola - Zora
Eerlijk gezegd vind ik het een gewone naam (je hoort Sara/Zara) met een vreemde spelling. Vreemd in de zin van dat je het niet verwacht, ik denk dat ze het altijd moet spellen. Vesper is veel aparter.
Ik vind van niet. Ik vind Vesper een aparte,stoere naam (niet mijn smaak) en Zahra een doorsnee,lieve naam..
Ik sluit me aan bij de meerderheid. Vesper is echt een bijzondere naam, Zahra, Zarah of Sarah valt daar een beetje bij in het niet. Jullie kindje, jullie naam maar dat is mijn persoonlijke mening.
Het kan prima! Ik zou het niet verwachten. Inderdaad.. Vesper stoere en niet alledaagse naam en Zahra (ook al schrijf je het anders) is een stuk liever en gewoner.
Thx.....we hebben gelukkig nog ff om erover na te denken. Wel zouden we de naam met een Z uitspreken. Ik ken eigenlijk helemaal geen Zahra's in mn omgeving los van Sara vinden wij het geen alledaagse naam. Bedankt voor de suggesties. Genoeg stof om weer na te denken
Vesper wat een leuke en aparte naam! Zahra (spreek ook ik uit met een z) vind ik echter wat te simpel. Maar als jullie er blij mee zijn: doen! De namen die wij in gedachten hebben gaat ook niet iedereen mooi vinden
Ik vind het wel grappig, TS vraagt alleen of de namen bij elkaar passen, maar krijgt van sommige een heel scala aan nieuwe namen Ik vind ze persoonlijk niet bij elkaar passen.
Sorry ik Vind ze ook niet passen.... Vesper heel stoer en niet allerdaags, En zahra heel lief en kwa uitspraak heel gewoon, maar kwa schrijfwijze erg Arabisch....
ik vind het wel bij elkaar passen mits met z uitgesproken. Al weet ik haast zeker dat dat niet altijd gaat gebeuren. Veel zullen Sara zeggen en dan klopt het niet. Ik zou voor een andere naam kiezen. Wel bijv. Met een z of y , krijg je sowieso al een apartere naam.
Ik vind het wel ander soort namen, maar buiten dat interesseert het me weinig of namen bij elkaar passen, ik heb er bij het kiezen van een naam van de tweede in ieder geval totaal niet op gelet. Zou gewoon kiezen voor de naam die jij het mooist vindt.