Zaterdag zullen we hopelijk horen of we een broertje of een zusje verwachten voor onze dochter I.sabella. Ik heb al eens een topic geopend over het vernoemen naar overleden opa (mijn vader). Zijn namen waren S.tephanus P.etrus M.aria (Katholiek) en zijn roepnaam was S.tephan. Nu is I.sabella een wat Italiaanse naam en we hebben al eens aan de naam S.tefano gedacht (uitspreken als Stèfáno) maar dan wordt het allemaal zo Italiaans en dan krijg je weer dat mensen Steefano uitspreken (zoals die lekkere vent van GTST long time ago). Zelf vind ik de naam S.tef ook erg leuk. Kort maar krachtig, lekker stoer. Wat vinden jullie van deze naam? Past het een beetje bij de naam van onze dochter of hebben jullie misschien een andere leuke naam wat dan wel enigszins vernoemd is opa?
Even voor de duidelijkheid, we weten dus nog niet wat het wordt. Volgens de skull theorie zou het een jongen zijn en mijn gevoel neigt hier ook heel erg naar. De naam S.tef zou dus voor een jongen zijn. Dames, bedankt voor jullie reacties.
Stefano, op welke manier dan ook uitgesproken, vind ik echt niet leuk. Stef vind wel ik wel leuk! Lekker stoer.
Stef erg leuk! Isabella is de Latijnse vorm van Isabel en wordt voornamelijk in het Italiaans, Duits, Engels, Zweeds, Noors, Deens, Nederlands en Roemeens gebruikt. De naam Isabel is een Middeleeuwse Occitaanse vorm van Elizabeth. Isabel wordt voornamelijk in het Spaans, Portugees, Engels, Frans en Duits gebruikt en verspreide zich door heel Spanje, Portugal en Frankrijk en werd steeds gebruikelijker als naam voor leden van koningshuizen in de 12e eeuw. De naam Elizabeth komt van het Griekse Ελισαβετ (Elisabet),wat de Griekse vorm van de Hebreeuwse naam אֱלִישֶׁבַע ('Elisheva' of Elisjeba) is. Het betekent: God is mijn eed, God heeft gezworen, of: God is degene bij wie ik zweer. Dus 100% Italiaans is het natuurlijk niet, al heeft het die klank wel een beetje. Andere ideetjes: Estienne, Étienne Fane Stefan, Stephan Steffen, Steffan Steph / Steve Stephen / Steven En voor een meisje: Fanni Stefana Stefania / Stephania Stefanie / Stephanie / Stéphanie Steffie Steph
Stef vind ik leuk, Vraag zeggen jullie ook echt Isabella? Of bijv. Isabel of Isa? Dat scheelt waarschijnlijk ook
Bij Stef zou ik voor Steff gaan met 2X de f. Staat mooier. Vind die opties van 7michelle7 ook wel mooi