oh bijna iedereen vindt het geschreven als mike leuker. Maar dat vind ik zelf helemaal niks. Ik twijfel zo over de naam. Mijn vriend vindt em helemaal geweldig. Maar ik vind em gewoon ene tikje ordinair. Zelf wil ik de naam Jesse maar vriend wil deze naam niet
Klinkt alsof jullie gewoon nog even verder moeten zoeken dan. Ik vind de schrijfwijze Maik niks, maar Mike ook geen mooie naam, al is dat een kwestie van smaak natuurlijk.
Het klinkt inderdaad alsof jullie nog even verder moeten zoeken. Een naam is heel persoonlijk. De kans dat beide ouders dezelfde naam op plek 1 hebben staan is nu eenmaal klein. Dat was hier ook niet zo (en dat had ik ook niet verwacht). We hebben een naam gekozen die we allebei heel mooi vinden, dat vonden we erg belangrijk. Wat betreft de schrijfwijze van Maik: ik zou ook gewoon voor Mike gaan in dat geval. Als mensen dat lezen, weten ze hoe ze het moeten uitspreken.. En als je de naam 'Mike' hoort, dan zal 99% dat ook als Mike schrijven en niet als Maik. Ik snap niet goed waarom het tegenwoordig zo 'in' is om voor van die afwijkende schrijfwijzes te kiezen. Is voor het kind toch ook niet prettig als iedereen zijn/haar naam verkeerd schrijft? (Dit is mijn mening uiteraard )
Gezien je smaak in namen en schrijfwijze, zou ik eens bij scandinavische namen gaan kijken. Ik denk dat je daar wel gaat slagen
Ik zou ook verder zoeken als ik jullie was.. er komt vast een naam voorbij die jullie beide leuk vinden