Owh zo lastig he......Voor een jongen hebben we al 1. Voor een meisje heel lang Suus tot ik Iva bedacht . Bij mijn andere dochter hebben we de naam nog veranderd toen ze geboren werd. Kaartje was al voorgedrukt met de andere naam...
Suus! Hier ook een kanshebber. IVA staat voor Inkomensvoorziening Volledig en duurzaam arbeidsongeschikt.. Ik kom die term zoveel tegen op mijn werk...voor mij is het geen naam sorry
Iva! Suus vind ik leuk voor een kind, maar niet zo passen bij bijvoorbeeld een vrouw in een hoge, serieuze functie. Met officiële naam Susanne/Suzanne zou het eventueel wel kunnen. Of Suze
Ook wisselende meningen zie ik dat Iva een afkorting of belasting in Spanje inhoud had ik nog niet gelezen. Goed om ook te horen. Ik vind Suze zelf persoonlijk niet erg mooi.
Ik zou dan Susan (of een variant) kiezen en als roepnaam zolang ze een kind is Suus. Dan kan ze altijd nog kiezen als ze ouder is of ze zo wil blijven heten of niet. Ik vind het als volledige naam voor een volwassene een beetje kinderachtig en onaf.