3 potentiele slachtoffers!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Wondertje4, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Naar aanleiding van een aantal docu's over vrouwenhandel en loverboys die ik vandaag via uitzendinggemist.nl gezien heb denk ik echt:

WAAROM BEN IK BEGONNEN AAN KINDEREN?

3 meisjes, nu nog tussen de 1 en 4 jaar, maar over 12 jaar zijn zij potentieel slachtoffer! Nu al heerst het zo heftig, maar wat over 12 jaar?

16 jaar geleden, in mijn tijd bestonden ze niet eens, nu...

Waarom is de wereld zo vergald? Waarom zijn meisjes van nu kwestbaarder dan toen? Zeker nu gezien de algemene veilugheid vergroot is op straat.

Waarom geven wij moeders het voorbeeld dmv social media?

16 jaar geleden was dat niet, maar mamma nu zit op fb, hyves, partyflock en ZP. En ook op ZP kunnen tieners geronseld worden! Niet dat dat gebeurd is, maar met de toekomst in visie is niets meer onmogelijk!

Ik zelf ooit een keer bijna in handen gevallen van......! Zo naief als de pest! Hoe naief zullen onze kinderen zijn?

Herkennen wij als moeder de signalen van zowel jongen als meisje?

Niemand hoopt ooit dat haar zoon loverboy zal worden en niemand hoopt ooit dat haar dochter slachtoffer zal worden!

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik herken helemaal wat je zegt....zelf heb ik 2 prachtige dochtertjes van net 4 en 21 maanden en ik kan me nu al zorgen maken hoe het later met ze zal gaan. Kan ik ze genoeg bijbrengen, zodat ze de goede keuzes maken en hoe kan ik ze beschermen tegen het kwaad?
    Ik hoop maar dat de wereld weer steeds mooier en veiliger wordt.....

3. Wondertje4

Nou, google eens op Anita de Wit. Moeder van vlinder (slachtoffer) welk nu al 31 meisje sinds 2007 uit het wereldje gered heeft! Waarom? Lees haar verhaal! Haar dochter is 2x slachtoffer geworden.

Letterlijk zegt zij:

Na een avond dat mijn dochter met haar nieuwe vrienden mijn hele voorraad leeg gezopen had, heb ik gezegd: Zij zijn hier niet meer welkom, zij komen mijn huis niet meer in!

Haar grootste fout ooit! Dat was juist de bedoeling van die nieuwe 'vrienden'! Het meisje van haar familie ontvreemden en de rest kun je wel invullen!

Welk meisje trapt hier niet in? Welke puber is zo verstandig en slim en vooraal Niet Opstandig?

4. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Met cadeautjes worden veel meisjes ingepalmd door die jongens.
    Dan gaan ze de meisjes tegen de ouders opzetten.
    Meisje denkt dat de jongen gelijk heeft ze gelooft hem op z`n woord en gaan met hem mee.
    Meisje beland in de prostitutie, heeft weinig tot geen zelfvertrouwen meer.
    Die jongens weten zo`n meisje helemaal in te palmen.
    Contact tussen het meisje en ouders is er niet meer, meisje breekt met iedereen.

Als het mijn dochter zou zijn die dit overkomt (wat ik niet hoop uiteraard) dan zal ik er alles (lees echt alles) aan doen om haar eruit te halen.
    En als mijn zoon loverboy blijkt te zijn dan is hij z`n leven niet meer zeker.Heel hard gezecht en ja het is me eigen zoon dan maar dat moet hij me echt niet flikken.

Wat die Anita de Wit doet is hartstikke goed, er zijn nog genoeg meiden die in dat wereldje zitten.
    Met veel liefde, aandacht en therapie komen veel meiden er gelukkig weer bovenop.
    Helaas niet allemaal, en het blijft je altijd bij, je zal het helaas nooit vergeten.
    De wonden die je daardoor zijn toegebracht gaan lichamelijk wel weer weg op den duur.Helaas zul je de geestelijke wonden niet snel kunnen helen.
    Er gaan nog heel veel jaren en heel veel uren therapie overheen wil je dat een plaatsje kunnen geven.vergeten kan je het helaas nooit.

Hier alleen nog ZP en Hyves.
    Facebook, partyflock etc verwijderd.

5. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Pff ik wil er nog niet aan denken, maar begrijp je heel goed, heb zelf een dochter van anderhalf...

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik herken je angst.
    Ik heb dat vooral met zinloos geweld.
    Moet er niet aan denken om ooit z'n telefoontje te krijgen :(

7. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Heb je misschien een link naar die docu's die je gekeken hebt?

8. Wondertje4

De uitzending over dat 13-jarige meisje die via hyves geronseld is heeft mij echt aangegrepen.

9. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Dank je!

10. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ook 16 jaar geleden bestonden al loverboys al veel langer zelfs.
    Mijn zus is zo een jaar of 20 terug in handen gevallen van een loverboy.
    maar toen was het gewoon veel minder bekend.

11. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Tja idd het is niet zo dat er nu pas loverboys bestaan en slachtoffers maken. Dat bestaat helaas al veeeel langer. Maar nu heeft het een naam en bekendheid. Wel ben ik eens dat met internet het voor ze gemakkelijker is om slachtoffers te maken en voor ouders lastiger om het in de gaten te houden.
    Maar de wereld is nu volgens mij niet zo'n veel slechtere plaats als 16 jaar geleden, alleen als mama ben je je nu veel bewuster van de gevaren.

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Het enige wat je kan doen, is je dochters zoveel mogelijk opvoeden met een positief beeld van zichzelf en de hoe ze goed en kwaad uit elkaar kunnen houden. Voor meisjes ook heeeeeel belangrijk: een sterk, positief vaderfiguur!!!
    Veel meisjes zoeken naar liefde van een man als ze liefde vanuit de vader missen....

13. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ben dus gelukkig niet de enige die er wel eens over nadenkt! Ik moet er ook niet aan denken dat me dochter in de handen komt van zo'n gek. Ik maak hem af!! En ja dat klinkt hard en misschien idioot maar ik meen het wel!! Ik wil er met alle liefde voor zitten als ik haar maar uit de klauwen van zo'n gek krijg!

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    1 van mijn ergste nachtmerries
    Dat mn jongens ooit zoiets gaan doen....neu denk het niet.
    Maar als mn meisje op mij lijkt...dan hoop ik dat wat Mamanama zegt waar is EN heel erg mee telde met mij vroeger. Wat mijn vader....die vertelde me vaker dat hij me niet gewild heeft als wat anders (sterker nog kan me niet heugen dat hij ooit iets liefkozends gezegd heeft tegen mij OF mn moeder)
    En ik weet nog niet zo zeker of ik in die tijd sterk genoeg was geweest om mezelf daar uit te redden...mn ouders iig niet om mij eruit te helpen!
    En papa hier is helemaal DOL op zn dochtertje!
    De loverboy die hier binnen durft te komen is denk ik zn leven niet zeker....en dat meen ik echt. EN dat is angst nr 2 wat deze kwestie betreft...

Oh en ik ga die docu's echt niet kijken...dan slaap ik n aantal dagen niet ben ik bang... deels frustratie om de dingen die gebeuren en deels de angst dat t mijn meisje zou kunnen overkomen.

15. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik werk met loverboy-slachtoffers, wordt er ook wel eens moedeloos van met 2 dochters...
    Maar 1 ding heb ik wel geleerd en dat is dat een goede thuisbasis het belangrijkst is voor de weerbaarheid van zo'n meisje

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

je kan nog zo goed je best doen om je dochter(s)te beschermen maar wanneer de tijd echt aanbreekt moet je er ook bij gaan hopen dat ze niet met de verkeerde mensen in contact komen. het is echt verschrikkelijk!
    ik zat laatst in de tram en tegenover mij zaten 2 meisjes van 15 jaar druk bezig met hun make up..vraagt de een "en?? hoe was het bij ben? wat heb je tegen je moeder gezegd?"
    antwoord het andere meisje: oowww hij is zooo coool!!! bij mijn moeder heb ik een lul verhaal opgehangen dat ik bij lola bleef slapen.
    :mad: wauwww dat wil je als moeder toch niet meemaken he! ik denk dat ik zo een moeder ben die dan de andere moeder zou opbellen om zeker te weten dat ze daar mocht slapen.

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

bedankt voor het plaatsen van de links, ik ga ze ook kijken.

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

wat doe je als ik vragen mag en hoe creeer je in dat opzicht een zo goed mogelijk thuisbasis?
    Wat zie je vaak dat die meisjes missen?

Ik werk in een TBS kliniek, dus met de daders. Ik zit wel op kantoor, maar ben ook betrokken bij een patientenraad en houd me bezig met de dossiers etc.

19. Yelice

Yelice Niet meer actief

Mijn zus had een prima thuis basis maar was gewoon heel beinvloedbaar.
    Hij was eerst haar vriendje en stap gewijs kwam ze erin.
    Hij speelde ontzettend met gevoel en mijn zus was daar vatbaar voor.
    Ik denk dus omdat er toen zo weinig over bekend was dat mijn ouders er veel te laat pas achter kwamen.
    Mijn zus was ook heel bang voor hem , en hij dreigde er toen mee om mij en mijn zusje te ontvoeren dus ik denk dat ze daarom lange tijd schone schijn heeft opgehouden.
    Ik denk dat je als ouder zijnde ( de meeste dan) nu veel alerter bent en de signalen misschien eerder herkent omdat er nu veel meer over gesproken wordt.

Deel Deze Pagina