Ik denk dat er geen straf lang genoeg is voor een mensen leven, laat staan een kinderleven... Wat als het een van onze kinderen zou zijn? Oké TBS is een ontzettend zware straf.. en hij zal ook dan niet 'helemaal' vrij zijn.. Maar hij kan nog wel contact hebben met zijn naasten, iets eten en drinken als hij het lekker vindt, tv kijken, muziek luisteren, verliefd worden, sex hebben, misschien ooit kinderen krijgen... Hij heeft die mogelijkheden, Milly zal deze nooit, maar dan ook nooit meer hebben.. 18 jaar is lang? Milly is nooit 18 jaar geworden.. En het leven van de mensen om haar heen zal nooit meer hetzelfde zijn.. Als ik zo dit topic lees denk ik echt dat ik misschien wel een beetje een sadist ben, maar ik vind dat hij moet lijden.. Net zoals Milly heeft geleden, en net zoals haar familie voor altijd zal lijden.. Nee, zelfs TBS is niet zwaar genoeg voor moord.. Zo'n man moeten ze levenslang opsluiten in een cel van drie bij drie, met alleen maar homo's boven de twee meter.. Ik weet echt wel dat ik ontzettend hard ben, maar als ik hier lees dat mensen zeggen, ja maar het is wel heel zwaar hoor, dan denk ik... Zwaar?? Zou zijn straf net zo zwaar zijn als waar Milly's ouders mee moeten leven? Als ik die mensen zie huilen op tv, dan geloof ik echt dat geen straf zwaar genoeg is.. Iemands leven afnemen, daar is geen gepaste straf voor...
Het hele proces is wel extreem snelgegaan voor NL begrippen. 8 maanden na een moord is iemand veroordeeld. Dat is snel. En 18 jaar is lang, heel erg lang.
Dat viel mij inderdaad ook op! Ik dacht in eerste instantie zelfs dat het de strafeis was toen ik het las. En 18 jaar, ik vind deze uitslag oke.
Ik vind de straf tekort. Dat meisje had nog een heel leven voorzich van misschien wel 70 jaar. Laat hem dus ook maar levenslang zitten. De ouders/fam. zijn ook levenslang getekend namelijk
Mee eens. Maar gezien de mogelijkheden vind ik 18 jaar dus wél gepast. Wat wil je dan? Marteling? De doodstraf? Ben je dan niet net zo erg? Ik vind het trouwens in dit geval niet zozeer het belangrijkst dat hij gestraft wordt, maar véél belangrijker dat hij dit nooit meer kan doen. En met deze straf denk ik dat dat lukt.
Ik sluit me toch eerder hier bij aan dan bij al die mensen die zeggen dat 18 jaar lang genoeg is met tbs .... hoop dat hij zn straf in de cel nog gaat krijgen met een paar kindermoord hatende criminelen om zich heen.
Hoe oud is die gast? Een jaar of 30? Dan krijgt hij dus een celstraf van 18 jaar, daar gaat vrijwel standaard 1/3 vanaf. Dan houd je 12 jaar over. Dan krijgt ie nog even TBS. Hij heeft naar ik mag aannemen géén geestelijke stoornis, want voordat je politieagent kunt worden, wordt je uitgebreid gescreend. (Althans: dat wil justitie ons altijd laten geloven, want de politie moet boven elke twijfel verheven zijn.) Wat valt er door de TBS-kliniek te behandelen bij iemand die geen psychische stoornis heeft? Dus dat kan ook nooit lang duren. Voordat hij 50 is, loopt die %^&# gewoon weer vrij rond. En Milly? Die mocht van hem die leeftijd nooit bereiken! Nee, ik vind het te kort. Ik had liever een langere gevangenisstraf gezien zonder TBS. Want dat slaat in dit geval werkelijk nergens op! En wat betreft de dames die TBS zo'n zware straf vinden: ik ben het deels met jullie eens. Het kan je straf inderdaad aanzienlijk verlengen. Maar als ik dan weer een nieuwsbericht lees, waarin staat dat ze er naartoe willen dat iemand die niet (op tijd) terugkeert van verlof minimaal een jaar niet meer met verlof mag... dan breekt mijn klomp! Een TBS die niet of niet op tijd terugkeert van verlof, mag NOOIT MEER met verlof. Op het moment dat je met verlof mag, zou je namelijk geestelijk gezond genoeg moeten zijn om de consequenties van je daden te overzien. (Iemand die dat niet kan, hoort niet met verlof gestuurd te worden!) En tegen zo iemand kun je dus heel goed zeggen: je komt op tijd terug, anders was dit de laatste keer. Het is hun eigen bewuste keuze om zich niet aan de voorwaarden van verlof te houden. Laat ze dan ook maar met de gevolgen leven! We hebben het hier wel over misdadigers die al eerder hebben bewezen zich niet te willen houden aan de regels. Als ze in de laatste fase van hun TBS laten merken dat ze het nog steeds niet willen snappen, dan moet je ze niet meer vrij laten in de maatschappij!
Nadat ik er nog een keer over na heb gedacht, doe ik dat ook. 18 jaar vind ik niet lang. Van mij part blijft hij in de cel zitten, totdat hij zo oud is dat hij z'n eigen pis laat lopen. :x
Ik zal vast wel veel reacties krijgen maar ik vind dat deze man de doodstraf moet krijgen d.m.v een injectie. Het is bewezen dat hij schuldig is,dus dat is verder geen issue.
Maar dan vind ik ook dat hij voor die doodstraf heeeeeel lang moet zitten eerst. En pas dan die injectie. Anders komt hij er wel erg makkelijk vanaf.
18 jaar was is nou 18 jr?!?!?! met tbs dus over paar jaar loopt tie los rond nou heel simpel wat vind IK : als iemand met zijn poten aan mijn kind zit geef ik hem zelf persoonlijk een kogel! en het liefst in de rechtzaal al ! ja denk je wat heb je eraan nou heel veel want me leven is dan toch al kapot! en zo niet kreeg hij wel een kogel zodra hij die gore poten van hem over de drempel gooide als die vrijkomt! enne passende straf is het zeker niet ouders zijn getekend voor hun leven gewoon die gast een spuit of een kogel geven en oprotten van deze aarde horen hier niet thuis smeerlappen!
zo eentje moeten ze elke dag levenslang laten lijden. voor mijn part iedere dag 100 stokslagen, water en brood en zeker geen luxe cel met tv en weet ik wat. en nooit meer loslaten. dan laten al die mafkezen het na verloop van tijd wel uit hun hoofd met al die gekke fratsen om zomaar iemand te vermoorden
Ik ben wel blij dat we in NL geen doodstraf meer hebben, waarom? Omdat het een te makkelijke straf is voor de dader...spuitje en hup weg is zn straf verder voelen ze dr niks van en boeten ze dr niet voor, de enige die je hier mee kwetst zijn de nabestaanden van de dader. Ik ben toch meer voorstander van levenlang, maar dan ook echt levenslang en dan graag niet in een hotel maar een echte gevangenis waar het leven nog een hel is, daar worden ze meer mee gestraft dan de doodstraf.
precies, net zoiets als de castro castro, daar zouden er veel meer van moeten zijn. is het allemaal zo afgeleerd:x
ik vind t te kort klaar ze moeten die vent net zo erg laten lijden zoals hij dat lieve onschuldige meisje heeft laten lijden achterlijke ***
Weet niet of dat nou net de gevangenis is die ik voor ogen had... qua gevangenis misschien wel, maar qua land niet aangezien ze in dat soort landen net zo corrupt zijn als het maar kan. De criminelen, bendes etc met geld en de juiste connecties die kopen zich daar zo weer vrij.
nee maar gewoon qua gevangenis. nee niet weer met geld vrij laten kopen. maar wel het type gevangenis