Wat vinden jullie van de straf van Sander V. ?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat ga je toch echt niet menen he! Ik dacht hij zo'n spijt had, bla bla bla.. ik vind het echt vreselijk dat hij in hoger beroep gaat.

Hij moet nu echt ergens in een hoekje in zijn cel gaan zitten grienen en vooral zijn waffel houden ipv in hoger beroep gaan.

2. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Oooo echt he. Dit is niet normaal zeg! Wat denkt ie nou? Dat iedereen hem maar zielig gaat vinden en strafvermindering krijgt. Komt ie ooit vrij dan wordt ie toch een keer te grazen genomen. Als dat al niet in t gevang gebeurd.......ppppfffff

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk niet dat dit zijn eigen idee is, maar van zijn advocaat. Ik denk ook dat dit een 'slimme' zet is. Juridisch gezien. Ik hoop niet dat hij minder straf krijgt in hoger beroep, maar juist meer. Dat kan namelijk.
    Wat ik niet snap, is wie er voor Bram Moszkowicz gaat betalen. Die gast lijkt me duur. En dit doet hij niet voor een vriendenprijsje!
    Ik wacht even op de berichtgeving van ándere bronnen dan sensatiekrant de Telegraaf.

Aanvullende info:
    Moszkowicz zegt tegen de krant dat hij zich nog in de zaak moet verdiepen. "Zo op het eerste oog denk ik dat ik vooral ga proberen om die tbs er af te krijgen."

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja maar Moskowicz, hoe komt hij dan bij hem? Ik neem aan dat Sander V zelf met hem contact opneemt om in hoger beroep te gaan? Kan me niet voorstellen dat Moskowicz hem opbelt van 'Jongen, je hebt een goede kans bij hoger beroep, let me help you'.

edit, dus hij vind zelf blijkbaar wel dat hij teveel straf heeft gekregen.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat vroeg ik me ook al af, Moskowicz lijkt me onbetaalbaar voor een 'gewone politieagent'

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik vind het trouwens ook zo bleeeeh dat Moscowicz hem uberhaupt wil verdedigen, maar goed.. die vent wil ook alleen maar zijn centen verdienen.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En toch gebeurt dat. Of zijn advocaten hebben Moszkowicz gebeld.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja dat is gewoon z'n werk. Ik zou het ook niet kunnen hoor, maar goed, das een ander verhaal :)

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die vent IS al de advocaat van de duivel. Hij heeft denk ik geen geweten. Anders kan hij toch niet slapen, 's nachts? Ik bedoel, de grote namen die hij heeft verdedigd, zijn geel lievertjes: Desi Bouterse, Willem Endstra, Willem Holleeder, Geert Wilders ;),

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja ik weet het, en wat betreft GW en die criminelen etc. dat vind ik nog niet eens zo'n punt. Maar dat je een man gaat verdedigen die heeft toegegeven een 12jarig meisje te hebben gewurgd en begraven in de tuin, ik zou er niet aan moeten denken om mee te helpen zo iemand strafvermindering te laten krijgen.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vind de straf te laag ( opsluiten voor het leven) en belachelijk dat hij in hogerberoep mag ( lang leve ons rechtssysteem )

Hij heeft een hele zieke daad begaan en mag naar mijn mening nooit meer vrij rondlopen.

12. adi

adi Niet meer actief

Tja, misschien heb IK dan niet het juiste voorbeeld gezien, maar 6 jaar geleden mocht ik voor mijn opleiding iemand interviewen in een TBS kliniek in het Zuiden van het land. Het was geen longstay-afdeling, deze gevallen zaten in een verdere fase van hertselproces, maar er zaten ook gewoon moordenaars bij en die zaten in hun 2-3de jaar TBS ongeveer.

Wat ik daar gezien heb: TV's, psp's en dvd-spelers op de kamer, een gemeenschappelijke ruimte met tafelvoetbal, tv, lounge-banken, spelcomputers, tijdschriften enz.
    Buitenplaats met basketbal, voetbal veldje, fitness-ruimtes enz.

Tja, de vergelijking met een 5* hotel vind ik in deze totaal niet misplaatst en overdreven. Ik word daadwerkelijk misselijk bij de gedachte wat deze monsters hebben gedaan om daar te 'mogen' verblijven...

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Adi,klopt het is te gek voor woorden hoe criminelen het beter hebben dan de meeste ouderen in verzorgingshuizen of kinderen in Afrika.

14. adi

adi Niet meer actief

Alle keren dat zijn naam in de media komt is een boost voor zijn CV en zijn zak.

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik veel gevallen biedt zo'n advocaat zichzelf aan. Vooral in 'high profile' cases. Dus zaken die veel in de media komen.

Wat betreft de straf. Er is geen enkele straf die recht doet in het geval van moord. Daar kan je dus wel over bakkeleien, maar dat heeft geen zin. Hij heeft straf gekregen en daar zullen wij en vooral hij het mee moeten doen.
    Wat het hoger beroep betreft. Hij mag het aantekenen, dus logisch dat het gebeurt als zijn advocaten denken dat het positiever gaat uitvallen.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Bram M is ook zo'n vreselijke showadvocaat inderdaad.. Voorheen vond ik hem wel een 'leuke' man maar tegenwoordig steeds minder.

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Van mij mag deze vent levenslang opgesloten worden!
    Wie zegt dat hij na 18 jaar cel en tbs niet weer in staat is zo'n gruwelijke daad te doen? Ook omdat hij zelf heeft aangegeven dat hij niet weet wat hem bezielde, vind ik het risico te groot een moordenaar na 18 jaar weer vrij te laten.

Wat mij betreft krijgt iedere moordenaar levenslang, wat het motief ook was, ter bescherming van de mensen om hem heen!

18. Alita

Alita Niet meer actief

levenslang absoluut!! Maar ja zo gaat het helaas hier in nederland en die Bram weet ik het wat...die houdt van de aandacht...wat doet hij in rtl boulevard??? Ook zoiets belachelijks!

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het voldoet in mijn ogen totaal niet aan het idee: er is recht gedaan.
    De hoogste boom is nog niet hoog genoeg voor die kerel.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Inderdaad,

Hij heeft gewoon een kind omgebracht. Echt zo walgelijk. En dan nog zeuren en zaniken die man.

En hij was ook nog een politieman. Ik weet heus dat ze ook "maar"mens zijn maar.... ze vertrouwde hem.

Deel Deze Pagina