Wat vinden jullie van de straf van Sander V. ?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kom toch ook even reageren. Ik vind z'n straf veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te laag!!! In Amerika krijg je levenslang of zelfs de doodstraf voor kindermoord! En dan komt die kwibus ook nog aan met een hoger beroep!! Chemisch castreren moeten ze hem!!

En waar ik steil van achterover sloeg, is dat Bram Moscowitz hem gaat verdedigen!! :x:x:x:$
    Als iemand niet bewezen schuldig is, kan ik me voorstellen dat je hem nog wil/kan verdedigen. Maar die man heeft bekend en al dat hij dat meisje vermoord heeft en dan nog heeft die Bram het lef om hem te verdedigen! Met z'n uitspraak: "eerst maar eens zien of we de TBS eraf kunnen krijgen".... Mag het toch verdorie niet hopen!!! Dat die advocaat zichzelf nog in de spiegel durft aan te kijken zeg.....

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Helaas hebben dit soort advocaten geen geweten. Schaam me om te zeggen dat ik uit dezelfde stad kom, walgelijke vent.

3. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je als advocaat zijnde alleen maar 'onschuldige' mensen wil/kan verdedigen, houd je denk ik geen werk meer over. Het is nou eenmaal zijn beroep. (ik zou dit beroep dus nooit kunnen uit oefenen)
    Ik denk ook niet dat hij naar de daders en slachtoffers kijkt maar puur naar de rechtzaak zelf en naar de wetgeving.

Dat wil niet zeggen dat ik het niet met je eens ben hoor. Het gaat zo tegen je gevoel van rechtvaardigheid in.:x
    (Chemische castratie klinkt mij ook niet slecht in de oren trouwens)

4. Alita

Alita Niet meer actief

mee eens;)

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maar niet iedere moordenaar zal in herhaling vallen. Dat is ook de reden waarom er vaak in het geval van een crime passionnel minder zwaar wordt gestraft.

Waarom chemische castratie, trouwens? Millie was toch niet misbruikt?

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ben het hier ook mee eens.

En voor mensen die 18 jaar en TBS genoeg vinden, want het is zo'n zware straf, 18 jaar is heel erg lang en blablaba.... Ik heb een vraag aan jullie:

Stel je voor dat je Milly's ouders zou kennen, het zou je familie zijn of je buren, ik noem maar wat. Milly's ouders zitten tegenover jou hun verdriet te uiten, zou je dan ook zo pal achter die 18 jaar en TBS blijven staan? Zou je dan ook zeggen dat de dader op deze manier genoeg straf heeft gekregen?

Nee, het slachtoffer heeft in dezen altijd de langste straf, namelijk levenslang! De dader komt op een gegeven moment weer vrij en kan dan zijn leven weer gaan oppakken. Want ja....iemand die een zeer ernstig delict (moord) heeft begaan, verdient toch altijd een tweede kans?

En waar blijft die tweede kans voor het slachtoffer dan?

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, ook als ik en bekende van het gezin was, zou ik dat vinden. Of ik het uit zou spreken in hun bijzijn, weet ik niet.

Vergis je niet, er zijn ook OUDERS van vermoorde en misbruikte kinderen die tegen de doodstraf zijn.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ze hebben sperma in haar mond gevonden..

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Een kans?

Nee een kindermoordenaar heeft dat voor mij persoonlijk echt verspeeld.

Crime passionel kan ik me nog enigzins voorstellen dat dit kan gebeuren ( als je als partner zo verschrikkelijk bang bent et cetera)

Maar als politieman een kind misbruiken en vermoorden ( en daarna stiekem begraven) vind ik te erg om daarna nog terug in de maatschappij te komen.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Staat dat al vast, dan? Want als dat klopt, hoe kan hij daar dan niet voor veroordeeld zijn?

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb gehoord op de tv dat het niet IN haar mond was gevonden, maar eromheen. Maar dan nog, castreren die handel!

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik het goed heb begrepen is de autopsie / verzamelen van bewijs van het lichaam niet op de juiste manier gebeurd. Daardoor konden ze dit in de rechtszaak niet gebruiken.

Wat betreft Moszkowicz en 'soortgenoten': Mijn baan zou het inderdaad niet zijn. Maar ook schuldige mensen (misschien wel juist schuldige mensen) hebben recht op een advocaat. Begrijp me niet verkeerd: ik word er ook misselijk van als er één of andere crimineel vrijkomt omdat zijn gladde advocaat een vormfout gevonden heeft. Maar nog 1000 maal liever dat, dan leven in een maatschappij waar je zonder proces veroordeeld kunt worden. In NL. heb je recht op bijstand door een advocaat en recht op beroep. Gelukkig wel! Laten wij alsjeblieft een beschaafd land blijven en niet afzakken tot het niveau van de criminelen.

Ik hoop ergens wel dat Moszkowicz kan bewijzen dat TBS niet nodig is. Dat zou namelijk betekenen dat SdV wel degelijk toerekeningsvatbaar was. En dat zou een zwaardere straf moeten opleveren!
    Druggebruik zou absoluut geen verzachtende omstandigheid moeten zijn, in mijn ogen. Het gebruik van alcohol en drugs is je eigen keuze. Als je weet dat je onder invloed rare dingen gaat doen, dan moet je het niet gebruiken! Ik vind het eerder een verzwarende omstandigheid.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Amen.

14. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Levenslange gevangenisstraf - Wikipedia

heb deze link even ingevoegd, levenslang wordt dus echt maar heel zelden gegeven.

Overigens ben ik het volledig eens met Tupp. Iedereen heeft recht op verdediging, jammer alleen dat deze viespeuk zo'n goeie advocaat heeft

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Klopt, maar dat weet je van te voren nooit 100% zeker. Had ie het maar niet moeten doen, dan was hij nu nog vrij geweest, eigen schuld!

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb het ook niet over wel of niet straffen, maar over de lengte van de straf. Bij een crime passionnel kun je best maar 5 jaar krijgen voor moord. Dat is voor veel mensen, vooral de familie en geliefden van het slachtoffer, onbegrijpelijk. Maar gelukkig is ons rechtssysteem niet gebaseerd op genoegdoening, maar voor een groot deel op die kans op herhaling.

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ging er ook over dat ie van mij levenslang mocht krijgen (daar sloot jouw eerste reactie op aan).
    Hoe lang de straf ook duurt, je weet gewoon nooit 100% zeker dat hij niet in herhaling valt zodra hij weer vrij komt. En van mij hoeven ze dat risico zeker niet te nemen. Hij heeft het leven van een jong meisje én haar familie verwoest en als hij ooit vrij komt, krijgt hij weer de kans om dit te doen. Beter nu zíjn leven verwoest dan dat hij de kans krijgt dit nogmaals met het leven van vele anderen te doen. Consequenties van zijn eigen daden!

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja, las het ook net!

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is een lange straf op zich, maar ik vind geen enkele straf hoog genoeg voor dit soort mensen.

En dan de gevangenis, ik ken iemand die een paar maanden in de gevangenis heeft gezeten (midden-Amerika en Nederland) en die zei dat het enige vervelende van de gevangenis in Nederland is, dat je in je vrijheid beperkt wordt, dus niet kan gaan en staan waar je wil en dat je je geliefden niet kan zien wanneer je wil. Verder kon hij alles krijgen en van alles doen en hij vermaakte zich prima. En dan zat deze persoon nog onschuldig vast...

Hopelijk wordt Sander V zo uitgekotst in de gevangenis dat het voor hem een hel is...

Deel Deze Pagina