De neef van mijn vriend heeft een half jaar geleden een dochtertje gekregen, ze heeft de naam gekregen die wij op nr 1 hebben staan . Nu zien wij hem nooit, maar zijn ouders ( oom van vriend) 2/3 keer per jaar. Ook woont neef in zwitserland. Wat zouden jullie doen? Evengoed de naam gebruiken?
Ik zou er evem iets langer over nadenken, maat als het dè naam is zou ik me er niet door laten tegenhouden. Als je alle namen van collega's en hun kinderen, vrienden en hun kinderen, buren en hun kinderen, ooms, tantes, neven en nichten, achterneven en achterneven niet meer mag gebruiken... Pfff, dan blijft er nauwelijks een fatsoenlijke naam over.
Ik zou het zelf niet doen, maar hee dat ben ik, als jij de naam al zo lang in gedachten had en je staat er zelf achter zeg ik doen, je moet achteraf geen spijt krijgen!
Als ze niet dezelfde familienaam hebben is dat geen probleem, En zeker niet als er geen contact is.. En dan nog wonen ze in het buitenland. Als ze zelfde familienaam hebben kan het soms voorkomen dat de post verkeerd verzonden wordt.. is echt gebeurd..
Ik heb het om dezelfde reden niet gedaan. nooit spijt gehad, we hebben een andere prachtige naam gevonden. Mooier zelfs dan die andere naam nu
Thnx.... De familienaam is idd hetzelfde... En wij wonen in oosten van nederland en zij nu in zwitserland ( anders in west nederland) dus met post etc zal niet mis gaan... We hebben nog even om na te denken...
Ik zou het niet doen. Rationeel zie ik geen probleem, maar gevoelsmatig zou het voor mij niet fijn voelen om dezelfde naam te geven
Als het voor jullie dé naam is, zou ik het doen. Ik snap het echt niet; het is toch juist leuk dat je familie die naam ook zo mooi vind? Getuigt van goede smaak, zou ik lachend zeggen en daarna gewoon weer doorgaan tot de orde van de dag. Ik heb ook een naamgenoot in Nederland rondlopen (die weliswaar elf jaar jonger is dan mij, maar toch) en het is ook niet alsof we elkaars post krijgen. We zijn overigens ook ergens in de verste verte familie, maar met die tak heeft onze familie al ruim 70 jaar geen contact meer Who cares. Die 2-3x per jaar is toch juist leuk om elkaar tegen te komen? Mijn partner heeft zijn naamgenoot opgezocht op Facebook en toegevoegd. Hij woont in Amerika en is daar in militaire dienst. Je kunt overal wel een drama van maken, dit is toch gewoon juist leuk? Misschien maar gewoon een tweede naam aan toevoegen als doopnaam; dan is het toch anders. Miep Jansen uit Zwitserland & Miep Shakira Jansen uit Nederland. Klaaaar.
Ik bedenk me nu pas, mijn nicht heeft ook een Tijn. En ze wonen gewoon in NL, dezelfde provincie, andere stad. Heb er echt nooit over nagedacht bedenk ik me nu... Zie ze nooit, hooguit op begrafenissen van familieleden... Dus nee, zou me hier nooit door tegen laten houden.
Ik neem aan, gelet op de achternaam, dat je met neef bedoelt de zoon van een broer of zus van je schoonvader? Ik vind dat echt te dichtbij om dezelfde naam te kiezen. Voor jou voelt het misschien wat verder weg omdat het om je schoonfamilie gaat, maar stel je even voor hoe je het zou vinden als het om het kind van je eigen neef of nicht zou gaan. Ondanks het weinige contact zou ik dat echt niet kunnen waarderen.