zoek ook een naam voor in de toekomst :)

Discussie in 'Babynamen' gestart door peekaboo, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    wij gaan voor een tweede ons dochtertje noemt Amaryllis en voor een jongen hebben we Deemyen met twee ountjes op de laatste E (krijg ze er niet op ) nu zoek ik nog een meisjenaam dat past bij Amaryllis en Deemyen ;)
    jongensnamen zijn ook nog welkom hoor misschien willen we net iets anders :D

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Alexis
    Novalie
    Alaina
    Yamilla
    Anissa
    Camille

3. peekaboo

yamilla en anissa vind ik wel iets hebben :)

4. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik vind dat jullie dochter een hele mooie naam heeft, maar ik vind persoonlijk jullie keuze voor een jongensnaam niet zo geslaagd. Ik weet niet zeker hoe ik deze naam moet uitspreken, maar ik gok dat het net zo moet klinken als Damian of Damiën?! Waarom dan ook niet zo schrijven? Ik vind deze schrijfwijze echt té apart. Dan zou ik eerder Daymian ofzo schrijven, als je de 'y' uit Amaryllis wilt laten terugkomen. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Andere ideeën, Amaryllis en...
    Soraya
    Yelina
    Yorina
    Phyllis
    Amelia
    Yacintha

Yonah
    Yonathan
    Troy
    Boyd
    Yulian
    Yorick
    Bronwyn

5. peekaboo

daymien dan met twee puntjes op de e :) ik ben een moeilijk geval wat dat betreft haha
    amelia vind ik wel heel mooi en yulian ook

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Zo: Daymiën. ;)
    Ja, die schrijfwijze vind ik mooier dan Deemyen. Mooier om te zien, maar ook duidelijker hoe je het moet uitspreken. :)

7. peekaboo

ja idd zoals jij het schrijft hihi krijg de puntjes niet op mijn e wat ben ik toch een dom ding met men laptop haha

ik vind het best moeilijk om namen te vinden vooral meisjesnamen die passen bij de andere namen (is het nog te volgen ) en dan tweede dillema de tweede en derde naam phoe dat word me nogal een opgave :)

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik zou de jongensnaam ook anders schrijven, al was het alleen maar omdat je waarschijnlijk veel verwarring krijgt over de schrijfwijze van Deemyen. Als je de uitspraak wel graag zo wilt hebben is Daymiën misschien inderdaad een optie. Maar mooier vind ik gewoon Damian.

Wat een meisjesnaam betreft...volgens mij kun je best een hoop kanten uit qua stijl! Amaryllis is natuurlijk een naam die je niet vaak hoort, dus hij is nog niet aan een bepaalde 'stijl' gekoppeld. Je kunt ervoor kiezen om een andere bloem te pakken, zoals Madelief of Roos, Jasmijn, of een minder gebruikte variant...? Of, iets heel anders, een variant op bovenstaande naam; Jasmee? Vind ik persoonlijk best mooi klinken bij Amaryllis!

9. peekaboo

mmm ja Jasmee vind ik ook heel mooi goh dat is weer een naam om te discutieren met men man hihi :)

10. emje

emje Niet meer actief

misschien een andere bloem als naam:

Ambrosia
    Aster
    Chelone
    Hedera
    Hyacinth
    Mentha
    Mimosa
    Nigella
    Veronica

11. peekaboo

Chelone vind ik ook wel mooi .... maar ik met mijn moeilijk koppig kararkter zou er dan chelyna ofzo van maken :)

Deel Deze Pagina