Wat vinden jullie van deze Arabische meisjesnamen dan..? Alina Amber Amira, Amina Ammara Anika / Aniqa Anissa Aya Aziza Azza Dalia Danah, Dara Dimah, Dina Ellinor Elma Emira Erina Faiza Farah Fiza * Hessa Hiba Hind Iba Inaya Isra Izza Jamila Jasmin / Yasmin Kamila, Kamira Kenza Laila / Layla / Leila Lina, Lima Malika Maram Mariam Maroua Mina, Menna Mirna Mouna * Nadia Nadira Naila / Nailah / Najla Naima / Najma Naira Namira, Nasira / Nassira Nisa Nisrine, Nasrin Niya Noor, Nora, Noura Rabia / Rabya Racha / Rasha / Rasja Rafika Raisa Rana, Raja / Raya Rania Rima Romaisa / Romaissa / Romeisa Roya * Sabrin Safia Safira / Zafirah Sahila Salima, Saliha Saloua Samara, Samar Samia Sana, Sara Simra Sofia Somaya, Soraya Soumaya, Soumeya Tahira Tahra / Thara, Thana Tamou Tirra * Yarah Yasmina, Yasmine Yassira Youssra Yumna Zara, Zinah, Zora Zenna Zia
o ik vind ze allebei mooi. Ik denk dat je bij beide met spellen zit..dus dat maakt niet uit. En elif of mira?? Ik vind het wel eens jammer dat ik kaaskopjes heb, want vind veeeel arabische namen prachtig.
Ik vind Nour veeeeeel mooier. En ach, voor wat betreft het rijmen....er zijn heel veel jongetjes die Nick heten en daar kan ik ook een heel lelijk woord op rijmen, maar ik denk niet dat die jongetjes allemaal Nick p*k genoemd worden . Zahra vind ik gewoon (saai) Sara, maar dan anders geschreven.
Zahra wordt volgens mij wel anders uitgesproken dan sara. Meer hetzelfde als Farah. Dus Zah-ra en dan de klemtoon op Zah plus een Arabische H klank.......
zou ik wel jammer vinden, mijn meiden hebben ook marokkaanse namen en blijf toch echt hameren over hoe de namen van mijn meiden moeten worden uitgesproken. Nu zeggen mijn meiden zelf ook tegen anderen dat hun naam anders moet worden uitgesproken.
Snap ik, maar een arabische H...ik denk dat dat voor veel mensen misschien ook lastig is om uit te spreken...
is ook zo, maar of je nu Saaraa zegt of Za-ra dat maakt wel een verschil en Za-ra is ook voor nederlanders goed uit te spreken.... maar goed is ook maar net hoe belangrijk ts dat vindt.
ik las net Esra/Ezra ik vind deze meiden naam echt super, een (nederlands) meisje uit de buurt heeft deze naam!
Absoluut Zahra. Nour is niet eens een optie in ieder geval niet als ik zou moeten kiezen. Denk direct aan Nour de Ho*R
En ben je er al uit?lastig hè?ik heb t zelfde probleem maar dan voor een jongen... Ik vind zahra wel mooi maar je hoort t ook vaak... Vind Sofia, ilya, alija, aliesha erg mooie namen!
Ik zou Nour dus ook nooit kiezen om de reden die al is aangegeven.... Het rijmt te makkelijk met h**r. Dan liever Nick rijmt op p*k. Vind dat wat minder grof dan..... En je wilt toch echt niet dat je kind zo'n bijnaam krijgt.... Xxx
Ik vind Zahra wat lastig met spellen, maar wel een mooi naam. Nour vind ik niet mooi, Noura wel, is dat misschien wat?