Wat vinden jullie van deze curves?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daan78, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    thx athina, ik ga even de info lezen over de curve.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wat zwaar ivm de lengte, bijde wel in groene gebied dus goed

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Helemaal goed hoor!!!

4. lisan

lisan Nieuw lid

4 jan 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daan de curve vind ik netjes hoor dat spekkie gaat er wel af, je bent een top mama

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

ik snap wel wat je bedoeld hij gaat op en neer
    maar daar is niets mis mee toch
    het ziet er allemaal netjes uit

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ze is wel wat beweeglijker geworden, maar volgens mij gaat het meten doorgaans wel goed.

@Senseemilia, Noor is behoorlijk ziek geweest rond de 5 maanden. Ze had toen het Rota virus en is hiervoor opgenomen geweest, maar dat was ook de eerste keer. Verder alleen wat verkoud heidjes die nooit enig effect hebben gehad op haar eetlust.

Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat het wat vloeiender zou moeten gaan hoor. Maar lees al wel dat dat niet zo is.

We gaan naast de reguliere afspraken ook meestal nog 1x tussendoor naar het weegspreekuur. Eigenlijk meer omdat ik graag wil weten hoe ze in de lengte groeit.

@Yukl. juist het op en neer gaan van de curve en het niet netjes met een boogje (waarvan ik nu weet dat dat dus niet zo is) dacht ik dat het wat afweek zeg maar. (al is afwijken ook niet helemaal het juiste woord haha). Sorry, kan het niet goed uitleggen geloof ik.

@DeelighT, ik zie dat je al antwoord hebt gehad. Ik vul haar gewicht en lengte in op borstvoeding.com
    Ze is idd wat stevig. Beetje te klein voor haar gewicht ;)

@EvelineThijssen, ik heb het even nagekeken in het groeiboekje:
    11wk: 58cm
    3+mnd: 58,4cm
    4+mnd: 62,3cm

Meiden, bedankt voor jullie reacties.

Vanaf haar verjaardag (augustus) tot 12 dec. is ze ook maar 600gr gegroeid, maar wel 4cm in de lengte. Dus ook voor Noor zal het gelden dat ze minder in gewicht groeit en meer in de lengte vanaf haar eerste jaar.

Ik heb me ook een beetje gek laten maken door het cb hoor. Ze moest toen ze 7/8 maanden was op 'dieet' (ja echt) en sindsdien heb ik een beetje schrik, al kan ik het dankzij jullie reacties op het toen gestartte topic heel goed relativeren.

Even ter vergelijking zal ik wat foto's posten van toen ze rond de 4/5 maanden was en hoe ze er nu uit ziet. Vooral die laatste is een beetje vaag, maar het schetst wel een beeldje.

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    en van een paar dagen geleden:

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat een poepie! Ja de eerste foto zie je wel dat ze aan de stevige kant is maar de tweede ziet ze m.i. eruit als normale dreumes hoor.

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    daan, vind haar er gewoon normaal uitzien hoor. Curves ook! Hier zijn ze bijna hetzelfde, enkel allebei boven de normale blauwe gebieden...

Maar ja dat was al vanaf de geboorte, ik vind jouw dochter gewoon normaal! Erg he ;) hihihi.

Maak je geen zorgen en laat het cb gewoon lullen...

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Dank meiden.

He bah, Antares, heb ik een gewoon kind. Yak :p

Ach en ze loopt nu, dus geen vrees hihi.

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    spuit 11 in de bocht :D

Ik snap wat je bedoelt met *grillig* ( heb mijn curves van Smurf ff er ook bijgepakt) en die van de lengte is wat vloeiender.. maar der gewicht buigt zelfs bijna af
    Denk echter dat wat er aangegeven wordt... net voor een groeispurt.. net na ziekzijn.. na een poepluier etc .. scheelt al veel.
    Vind trouwens t meest *grillige* van de curve in de eerste paar metingen liggen..en he..wie weet lag ze niet stil etc..

Ze volgt in iedergeval der eigen lijn..en dat is volgens mij t belangrijkste.. ( waar die lijn dan ook loopt)

en uiteindelijk gaat t er mijn inziens om..dat een kind gezond eet.. vrolijk is etc :)

ps..t is en blijft een droppie:)

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Je wilt niet weten toen Alyssa eindelijk goed ging bewegen hoeveel ze afviel! ze is 4 kg afgevallen en dat heeft haar gewicht heel vele goed gedaan hahahaha. Kinderarts zei me, dat had ze nodig hahaha...nou ja zeg :$

En een gewoon kind...............erg he!! :D ;)

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He spuit 11 :p

Wat je zegt en wat al eerder is aangegeven, groeispurten etc moet je natuurlijk ook meerekenen en ziek zijn.

Ze is idd heel vrolijk, lief en gezellig (meestal dan he ;)) en dat is het belangrijkste.

@Antares Wow, dat is veel zeg 4 kilo. Zoveel mag er hier niet af hoor. Maar kun je wel nagaan hoeveel die extra beweging met een kindje doet he.

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hmm...ze woog 16 kg hahaha en dat was ongeveer met haar 2,5....dus is best wel veel.

Nu weegt ze bijna 19 kg...dus netjes!

ach, bewegen doet idd veel, ze zit op peutergym en gaat naar de fysio en 2 keer halve dag op psz...dat scheelt echt. Sinds ze dat allemaal doet joh werd ze ook meteen veel beweeglijker (terwijl ik mijn best er mee deed, maar andere ogen dwingen meer hahaha)

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wat leuk om ook de curve van jouw kindje te zien Ryanne. Zij is echt lang zeg. Ook goed om te zien dat het gewicht stabiliseert en ze in lengte echt omhoog is geschoten.

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hey Daan, maak je je niet te veel zorgen?? Noor doet het verder goed toch? En lopen, dat scheelt ook een boel! Vanaf dat Julia ging lopen tot nu is ze nog geen kilo aangekomen :$ In een half jaar ;) Julia is ongeveer even lang als Noor, maar een stuk lichter. Daar kan ik me dan weer zorgen over maken ;) En dat grillige is hier ook. Zal ik Julia haar curve er eens bij pakken? Dan kun je zien hoe dat bij ons was!

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Gewicht

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    En lengte

19. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ziet er goed uit hoor! De een net boven en de ander net onder het gemiddeld, maar niks mis mee hoor!
    Geen zorgen maken maar!

Deel Deze Pagina