Dat ziet er idd heel anders uit zeg. Ik zat met verbazing te kijken. Las plmn. 96cm bij 12 maanden. Maar dat is met 24 maanden.
Is jullie "online-curve" hetzelfde als die in het CB-boekje? Volgens mij loopt bij mij het groene vlak anders In mijn CB boekje zit ze nl wat onder het groene vlak, maar bij de "online-curve" loopt ze netjes op de minimumlijn.
Ik weet alleen niet hoe je hem hier zichtbaar krijgt http://www.borstvoeding.com/groeicurve/growthcurve/curve_weight/32790
ik heb hetzelfde probleem.. als ik hem opsla en hier wil plaatsen ..is hij te groot.. iemand een tip om de curve te verkleinen ( simpel graag Heb al wat lopen miepen met paint en word.. maar schoot niet echt op
heb hem gewoon opgeslagen en hier geplaatst..ging goed...anders ff verkleine in paint! Enneuh, in het cb boekje loopt ie bij mij ook anders jah..daar zit ze nog onder de bovenste groene lijn nu. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat deze grafieken echt voor borstvoeding kindjes zijn...en die groeien toch iets minder hard als met flesvoeding. Trouwens, op mijn grafiek staat de lengte niet goed...ze is 101 cm en hij geeft aan rond de 90...
Ja dit zijn BV curves, maar de echte CB curves vind je volgens mij niet op internet. Ik klik op de website op het plaatje (dan krijg je hem in een apart venster), dan rechtermuisknop opslaan als, dan sla ik hem op op het bureaublad, en kan ik hem hier zo er bij in zetten!
De curves die het cb aanhoudt zijn volgens mij de curves van de WHO. Staan ook allemaal o de site en kun je als pdf downloaden. Weet niet of het dezelfde is als in het groeiboekje of borstvoeding.com.. Staan ook tabellen op van de waarden van de -3, -2, -1, 0, +1,2&3 lijnen. Heb t zelf allemaal in excel gezet en daar grafieken bij.
De curves van borstvoeding.com zijn de curves van de WHO. Die heeft de kindjes geselecteerd op bv en gezonde bijvoeding. Je mag je kind er dus altijd mee vergelijken, ook als je geen bv geeft. Je zal waarschijnlijk zien dat een kv kind geen of een minder duidelijke 4maanden dip heeft. Het cb gebruikt curves die kindjes uit heel Nederland gebruiken als referentie. Daar zittend dus kv en bv kindjes tussen. Ook dat vind ik zelf niet zo'n probleem, als je het geheel een beetje ruim blijft zien. Curves zijn namelijk per definities gemiddelden en elk kind zal dus zijn eigen afwijkingen hebben. Ons eigen manneke is wat lang voor zijn leeftijd, maar minder zwaar dan gemiddeld. Dat is helemaal geen probleem, zolang zijn gewicht netjes blijft toenemen EN hij er verder gezond en goed uitziet. Een goed cb kijkt eerst naar het kind, dan naar de ouders en dan pas naar de curves en niet andersom.
Heb ff gekeken naar de grafiekjes die ik van inet heb geplukt en die van borstvoeding.com, en voor zover ik kan zien zijn die vrijwel identiek. Misschien dat ze bij het CB dan toch wel andere hanteren? Ik houd voor mezelf gewoon die van de WHO bij (staat trouwens ook onderaan de curve op borstvoeding een bronvermelding: WHO).
Yay! Nu kan ik eindelijk de curves van Smurf zien. Ziet er goed uit zeg, Sweet. Wat een lange meid heb je, maar dat wist ik al
jaja..ze is der.. ff pullken en ploeteren..en dan bedenken .. he irfanview is hier misschien wel handig voor ( dhuhhhh ) Yeps..t is een lange.. hoop dat ze lang blijft en niet verandert in een propje zoals der moeder