Hi dames, Wij zijn al heel lang aan piekeren over de naam van onze kleine knul. Wat ik leuk vind vindt mijnen niet leuk en wat hij leuke vindt ik weer niet, sus schiet lekker op! Nou hebben we een naam die we wel allebei leuk vinden, maar het zoontje van een vriendin van me heet dus ook zo. Nou is hij al 6 jaar dus samen spelen doen ze niet. Ook heb ik mijn vriendin in vertrouwen genomen en het probleem haar uitgelegd, en ze zei: tuurlijk is dat goed! Is de leukste naam! Nou was ik opgelucht maar nu begin ik wel weer te twijfelen.. Is dot echt wel oké? Wat zal de rest van de vriendengroep ervan vinden? Ik vind het zoo lastig.. Wat is jullie mening? Misschien helpt t om een beslissing te nemen want op dit moment weet ik t gewoon even niet..
Ja, gewoon doen. Mijn moeder heeft 2 vriendinnen, die ook weer met elkaar bevriend zijn. Allebei hebben ze een dochter Lilian. Was een populaire naam hier (eind jaren '60). Dat is nooit een probleem geweest. De 2 vriendinnen hebben het over "Lilian van mij/ons" of "Lilian van ... naam vriendin ..."
Tis jullie kind in jullie gezin en daarmee dus al een ander kind. Als dit de naam is die je wil en je vriendin vind het niet vervelend, dan zou ik zeggen doen!
Ik persoonlijk zou het niet doen maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Maar ik zou het niet erg vinden als mensen dezelfde naam als onze zoon zouden willen. Mijn nichtje bijv. heeft haar zoon dezelfde naam als onze zoon als tweede naam gegeven. Getuigd gewoon van goeie smaak van onze kant Dus mijn advies: doen als het DE naam is voor jullie. En anders evt. de naam qua schrijfwijze veranderen? (bijv. Luuk; Luc) Of een naam die er op lijkt (bijv. Daan; Daniel of Sam; Sem) Ik weet niet of dat mogelijk is? Succes
Als je vriendin al heeft aangegeven dat zij het niet erg vindt zou ik het zeker doen als het DE naam voor jullie is.
Ik zou het doen! Super goed van je dat je jouw vriendin in vertrouwen hebt genomen. Anders kon ze het misschien vervelend vinden. Nu zou ik echt niet meer twijfelen. Je ontkomt er soms gewoon niet aan dat iemand die je kent al zo heet. Fijne zwangerschap nog!
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ook aan vriendin verteld en gevraagd of ze het erg zou vinden. Nee, ze vond het juist een compliment. Maar uiteindelijk hebben we het toch niet gedaan. Haar zoon heette zo, ik dacht aan hem bij die naam en wilde toch een 'eigen' naam voor ons zoontje. Ben nu helemaal blij met de door ons gekozen naam, al vind ik die van haar ook nog steeds superleuk
Mijn schoonmoeder en een goede vriendin van haar hebben beide dezelfde naam aan hun zonen gegeven. Die vriendin was ook eerder en smoeder vond de naam zo mooi dat ze de naam ook aan haar zoon heeft gegeven. Die zonen gaan niet met elkaar om en als de moeders het over hun zoon hebben zeggen ze "mijn.... (naam ) " ervoor.bv "mijn jan ".
Tja ik zou het niet doen. Ik hou ervan dat de naam niet voor komt in de omgeving (zelfs wat uniek is) zodat het echt ons eigen meisje is.
Oh, wat lastig!! En goed dat je haar in vertrouwen hebt genomen. Echte goede vrienden dus? Jullie zien elkaar ook regelmatig? Fijn dat ze het niet erg vindt, maar.. Ik zou dan denken: "Vindt ze het écht niet erg???". Kan me bij mezelf voorstellen dat ik het misschien ook niet erg zou vinden, maar wel 'jammer'. Is het een sowieso een populaire naam? Of is het een naam die je nauwelijks hoort? Ik zit te twijfelen.. Denk dat ik het niet zou doen.. Die naam hoort dan gewoon bij dat kindje. Bovendien hebben mijn kinderen namen die je niet tot nauwelijks hoort en dat vind ik ook wel leuk. Als ik al kijk hoeveel dubbele namen ber bij m'n zoontje in de klas zitten!
Ik zou het niet doen, voelt toch alsof je haar naam hebt overgenomen... En ik zou denk ik ook al een beeld bij die naam hebben door dat andere kindje...
Ik zou het niet doen en als het echt een goede vriendin is ook niet waarderen. Het komt over alsof jullie zelf niets origineels konden verzinnen. Als het nu nog een vage kennis of ver familielid is is het misschien wat anders. Maar deze persoon behoort tot jullie directe vriendengroep en de kinderen zullen elkaar vaak zien (ook als ze iets verschillen in leeftijd). Er zijn duizenden namen te kiezen. Dus waarom kies je niet een eigen naam die echt bij jullie kindje hoort? En anders een naam die er iets op lijkt (dus een andere uitspraak of spelling). Of doe deze naam als 2e naam.