Zelfde naam als vriendin...

Discussie in 'Babynamen' gestart door guusje27, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hi dames,

Wij zijn al heel lang aan piekeren over de naam van onze kleine knul. Wat ik leuk vind vindt mijnen niet leuk en wat hij leuke vindt ik weer niet, sus schiet lekker op! Nou hebben we een naam die we wel allebei leuk vinden, maar het zoontje van een vriendin van me heet dus ook zo. Nou is hij al 6 jaar dus samen spelen doen ze niet. Ook heb ik mijn vriendin in vertrouwen genomen en het probleem haar uitgelegd, en ze zei: tuurlijk is dat goed! Is de leukste naam! ;)
    Nou was ik opgelucht maar nu begin ik wel weer te twijfelen.. Is dot echt wel oké? Wat zal de rest van de vriendengroep ervan vinden?

Ik vind het zoo lastig.. Wat is jullie mening? Misschien helpt t om een beslissing te nemen want op dit moment weet ik t gewoon even niet..

2. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Als je vriendin het niet erg vind, wat maakt het dan uit wat de rest er van vind. Gewoon doen :D

3. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel lastig als jullie het over de kids hebben weet je noiit over welke van de 2

4. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Ja, gewoon doen.

Mijn moeder heeft 2 vriendinnen, die ook weer met elkaar bevriend zijn. Allebei hebben ze een dochter Lilian. Was een populaire naam hier (eind jaren '60). Dat is nooit een probleem geweest.

De 2 vriendinnen hebben het over "Lilian van mij/ons" of "Lilian van ... naam vriendin ..."

5. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Tis jullie kind in jullie gezin en daarmee dus al een ander kind. Als dit de naam is die je wil en je vriendin vind het niet vervelend, dan zou ik zeggen doen!

6. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Ik persoonlijk zou het niet doen maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Maar ik zou het niet erg vinden als mensen dezelfde naam als onze zoon zouden willen.

Mijn nichtje bijv. heeft haar zoon dezelfde naam als onze zoon als tweede naam gegeven. Getuigd gewoon van goeie smaak van onze kant :D

Dus mijn advies: doen als het DE naam is voor jullie. En anders evt. de naam qua schrijfwijze veranderen? (bijv. Luuk; Luc) Of een naam die er op lijkt (bijv. Daan; Daniel of Sam; Sem) Ik weet niet of dat mogelijk is?

Succes

7. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Als je vriendin al heeft aangegeven dat zij het niet erg vindt zou ik het zeker doen als het DE naam voor jullie is.

8. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik zou het doen! Super goed van je dat je jouw vriendin in vertrouwen hebt genomen. Anders kon ze het misschien vervelend vinden. Nu zou ik echt niet meer twijfelen. Je ontkomt er soms gewoon niet aan dat iemand die je kent al zo heet.

Fijne zwangerschap nog!

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zou het niet doen;)

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    *oeps* 2x😏

11. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Ik had het gewoon gedaan.. denk ik. En als je echt twijfelt misschien nog even doorzoeken?

12. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    persoonlijk zou ik het niet doen

13. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ook aan vriendin verteld en gevraagd of ze het erg zou vinden. Nee, ze vond het juist een compliment. Maar uiteindelijk hebben we het toch niet gedaan. Haar zoon heette zo, ik dacht aan hem bij die naam en wilde toch een 'eigen' naam voor ons zoontje. Ben nu helemaal blij met de door ons gekozen naam, al vind ik die van haar ook nog steeds superleuk:)

14. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Mijn schoonmoeder en een goede vriendin van haar hebben beide dezelfde naam aan hun zonen gegeven. Die vriendin was ook eerder en smoeder vond de naam zo mooi dat ze de naam ook aan haar zoon heeft gegeven.
    Die zonen gaan niet met elkaar om en als de moeders het over hun zoon hebben zeggen ze "mijn.... (naam ) " ervoor.bv "mijn jan ".

15. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Tja ik zou het niet doen. Ik hou ervan dat de naam niet voor komt in de omgeving (zelfs wat uniek is) zodat het echt ons eigen meisje is.

16. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Oh, wat lastig!!

En goed dat je haar in vertrouwen hebt genomen. Echte goede vrienden dus? Jullie zien elkaar ook regelmatig?

Fijn dat ze het niet erg vindt, maar.. Ik zou dan denken: "Vindt ze het écht niet erg???". Kan me bij mezelf voorstellen dat ik het misschien ook niet erg zou vinden, maar wel 'jammer'.

Is het een sowieso een populaire naam? Of is het een naam die je nauwelijks hoort?

Ik zit te twijfelen.. Denk dat ik het niet zou doen..
    Die naam hoort dan gewoon bij dat kindje. Bovendien hebben mijn kinderen namen die je niet tot nauwelijks hoort en dat vind ik ook wel leuk. Als ik al kijk hoeveel dubbele namen ber bij m'n zoontje in de klas zitten!

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou het niet doen, voelt toch alsof je haar naam hebt overgenomen... En ik zou denk ik ook al een beeld bij die naam hebben door dat andere kindje...

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Als dit DE naam is en jij 100% zeker weet dat jouw vriendin het niet erg vindt: DOEN!

19. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ik persoonlijk zou het niet doen.

20. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik zou het niet doen en als het echt een goede vriendin is ook niet waarderen. Het komt over alsof jullie zelf niets origineels konden verzinnen. Als het nu nog een vage kennis of ver familielid is is het misschien wat anders. Maar deze persoon behoort tot jullie directe vriendengroep en de kinderen zullen elkaar vaak zien (ook als ze iets verschillen in leeftijd).

Er zijn duizenden namen te kiezen. Dus waarom kies je niet een eigen naam die echt bij jullie kindje hoort?

En anders een naam die er iets op lijkt (dus een andere uitspraak of spelling). Of doe deze naam als 2e naam.

Deel Deze Pagina