Bedankt dames! Na jullie reacties heb ik het er met m'n vriend over gehad, het heeft inderdaad meer nadelen. Heel veel mensen zullen het anders uitspreken of wij moeten misschien vaak gaan melden dat het anders uitgesproken moet worden, of ze schrijven het zelf misschien verkeerd. Ook later in een klasje enzo, dat wil ik hem niet continu laten verbeteren. De uitspraak blijft hetzelfde dus het word met een i. Dankjullie wel voor het meedenken en de eerijke antwoorden!
Nilo vind ik leuk. Maar Nylo kan ook, er zijn ook Linda's die hun naam met een y schrijven. En Lynda spreek je ook hetzelfde uit.
Haha het gebeurt niet vaak dat iedereen het unaniem kiest in een namentopic. Maar ik ben het lekker onorigineel eens met de rest: Nilo! Erg leuke naam! Nylo spreek ik uit als nailo, doet me denken aan nylon en heeft een wat ordinaire associatie. Heette een man uit de serie the 100 ook niet zo? Dat was ook 1 van de eerste dingen die me te binnen schoot haha Edit: dat was Nyko
Nylo zou ik okk uitspreken als naailo. Zou gaan voor nilo dan. Vind het geen leuke naam maar ook niet lelijk.
Hahaha zeg dat wel he, ik ben toch heel erg blij dat ik het gevraagd heb hier. Zat al enige tijd in twijfel maar dit haalt de twijfel echt helemaal weg. Heb alle reacties laten lezen aan m'n vriend en we zijn het er beiden over eens dat het Nilo moet worden. Het klopt ook gewoon helemaal met wat jullie zeggen, en het laatste wat we willen is verwarring in uitspraak. Met dit soort dingen is de mening van anderen ook echt heel welkom!
Leuk om te lezen! Bij de meeste namentopics spuien de leden advies en lijsten met namen, maar wordt er bijna nooit naar geluisterd/gebruik van gemaakt (dat is hun goed recht natuurlijk), of ze zetten extra namen op hun lijstje. Maar ik ben altijd wel benieuwd welke naam ts achteraf gekozen heeft, nadat we haar geprobeerd hebben te helpen. Vaak reageert ts namelijk niet meer.
Klopt!! Ik ben daar ook altijd zo benieuwd naar, maar wat je zegt hoor je dat achteraf vaak niet meer. Wij gaan echt voor Nilo, heb zelfs het geboortekaartje al aangepast! Thank you lady's!!
Voor mij geldt: Nylo = Nijlo (net als nylon, nijlon is en niet nielon) Nilo = Nieloo (net als niko/Nico, niekoo is) Ah, mijn reactie is een beetje mosterd na de maaltijd zie ik, want ik lees dat jullie al besloten hebben voor Nilo te gaan.
Jullie zijn er al uit zie ik, maar ik vind Nilo inderdaad ook mooier qua uitspraak klopt het en ik vind de schrijfwijze ook mooier