Hallo allemaal, Ik wil even aan jullie om je mening vragen. Mijn vriend en ik krijgen een zoontje. We twijfelen ( of eigenlijk IK twijfel) nog steeds tussen 2 namen. Noah of Dani Ze worden het allebei alleen welke de voornaam?? Mijn vriend is voor Dani. Hij vindt dat je Noah niet leuk kan afkorten en Dani wel : Daan Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar Noah. Dat komt vooral omdat wij in ons dorp een stel kennen met een Dani. We gaan niet met deze mensen om en daarom zegt mijn vriend dat we er niets van aan moeten trekken.... Maarja ik blijf toch maar twijfelen. Vooral ook omdat kennissen van ons wel met dat stel omgaan. Vinden jullie dat wij hier rekening mee moeten houden? Groetjes
Oké maar het gaat erom of we ons iets aan moeten trekken van die mensen ... Wij vinden ze namelijk allebei leuk.. Dus wat denken jullie daarvan?
Ik zeg ook Noah! Waarom zou je het ook willen "afkorten?" Het is al een korte naam. Daan is niet eens korter en vind het dan een totaal andere naam.
Nee, ik vind niet dat je daar iets van aan moet trekken. Als het nou je beste vrienden waren geweest, was het een ander verhaal, maar nu zeker niet hoor. Ik zou echt voor Noah gaan, een mooie klassieke naam , passend voor allerlei "type" jongens. DAni vind ik niet leuk, net of het Danny is, maar dan 'gemoderniseerd' maar net niet helemaal gelukt, maar dat is mijn mening natuurlijk. Noah echt supernaam!!
als je zelf niet met die mensen omgaat dan vind ik dat je het echt heel goed kan doen hoor. ik zou er zelf echt geen moment over getwijfeld hebben! dus als het voor jullie de naam is: DOEN! (ik vind Dani trouwens wel erg leuk hoor!)
Dani! Stoer Hoor zoveel noah tegenwoordig (buiten dat vind ik noah niet echt leuk, en meer voor een meisje, maarja, dat is mijn mening.)
Het gaat er naar mijn idee gewoon om hoe jullie je er zelf bij voelen. Wat is voor jullie de naam van jullie zoontje? Noah of Dani? Ik zou me niets aantrekken van of iemand anders z'n kind ook zo heeft genoemd of niet. Het is jullie kind, dus jullie kiezen de naam die jullie het mooist vinden of waarvan jullie denken "dat is de naam onze zoon".
Ik kies natuurlijk voor Noah! Mijn zoontje heet Joah, dus dat scheelt 1 letter En wat betreft afkorten... Ik heb mijn zoon nog nooit "Joe" genoemd Wij zeggen zijn naam bijna altijd voluit of we noemen hem J.J (initialen)
Dani! Veel stoerder.. Vind Noa meer voor een meisje (weet wel dat jullie het met 'h' schrijven), maar vind het gewoon geen leuke jongensnaam
Ehm, het gaat toch niet om welke naam wij mooier vinden maar om of het feit dat mensen in hetzelfde dorp (waar ze niet mee omgaan, maar kennissen wel) ook een jongentje hebben met de naam Dani een probleem is?
Ik zou zelf voor Noah kiezen. Dani vind ik meer een meisjes naam, Daniela - Dani Denny of Daan zijn alternatieven. Succes en laat je weten wat jullie hebben besloten? Groetjes,
Wij hebben ook heel lang met Noah gelopen, maar uiteindelijk niet gekozen omdat, inderdaad, je het niet af kunt korten. Vind dat toch belangrijk. Dani vind ik een leuke naam, maar hoor dit de laatste tijd steeds meer voor meisjes (Noah natuurlijk ook, maar dan is de schrijfwijze nog iets anders).
Ik zou me er niets van aantrekken want wie weet noem je je zoon Noah en wordt er een week later in jullie dorp ook een Noah geboren die weer bevriend is met jullie vrienden.... Dus gewoon gaan voor de naam die jullie het leukste vinden!