Nee vreselijk, om meerdere redenen trouwens. 1. oubollig inderdaad 2. vre-se-lijk dat het tegenwoordig helemaal hip is om je dóchter Sjors te noemen. Als ik m’n kind Sjors zou noemen, zou ik zeker willen weten dat iedereen meteen weet dat het om een jongen gaat. 3. super onhandig dat sommigen George als Sjors uitspreken en je dus als je Sjors hoort, niet meteen weet of je Sjors of George schrijft. Sorry!
Team Thijmen of Merijn hier! Misschien dan nog een lichte voorkeur voor Merijn, omdat je Thijmen best vaak hoort.
Ik vind hem niet zo heel leuk, en echt heel erg Nederlands (denk dat hij ook niet echt ergens anders voorkomt?) Ik krijg ook altijd associaties met sjorren (knopen leggen in houten constructies bij de scouts) Maar ouderwets vind ik hem niet
Wat grappig: heb jarenlang bij de scouting gezeten, maar van dat sjorren heb ik in de context met scouting nog nooit gehoord. Sjorren ken ik alleen als ander woord voor aftrekken
leuke naam! Broertje van een teamgenoot heette vroeger zo . Leuke naam. Ik vind sjors voor een meisje echt afschuwelijk. En zie het dus ook niet als uniseks naam (alsof alle jongensnamen ineens voor een meisje moeten waardoor ze ineens dus uniseks zijn?) Net zoals ik ook de twijfel niet zie met George - dat is gewoon djordz... (hoe type je dat fonetisch ??) Nouja. Leuke naam hoor! Je andere namen; Set vind ik leuk - maar in nederland klinkt het iets te simpel vind ik... Thijmen hoor je veel te veel. En merijn heb ik niets mee .
Zou lekker doen waar jij je goed bij voelt. Is Sjors de naam nou dan zeg ik doen! Is jullie leven jullie baby en jullie naam. En het is nou niet een naam uit het opmerkelijke namen topic. Ik zeg doen!
Kan prima. Er zijn zoveel ‘oude’ namen dus dat maakt niet uit. Wat vind je anders van Jors klinkt bijna hetzelfde maar lijkt iets hipper.