Hoewel Isabelle mijn top top 1 naam blijft en mijn mans naam echt helemaal wegblijft van Roos...vinden we elkaar nog niet in het midden. Nu zijn we op een leuk alternatief gekomen, want de andere opties zijn om diverse redenen afgevallen....het is de naam Sophie. Eigenlijk keek ik er nooit naar omdat het nummer 2 staat van de top 20 en wil eigenlijk echt geen top 20 naam... Maar wat denken jullie van Sophie, is het een mooie klassieke naam? Of zien jullie het meer als een hippe meeloop naam? Ik zelf ken 1 Sophie maar die is van mijn leeftijd (24) van kinderen ken ik geen Sophie's....zijn er veel Sophie's in jullie omgeving? Of valt het allemaal wel mee? Heb op de site van SVB gekeken en daar is de naam Sophie en Sofie ongeveer zo'n 1000x gegeven in 2009...wel veel toch...?!?! Nou jullie lezen al ben het spoor weer een beetje bijster...als ik jullie toch niet had
Ik vind het een hele mooie naam! En ik ken weinig die zo heten. Zou zelf Sophie als Sofie gaan schrijven. Roos is idd ook mooi. Of Rose. Leuke smaak qua namen vind ik. Succes met uitkiezen!
Sophie, leuk!! Ik ben helemaal niet van de top20 namen maar als je echt een naam helemaal geweldig vind moet je er gewoon voor gaan!! Onze jongensnaam staat nu ook in de top20, jammer dan, vind hem gewoon zooooo leuk
Sophie, een hele mooie naam! Alleen zou ik het zelf persoonlijk dan niet als Sofie gaan schrijven. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze... Het klinkt alle 2 hetzelfde.
Zou niet snel kiezen voor een top 20 naam, op het kdv van mijn dochter lopen een stuk of 5 Sophie/Sofie's, 4 Emma's en 6 Lottes rond hihi. Maar als je dat geen probleem vindt, prima toch? Ik zou zelf wel voor Sofie kiezen, maar dat is ook persoonlijk.
Mee eens! Ik dacht dat je namen die op -ie eindigen niet leuk vond Ik ben zelf niet zo gek op meisjesnamen die op een -a eindigen met uitzondering van SOPHIA Vind ik veel leuker dan Sophie maar het is persoonlijk!
Dankjulliewel....voor jullie meningen...meer is altijd welkom Ik hou idd niet van-ie namen maar dan heb ik het meer over de Romy's Danny's Amy etc. etc.... Vind Sophie dan weer een ander type naam....ik ben ook niet weg van -a namen maar ook daar zijn natuurlijk uitzonderingen op (vb. Ava) Wij gaan nog ff flink nadenken haha...
Mooie naam hoor, Mijn meid heet Isabella Sophie Maar of het in een top 20 staat zou mij niks uitmaken. Wij gaan waarschijnlijk voor Julia en die vinden we gewoon mooi. Ongeacht waar de naam in de lijst staat.
Mooie naam, Sophie Wat ik er ook leuk aan vind, is dat het een internationale naam is: ook in het Engels en Frans een prima naam.
Ik vond Sophie al mooi toen hij nog helemaal niet zo bekend was. Nu ben ik er niet zò gek meer van en dan alleen om de reden dat ik de naam hier in de omgeving wel hèèl vaak hoor. Jammer hoor.... Maar dan nog, als jullie de naam mooi vinden en niemand in de omgeving hebben die zo heet, dan is dat helemaal jullie keuze...Al kies je een compleet onbekende naam, het kan best zijn dat die het jaar daarop ineens de top 20 binnen stormt. Dat hebben zij eigenlijk een beetje met Milan gehad. Toen wij voor die naam kozen, was hij helemaal nog niet zo populair. Het jaar daarna stond hij in de top 10, dus tja.....
Heej, Wij zitten een beetje met hetzelfde. Ook hier dubben we tussen twee namen: Loïse en Annelin. Maar Sophie staat ook nog op de lijst. Alleen vinden we het jammer dat deze zo hoog in de top 20 staat.... Maar goed, hier in de omgeving kennen wij niemand met deze naam. Maar toch, die top 20 blijft wel in je achterhoofd hangen.... Lastig he!
Smile Als jullie de naam leuk vinden, zou ik ervoor gaan. Weet je, ik ben helemaal niet van top 20 namen maar geen top 20 naam is ook geen garantie dat jullie geen naamgenootjes tegenkomen. Op het kinderdagverblijf van onze zoon is ook toevallig een jongen die dezelfde naam heeft en het is geen top 20 naam.
We hebben toch besloten om niet voor Sophie te gaan...na een week ook reacties van familie te hebben gepeild...iedereen kent wel meerdere Sophieen is het DE naam toch niet.....komen we weer terug op ons oorspronkelijke lijstje maar mijn man begint al te buigen hahaha