Kai en Leon vind ik leuke namen!! Maar Dyon/Dion natuurlijk het mooist (zo heet m'n oudste ). Javan vind ik niet zo mooi; het klinkt mij te buitenlands en ik zou hier alleen voor kiezen als het kindje ook niet 100% Hollands is. Ik vind Joran trouwens een heel leuke naam. Op dit moment is misschien de associatie met v/d Sloot er nog wel veel, maar ik denk dat dat over een paar jaar al veel minder is. Iedereen kent nu de daden van Joran v/d Sloot, maar het zijn geen daden waar hij mee in de geschiedenisboeken zal komen. M.a.w. ik vind het heel iets anders om je kind Joran te noemen, dan om je kind Adolf (ofzo) te noemen. Een naam als Adolf zal die 'lading' altijd meedragen. Ik denk niet dat dat met de naam Joran zo zal gaan.
misschien is dit iets? thobani (staat bij mij ergens bovenaan) rodin evan isayah ik vind aparte namen juist leuk, tegenwoordug zijn er allemaal hippe namen en als dan de kids op school zitten zijn er een paar kinderen per klas die zo heten. kai vindt ik meer een dieren naam sorry maar die javan vind ik ook leuk hoor, speciaal bedacht voor jullie kind toch?
Hai, dank voor de suggesties! Evan vind ik wel leuk, maar onze dochter heeft bijna net zo'n naam , Thobani is te lang en in Rodin (leuk!) zit een R... Javan is een latijnse jongensnaam en betekent "engel van Griekenland" Het is dus gewoon een bestaande naam. Maar heel veel mensen vinden hem niet mooi en daar ben ik toch gevoelig voor We zitten nu een beetje te denken over Dex, maar daar ga ik nu een topic over openen