Was ik ook... maar die twijfel.... pfffff.... tzijn vast de hormonen, normaal doe ik er niet zo moeilijk over Hihi!
Ik vind Femke heel leuk! Zie meteen een heel spontaan en vrolijk meisje voor me. Vindt t ook een hele vrouwelijke naam en het past goed bij Olaf. Succes ermee!!
Volgens mij is die kleine meid in je buik allang een Femke!!! Door die hormonen ben je aan het twijfelen geslagen, maar als je nu gaat switchen krijg je later misschien wel spijt. Dan hoor je ergens anders de naam Femke en denk je...oh, het kan toch wel...hadden wij 'm dan toch maar genomen! Want klopt het dat je er erg aan twijfelt, omdat je onzeker bent wat de omgeving van de naam vindt???
Tsja... ik weet niet waarover ik twijfel...ik vond het een leuke naam, maar omdat we nooit echt het "wauw" gevoel hadden... Niet zo zeer door wat de omgeving er van zou vinden maar mn eerste associatie met de naam Femke was een beetje degelijk. maar dat vinden jullie dus niet?! En Lisa hadden we ook een tijdje, dat klinkt mij iets "frisser| / hipper in de oren, iets wat ik leuk vindt. Maar tis wel een enorm populaire naam en dat staat me dan weer tegen... Tis zo definitief allemaal he?! !!
Tja, namen kiezen blijft toch lastig. Zeker in combi met die hormonen erbij... ik vind Femke niet degelijk, dat vind ik dan meer van Lisanne. Lisa vind ik inderdaad wel iets frisser klinken dan Femke, maar de Lisa's die ik ken zijn allemaal (3 stuks) echte kattekopjes, dus vandaar mijn mindere associaties ermee. Ik ken een boel Femke's (op de pabo met 4 in de klas gezeten!) en dat zijn allemaal vrolijke, gezellige meiden! Wat vind je van Fenne, Fenna, Isa (ook populair), Ise? Lise was al afgekeurd door man geloof ik?! Succes ermee!
Eindigend op A klinkt sowieso wat "frisser" vind ik. man vindt isa ook erg leuk maar die vind ik echt TE populair... Lise was idd afgekeurd helaas. Fenne vind ik leuk, Man niet. Misschien dan toch gewoon de knoop doorhakken en voor femke gaan! Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Ik vind alleen Lisanne en Florien niet geweldig, de anderen zijn wel leuk! Ik heb op Meike gestemd, omdat ik die wel leuk bij Olaf vind passen!
wat vind je anders van Celina of Selina? femke is wel een erg mooie naam. wij hadden deze ook op het lijstje staan. het is uiteindelijk wel emily geworden maar ook ik heb tot het einde van de zwangerschap getwijfeld. tja hormonen he haha. toen me kleine meid geboren was wist ik dat de naam emily bij haar hoorde en voelde het echt goed. alle twijfel voor niks geweest dus. twijfelen is normaal in de zwangerschap het is toch een naam voor het leven. maar volg je gevoel dan komt het zeker goed.
Alle 5 leuke namen! Voor mij zouden Femke (alhoewel erg mooi!) en Florien afvallen omdat ik op de een of andere manier niet zo houdt van de combinatie waarbij de eerste naam op een letter eindigt en de tweede naam met die letter begint, dus als in Olaf en Femke/Florien Stom he Ach, ikIk denk maar zo: iedereen heeft wel een tik, hahaha! Dus ik ook Lisa is natuurlijk best populair, en Lisanne vind ik ietwat 'sloom' overkomen (ik ken een Lisanne die best sloom overkomt, daar zal het wel aanliggen ) Eigenlijk vind ik Meike dan het leukst! Olaf en Meike, ja, dat klinkt wel tof! En andere namen? Poe he, je zult vast al veel namen de revue hebben laten passeren ... Olaf en Isa Olaf en Ina Olaf en Linda Olaf en Dieke Olaf en Yvonne Olaf en Lian Olaf en Susan
Olaf en Lisa Lisa staat hoog aan ons lijstje maar onze beste vrienden hun dochter heet Lisa dus die valt af
Vind ik ook Associatie met Lisanne: Een ontzettend lief meisje wat bij m'n dochter op de zwemles zit . Verder vind ik zowel de uitspraak 'Lizan' als Lizanne' érg leuk.. Dus ook de afkorting is prima. Meike vind ik leuk passen bij Olaf. Florien vind ik niets - maar ik geef ook niet zo om namen als Fiene, Sien, Saar. Ik vind ze wat ouderwets overkomen (ouderwets wordt weer nieuwerwets tegenwoordig, maar mijn smaak is het niet ) Lisa hoor ik momenteel écht te veel hier. En ik blijf het een beetje een kinderlijke naam vinden -dat veranderd vást als ik een ouder iemand leer kennen met die naam maar dat is nu nog niet het geval.
Bedankt meiden, hier heb ik echt wat aan! Inderdaad: veel ouderwetse namen die nieuwerwets worden tegenwoordig. Sommige vind ik best leuk, maar vaak ook echt van deze tijd. Ik zou het liefst een vrij tijdloze naam willen maar goed, andere namen die ik leuk vind zijn juist weer populair en vlgs mij komen al mijn suggesties uit de top 20 ( minstens!?) Als ik mn gevoel volg wordt t Femke! Lisa vind ik ook mooi, maar dat is denk ik toch meer wat ik zou kiezen als ik af zou gaan van de omgeving de mooiste vindt.
Wat grappig, dat heb ik dus helemaal niet, ik 'ken' alleen via mijn werk 2 (engelse) vrouwen die Lisa heten. Ik vind het (daardoor) juist een heel volwassen naam
Persoonlijk vind ik Lisa natuurlijk de leukste naam, maar bij Olaf vind ik Florien of Femke het leukst. Heb op Florien gestemd
Ik vind Florien heeeeel leuk, vooral omdat je dr dan als ze klein is Flo kan noemen En als ze volwassen is vind ik Florien gewoon een nette naam.