Wat vinden jullie van deze meisjesnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Klessebes32, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klessebes32

Klessebes32 Actief lid

6 dec 2011
    191
    0
    16
    Luilekkerland!
    Dames,

Ik heb al meerdere topics geopend over een meidennaam, bij mijn laatste topic zie ik dat we eruit waren maarrr... we twijfelen..
    We hebben eigenlijk gekozen voor Danee, vindt het een supermooie niet veel voorkomende naam en het past leuke bij mijn zoontje Fedde.

Maar toch blijf ik steeds verder zoeken of ik iets anders tegenkom...
    Ik vindt de naam Lone ook heel erg leuk.
    Het is deense naam en betekent kracht.

Graag jullie eerlijke mening over deze naam, leuk, of waar denken jullie aan ?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Ik vind Lone niet leuk...vind het op papier niet mooi en qua uitspraak (klank) ook niet...lijkt voor mij (op papier) ook wat te veel op lonely en alone enzo...

3. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind 'm heel leuk in uitspraak, maar op papier inderdaad niet zo, vanwege alone. Lonne dan beter, misschien.
    Maar als ik moet kiezen tussen Lone en Danee, ga ik voor Lone, omdat ik een 'nee' klank in een naam niet zou willen.

4. Klessebes32

Klessebes32 Actief lid

6 dec 2011
    191
    0
    16
    Luilekkerland!
    Dat is dus ook het enige wat me tegenhoudt, dat het op alone lijkt.

Maar ja, moet ik het hiervoor laten?

5. noa81

noa81 Actief lid

13 dec 2010
    413
    0
    0
    Lone betekent eenzaam (the lone wolf), maar ik weet niet of je je daardoor laat weerhouden? Hoe zwaar weegt dat voor je?

Ik vind de naam en betekenis wel leuk! Je spreekt het meer uit als loene in het Deens toch, of wil je zonder de oe klank en alleen de o klank?

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Niet leuk, doet me denken aan Alone (het Engelse woord).

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik weet niet hoe je het uitspreekt..

8. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Bij Danee moet ik denken aan: Daan nee! Dus Daan niet doen! Lone vind ik onaf klinken, dus beide niet mijn smaak!

9. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Als Loene uitgesproken ... vind ik Loene een erg leuk naam, alleen zou ik het zelf denk ik niet als Lone schrijven, want dan is de uitspraak nog lastig .. Loene is vanzelfsprekend! Snap je?

Ik dacht zelf eigenlijk dan Lone uitgesproken zou moeten worden als Loon en dat vind ik geen naam!

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik neem aan dat je het uitspreekt als Loone ... mooie klank, mooie naam, maar ik zou het niet doen vanwege de engelse betekenis ...

Danee vind ik niet mooi en ook niet zo bij Fedde (wel een hele mooie naam).

Wat vind je van Lune? Gewoon met een u, niet met oe ...

11. Klessebes32

Klessebes32 Actief lid

6 dec 2011
    191
    0
    16
    Luilekkerland!
    Het was wel de bedoeling om het als Loone uit te spreken, niet als Loene.

Lune doet me teveel aan luna denken en zo heet het dochtertje van mijn vriendin, dus dat wordt het ook niet!

Ik vindt het echt zo moeilijk, laat ik het zo zeggen , ik maak het mezelf erg moeilijk :(.
    Ik wil persee een naam die niet veel voorkomt, echt iets aparts!
    Maar ook weer niet te geknutseld enz

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind de betekenis érg mooi. Maar de naam echt niet. Danee vind ik nog steeds erg leuk bij Fedde.

13. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ik vind nog steeds Danee een erge mooie naam, en Lone een stuk minder ;)!

14. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Danée vind ik een erg leuke naam..
    Lone niet..

15. Danee vind ik een leuke naam en kan goed bij Fedde! Lone vind ik niet echt mooi...

16. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    En als je het nu zo schrijft? Lóne

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    D.anée ìs ook gewoon een erg leuke naam. ;):)

Anders misschien Jente? Vind ik ook erg leuk bij Fedde, maar komt natuurlijk wel weer wat vaker voor dan D.anée en Lone (maar dat komt Fedde ook).

18. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ik vind Lone leuker dan Danee.
    Ik zou het als Loone schrijven, staat vrouwelijker en je hebt geen verwarring over de uitspraak. Bovendien ben je die associatie met Alone ook meteen kwijt...

Maar ik vind beide namen mooi!
    bij ons heeft heel lang Marée op het lijstje gestaan, misschien is dat nog iets?

succes

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Loony/Looney (waar Loone dan weer op lijkt) betekent in het Engels wel getikt, maf, knettergek, krankzinnige, zwakzinnige, enz. En loonies/looneys 'een dom of gek persoon'. Dan vind in Lone minder erg. :)

Marée vind ik ook erg mooi (in de familie hier helaas een achternaam, waardoor hij voor ons afviel), net als Maren (kreeg ik er bij manlief niet doorheen ;)).

20. Klessebes32

Klessebes32 Actief lid

6 dec 2011
    191
    0
    16
    Luilekkerland!
    Thnx voor de reacties, jullie geven mij wel steeds meer dingen om over na te denken, haha ,maar daar vroeg ik het ook voor.

Ik vind Maree ook mooi, alleen ik heb het probleem dat mijn man de R niet goed kan zeggen, dus we proberen die namen te vermijden, ik vind Terre ook een hele mooie naam, behalve als mijn man het uitspreekt :D.

Loone is inderdaad ook een goed idee voor de schrijfwijze , staat veel mooier!

Deel Deze Pagina