Dames, Ik heb al meerdere topics geopend over een meidennaam, bij mijn laatste topic zie ik dat we eruit waren maarrr... we twijfelen.. We hebben eigenlijk gekozen voor Danee, vindt het een supermooie niet veel voorkomende naam en het past leuke bij mijn zoontje Fedde. Maar toch blijf ik steeds verder zoeken of ik iets anders tegenkom... Ik vindt de naam Lone ook heel erg leuk. Het is deense naam en betekent kracht. Graag jullie eerlijke mening over deze naam, leuk, of waar denken jullie aan ?
Ik vind Lone niet leuk...vind het op papier niet mooi en qua uitspraak (klank) ook niet...lijkt voor mij (op papier) ook wat te veel op lonely en alone enzo...
Ik vind 'm heel leuk in uitspraak, maar op papier inderdaad niet zo, vanwege alone. Lonne dan beter, misschien. Maar als ik moet kiezen tussen Lone en Danee, ga ik voor Lone, omdat ik een 'nee' klank in een naam niet zou willen.
Dat is dus ook het enige wat me tegenhoudt, dat het op alone lijkt. Maar ja, moet ik het hiervoor laten?
Lone betekent eenzaam (the lone wolf), maar ik weet niet of je je daardoor laat weerhouden? Hoe zwaar weegt dat voor je? Ik vind de naam en betekenis wel leuk! Je spreekt het meer uit als loene in het Deens toch, of wil je zonder de oe klank en alleen de o klank?
Bij Danee moet ik denken aan: Daan nee! Dus Daan niet doen! Lone vind ik onaf klinken, dus beide niet mijn smaak!
Als Loene uitgesproken ... vind ik Loene een erg leuk naam, alleen zou ik het zelf denk ik niet als Lone schrijven, want dan is de uitspraak nog lastig .. Loene is vanzelfsprekend! Snap je? Ik dacht zelf eigenlijk dan Lone uitgesproken zou moeten worden als Loon en dat vind ik geen naam!
Ik neem aan dat je het uitspreekt als Loone ... mooie klank, mooie naam, maar ik zou het niet doen vanwege de engelse betekenis ... Danee vind ik niet mooi en ook niet zo bij Fedde (wel een hele mooie naam). Wat vind je van Lune? Gewoon met een u, niet met oe ...
Het was wel de bedoeling om het als Loone uit te spreken, niet als Loene. Lune doet me teveel aan luna denken en zo heet het dochtertje van mijn vriendin, dus dat wordt het ook niet! Ik vindt het echt zo moeilijk, laat ik het zo zeggen , ik maak het mezelf erg moeilijk . Ik wil persee een naam die niet veel voorkomt, echt iets aparts! Maar ook weer niet te geknutseld enz
D.anée ìs ook gewoon een erg leuke naam. Anders misschien Jente? Vind ik ook erg leuk bij Fedde, maar komt natuurlijk wel weer wat vaker voor dan D.anée en Lone (maar dat komt Fedde ook).
Ik vind Lone leuker dan Danee. Ik zou het als Loone schrijven, staat vrouwelijker en je hebt geen verwarring over de uitspraak. Bovendien ben je die associatie met Alone ook meteen kwijt... Maar ik vind beide namen mooi! bij ons heeft heel lang Marée op het lijstje gestaan, misschien is dat nog iets? succes
Loony/Looney (waar Loone dan weer op lijkt) betekent in het Engels wel getikt, maf, knettergek, krankzinnige, zwakzinnige, enz. En loonies/looneys 'een dom of gek persoon'. Dan vind in Lone minder erg. Marée vind ik ook erg mooi (in de familie hier helaas een achternaam, waardoor hij voor ons afviel), net als Maren (kreeg ik er bij manlief niet doorheen ).
Thnx voor de reacties, jullie geven mij wel steeds meer dingen om over na te denken, haha ,maar daar vroeg ik het ook voor. Ik vind Maree ook mooi, alleen ik heb het probleem dat mijn man de R niet goed kan zeggen, dus we proberen die namen te vermijden, ik vind Terre ook een hele mooie naam, behalve als mijn man het uitspreekt . Loone is inderdaad ook een goed idee voor de schrijfwijze , staat veel mooier!