We hebben nog 8 maanden te gaan, maar zijn al volop bezig met het verzinnen van namen. We dachten 3 jaar lang de naam te hebben (Felice), maar nu vinden het toch te veel klinken als 'verlies' waardoor we het een stuk minder prettig vinden ons kind die naam te geven. Verder zijn we nu dus echt totaal inspiratieloos. Al helemaal qua jongensnamen. We hebben beide een buitenlandse naam en zoeken dus ook geen Hollandse naam voor ons kind. Liefst iets Mediterraans! Het moet een lichte, heldere naam zijn en niet te hard klinken. Heeft iemand ideeen voor ons?
Voor een meisje: Felisa (spreek uit als feeliza) / Felize / Felicia (in het Italiaans is Felice trouwens een jongensnaam en dan spreek je de c als een tsj uit ) Elea Elena Alicia Emilia Ilana Gioia (spreek uit als djoja) Giada (djada) Julia / Giulia / Julie / Juliette Joelle (met puntjes op de e) Bibiche Evani(a) ... Voor een jongen: Ilias Idris Giorgio Giuliano Gianluca Matteo / Mateo Elio Verenzio Evander / Evandro ... Komt dit in de buurt???? Succes!
Zitten zeker wel mooie namen bij. Qua jongensnamen vindt vriendlief die typische namen eindigend op een o, zoals giorgio, niet zo geweldig! Vind ie te popi-jopi!
Anice Annora Carice Caró Celie / Célie Eli / Elie / Éli / Élie / Ély Eliana / Eliane Elianne Eliza Elora Emilia Estee / Estée Evanne Félize Floranne Floria Florice Florina Giada Gianna Hester Iluna Ilvi / Ilvie / Ilvy / Ylvi / Ylvie Izarre Juënne Lilou / Linou Liva Louanne Louve Marize Maurine Mayari Milla / Mille Neva Ninthe Noalie / Noahlie Nouva Robine Romine Vianne Viënne Vita Yeline / Yéline / Yélien Zinzi Zoë Zit hier wat bij misschien?
Oh, jongensnamen vergeten Armando Dorian Elias Emilian Evander Gian Ilmar Joas / Joaz Jonan Kayan Leander Leon / Léon Lowie Maro Matteo Matthias Mauro Nizar Quin Ravi Remi Robbe Roben Rohan Rouan Royan Sanou Sem Senne Sepp(e) Silven Silvian Stan Sylias Thiaz / Thias / Tiaz / Tias Tiago Tobian Turias Xander Ysmar / Izmar / Ismar / Yzmar
Bibiche is een Franse naam, dus spreek je ongeveer uit als bibiesjh. Mijn achternicht heet zo (ik heb de naam verder nooit gehoord), haar zussen heten Julie en Isabella, ook mooie namen, vind ik Voor een jongen misschien Amos, Rafael, Efraim/Ephraim (met puntjes op de i), Eneas/Aeneas, Elias, Nicholas, Didier, Thierry, Dominique/Dominic, Hector, Oscar, Lysander...
Oh ik heb echt al wel een paar hele leuke namen langs zien komen. Zal ze dit weekend eens even aan vriendlief laten lezen, vragen wat hij er van vindt! Meer namen zijn natuurlijk altijd welkom!