Die naam kende ik nog niet. Ik lees een paar keer dat het een jongensnaam is. Ik zou daar wel even naar kijken. Ik zou de naam schrijven als Bodhi, omdat dat volgens mij de originele schrijfwijze is? Persoonlijk zou ik gaan voor Bodil/Bodile/Bodille. Klinkt bijna hetzelfde, maar voor mij een wezenlijk andere naam.
Bedankt allemaal voor de reacties. Wij vinden het ook een hele leuke meisjesnaam. Het is een unisex naam. Vandaar dat het ook als jongensnaam gebruikt wordt. De schrijfwijze zijn we helaas nog niet over uit. Maar denk dat we toch voor Bodhi gaan 😊
Ik vind het meer iets voor een jongen, maar dat is denk ik een kwestie van wennen. Robi vind ik voor een meisje vind ik bijvoorbeeld ook heel leuk, lijkt daar wel op En het is inderdaad een unisexnaam, dus kan sowieso. Ik zou Bodhi schrijven, de meeste bekende vorm. Body in elk geval niet, vanwege het Engelse woord.
Ik ken em als jongensnaam, maar ik vind hem voor een meisje ook wel erg leuk!! Zou het als Bodhi schrijven
Leuk hoor ik zou voor bodhi gaan omdat ik de andere schrijfwijzen teveel naar het Engels gaan (body=lijf )
Ik ken het alleen als jongensnaam, niet als unisex. Ik zou voor een meisje dan eerder Bodien/Bodine kiezen.
We hebben de knoop al doorgehakt. Het gaat Bodhi worden. Vanaf nu dus wel een unisex naam 😊 De naam komt trouwens op het internet al regelmatig voor in de meisjes lijstjes. Dus het is niet nieuw. Bedankt voor het meedenken!
Ik kon hem ook als unisex naam en bij mijn neefje in de klas zit een meisje van 4 die Bodhi heet. Echt een mooi lief klein poppetje! Niets nieuws aan de naam dus Goede en mooie keuze!!!