Wat vinden jullie van deze meisjesnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Tulp21, 2 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vinden jullie van deze naam?

  1. Mooi

    24 stem(men)
    23,8%
  2. Niet mooi

    77 stem(men)
    76,2%
  1. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.990
    113
    Vrouw
    Echt helemaal mijn smaak:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
    Avélie heb ik al eens in een ander topic genoemd..
    Vind beide namen prachtig, maar niet samen zo achter elkaar.

    Succes met je zoektocht:) blijf je wel volgen om te zien wat het uiteindelijk geworden is:thumup:
     
  2. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.990
    113
    Vrouw
    Ik vond Lumi trouwens ook een hele mooie lieve naam..

    Lumi Avélie kan wel heel goed:p:D
     
  3. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik ben echt verliefd op die naam. Maar mijn man vond t niet leuk. De tweede naam ook prachtig.

    Nimh ook en als andere optie had ik ook nog Nineve (met streepje laatste e). Beide zijn t niet geworden.
     
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Ik vind ze wat gekunsteld overkomen. De eerste naam voor mijn smaak te ingewikkeld qua schrijfwijze, maar verder dan wel oké. De tweede vind ik erg alsof je Amelie niet origineel genoeg vond emmers iets anders hebt verzonnen.
     
  5. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik vind de eerste naam niet mooi. Ik ken het niet, maar na het hele topic gelezen te hebben vind ik het nog steeds niks.

    Avelie wel heel mooi!
     
  6. Aries

    Aries Niet meer actief

    Ik vind de namen mooi. Ik zie hier en daar Avèlie genoemd staan, maar die schrijfwijze snap ik niet zo goed, ziet er voor mij heel raar uit. Hoe zou je dat dan uit moeten spreken, zoals (Macchi)avelli?
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.138
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    (Macchi)avelli ziet eruit alsof je het uitspreekt als aa-VEL-lie.
    Avèlie is meer aa-veh-LIE.

    Avelie zou meer aa-vuh-LIE worden en Avélie meer aa-vee-LIE.
     
  8. Aries

    Aries Niet meer actief

    Dank je, zo snap ik het iets beter. Blijf dat wel een vreemde schrijfwijze en uitspraak vinden, misschien omdat het er zo on-Frans uitziet, terwijl ik wel een Frans gevoel bij de naam kreeg.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.935
    113
    Vrouw
    Ik vind Avélie ook logischer dan Avèlie.
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  10. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik zou gewoon het streepje skippen :roflmao: maakt de naam er niet minder van.

    Het is aav-èh-lie (blaat van een schaap) of aav-ééé-lie (denk dan aan ave Maria)
    Maar zonder streepje loopt het vloeiender vind ik. Avelie, met de klemtoon op de a of ie. Bij een streepje moet ik er echt ook over nadenken.

    Ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen? Want vind de naam echt mooi. Ik zou hem uitspreken als aavuhlie. Ik weet niet wat de bedoeling voor jullie uitspraak is? Maar goed daarbij wordt een 2e naam nauwelijks gebruikt. Nimue zou wat mij betreft ook zonder streepje kunnen.
     
  11. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Ik ben van mening dat je een naam als Nimue niet moet loslaten op de Nederlandse samenleving. Mensen hier hebben geen idee hoe Welsh namen uitgesproken moeten worden, logisch ook. Het ziet er prachtig uit op papier, dat zie ik ook. Niamh is er ook zo één, al is dat Iers. Zo mooi op papier, uitspraak ook prachtig maar werkt gewoon niet in Nederland.
     
  12. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Hier ben ik het mee eens! Gestemd op, niet mooi, omdat ik de eerste naam niet heel mooi vind. De tweede naam vind ik prachtig!
     
  13. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Nimué vind ik mooi; ik spreek het uit als Nimwee. Met een vrij 'ronde' W.

    Avelie met een korte klank vind ik niet mooi. Wordt het dan Aa-véllie of Aavellíe.. ik kan er etymologisch ook helemaal niks van maken.
     
  14. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ik dacht nog aan Nimphe.

    En anders Gioia of Estée.
     

Deel Deze Pagina