Hoi hoi, Voor onze eerste dame waren we er snel uit wat haar naam betreft. We hoorden deze naam en dachten beide: Ja, dit is 'm! Een paar dagen hebben we i.p.v over de baby te spreken deze naam gebruikt en daarna geen moment meer aan een andere naam gedacht. Totaal onverwacht bleek ik 4 maanden na de bevalling opnieuw zwanger, en nu ik over de helft ben komt de vraag weer op: wat wordt de naam? We weten inmiddels dat we weer een meisje krijgen, wat het lastig(er) maakt. Voor een jongen hadden we al een naam op papier staan, namelijk de naam die we voor de eerste zouden nemen mocht het een jongetje worden. Enkele weken geleden heb ik me vol overtuiging gestort op lijstjes maken met leuke namen, veel sites bezocht en alles wat me enigszins aansprak opgeschreven. De dag erna was bijna driekwart weer van het lijstje af, of ik of mijn vriend vond het (toch) niks. Graag willen we de tweede een naam geven die met dezelfde letter begint als de naam van onze eerste. Onze eerste heet Noortje, en ik vind het lastig een naam te vinden die daar leuk bij klinkt. Namen beginnend met een andere letter klinken niet leuk/lekker of ik/vriend vind ze niet mooi. Nu waren we uiteindelijk op Nikki gekomen, mijn vriend vind dit een heel leuke naam en praat nu dus over Nikki als het over de kleine in mijn buik gaat. Eerst was ik er ook enthousiast over, maar nu ga ik er toch een beetje aan twijfelen of ik het wel een leuke naam vind. Wat vinden jullie? En misschien hebben jullie nog leuke namen in de aanbieding? Onze criteria zijn ongeveer: het moet een lieve indruk geven en we zijn niet zo van de aparte/hippe namen. Kom maar op met de namen! (Liefste beginnende met een N, andere letters mogen natuurlijk ook!) Groetjes Pluisje.
Sowieso staat Nikki op dit moment op plaats nummer 1, maar was benieuwd of anderen misschien leuke(ere) namen wisten. Nienke vind ik bijvoorbeeld ook heel leuk, zoals hier genoemd werd. Ninte, Ninouk en Nova vind ik niet zo mooi. Zijn toch wat apartere namen en daar houden we niet zo van. Daarnaast klinkt Nova ook niet zo lekker met Noortje. Denk dat ik Nienke toch op het lijstje erbij ga schrijven!
Noortje & Eefje Noortje & Neeltje Noortje & Nela Noortje & Noella Noortje & Nella Noortje & Noa-Mae Noortje & Nelanda Noortje & Nanny
Toevallig ken ik een Nikki met een zusje Noor. Ik zou persoonlijk wel voor een andere eerste letter kiezen, ook makkelijker met post enzo of krijgt ze ook een tweede naam?
Ik moest ook aan Nienke denken! Hoewel ik Nikki ook leuk vind. Nog wat andere opties: Nadine Naomi Nicole Nola Krijgt ze wel een tweede naam? Ivm de post enzo. Anders misschien toch ook een andere beginletter niet helemaal uitsluiten? Wat ik bijvoorbeeld ook goed bij Noortje vind passen zijn: Anouk Lieke Bente Carlijn Dani Dana Eline Ellen Elsa Femke Esther Eva Fleur Hannah Imke Ilse Hester Inge Lauren Laura Lisa Lotta Meike Milou Marit Mirte Mila Renate Renée Romée Rosa Renske Tessa Vera
Nikki hartstikke leuk. Word altijd niek of niekie genoemd als verbastering van mijn naam. Op zich prima maar gelijk zo mannelijk. Nikki vind ik dan wel veel leuker.
Dacht ook gelijk aan nikki super leuk anders ninthe lotte femke, sanne. hoe heet je andere dochter kunnen se kijken of het daar ook bij past en gefeliciteerd had het 2 jaar geleden toen na 3 maande zwanger van nr 4 zit iets meer dan 11 maanden tussen, het is even pittig maar ook super leuk. En ze hebben het zo leuk samen
Nieke Nelle Eefje Lonneke Jet Lenneke Saar / Saartje Maartje Lotte Sanne Fleur Imke Bente Meike Jolijn Karlijn
Toen ik de naam van jullie dochter las dacht ik meteen Nikki zou er leuk bij zijn.. tot ik verder las en zag staan dat jullie dat in gedachten hebben! Dus ik zeg gewoon nikki doen!
Nadine Nanet, Nanette, Ninette Nanna, Nanne, Nonna Naomi, Neomi Nele, Nela, Nelle, Nella Neline, Nelina Nerina Nerissa Neske Neva Nia Nicoline, Nicolet(te) Nieke, Nika Niene, Nina, Nena Nienke / Nynke Nilou, Ninou Nimme Ninthe Nissa, Nessa Nita Noëlle Noémi Nola, Nona, Nova, Noa Nouk, Nouka / Nuka * * * Annelie, Annelien Annelot, Annelou Annemiek, Annemieke Annemijn Anniek, Annika Anouk Biene / Bine Carolien, Caroline Cato, Caro Charlotte Dorien, Dorine Eef, Eefje, Eva Ella, Ellen Ellie, Elsie Else / Elze, Elsa Elske, Elke Emmeline Evelien, Eveline Evie / Evy Feline Femke Fenne, Fenna Fenneke Fleur Gitte Hannah / Hanna Hanne, Hanneke Ize / Ise Janna Janne, Janneke Jasmijn Jette, Jetta, Jet Jinne, Jinte Jiske, Jiska Jisse Joline, Jolien, Jolinde Jorine, Jorien, Jorinde Josje Jozefien Julia, Junia Julieke Juline, Julijn Kaat, Kaatje Karlijn Laure, Laura, Laurie Lea Leni, Lene, Lena Lenne, Lenneke, Lennie Lieke Lien, Liene, Lina Lies, Lieze / Lize / Lise Linde, Linne, Linna Lineke / Lieneke Liselot, Liselotte Lisse / Lizze, Lissa Lonne, Lonneke Lotta, Lotte, Lottie Madelief Mari, Meri Marike / Marieke Marjolein / Marjolijn Marre Mathilde Meike, Maike, Maaike Merel Mia Miek, Mieke Mineke Mona Olivia Paulien, Pauline Quirine Renate Roos, Rosa Rosalien Sabien, Sabine Sanne Sara / Sarah Saskia Silke Sofie Sterre Stine, Stien Susanne / Suzanne Tine Ulla Vera, Vero, Veer Veroniek / Veronique Willemijn Xanthe Yvon Zonne
Nikki hou ik niet zo van. Wat ideeën: Iris Maud Milou Babet Sanne Lieke Emy Tess Lynn Mara Nina Nova Noa