Ah nee, daar was ik inderdaad niet duidelijk in. Met de uitspraak 'mee-sin' vind ik 'm inderdaad een meisjesnaam worden. Qua schrijfwijze én uitspraak. Wel vind ik dat als je alleen de schrijfwijze verandert ('son' verandert in sin/syn/cin/cyn), het er sowieso meisjesachtiger uitziet en je dus een deel verwarring wegneemt wat betreft Dhr/Mevr. Dus ik zou sowieso schrijfwijze veranderen, maar liefst ook de uitspraak.
Super leuk jullie reactie's! Ik had avonddienst en kon niet eerder reageren. Ik heb nog wat onderzoek verricht en als ik de naam Maysen google en klik op afbeelding dan zie ik allemaal vrouwen foto's. Ook zag ik dat de naam Maysen in 2011 aan 1 meisje in Nederland is gegeven. Het is gewoon een niet zo veel voorkomende meisjesnaam in Nederland. Ik ben het met jullie eens dat uitspraak tussen Mason en Maysen niet gelijk moet zijn. Gelukkig heb ik nog een aantal maanden om te dubben en mocht ik zwanger zijn van een jongen dan is het al helemaal geen dilemma meer.
Ik vond Mason leuk voor een jongen en Mavis voor een meisje. Uiteindelijk hebben we nu de naam Logan voor ons zoontje (en onze dochter van 7 heet Sydney) gekozen omdat mijn vriend de afkorting Mees niet leuk vindt. Allebei namen die zowel bij een jongen als een meisje kan.