Volg je gevoel..... als het voor jullie goed voelt, dan is het de juiste naam!!! Succes met de uiteindelijke keuze!
Het is niet mijn smaak, maar ik hou sowieso niet zo van scandinavische namen. Maar het is geen vreemde naam ofzo, dus als jullie hem leuk vinden zou ik er zeker voor gaan!
Ik vind Pelle leuk hoor! Marcus vind ik niet zo leuk maar dat heeft een goede reden. Een jongetje dat vroeger bij ons in de straat woonde heette zo. Op een dag waren we met zijn allen bij ons binnen aan het spelen en na een tijdje merkte mijn moeder op dat ze Marcus al een tijdje niet gezien had. Nou was marcus altijd al vreemd en mijn moeder dacht dat hij zich misschien verstopt had omdat wij soms grapjes met hem uithaalden. Toen ze echter in de woonkamer zijn kruin boven de bank uit zag steken liep ze naar hem toe en zag ze dat hij daar zat te poepen! (Gewoon met de broek naar beneden, zijn poep lag op de grond!) Sindsdien noemen we hem Marcus Broekpoeper en kan ik de naam Marcus echt niet meer leuk vinden
Als ik Pelle zo zwart op wit zie staan, vind ik het een hele stoere naam (en origineel!), véél leuker dan Melle of Jelle!
Wat een verhaal over Marcus. Ik blijf het trouwens nog steeds erg leuk vinden, En inderdaad smaken verschillen. Een naam bijvoorbeeld als Jason is niet mijn smaak maar ik vind het verder wel een leuke naam.
Pelle? Wat een bizarre naam, nooit eerder van gehoord! Vind hem niet leuk! (misschien moet ik het even op mij laten inwerken! hi hi)
Ik vind Pelle een erg leuke naam. Denk overigens wel dat het een naam is waar veel mensen aan moeten wennen, maar dat zie je al aan de reacties hierboven . Dat hebben we met de naam Thije trouwens ook. Weet niet of je de tv-serie Spangen (met Linda de Mol en Monique vd Ven) ooit hebt gevolgd? Daarin kwam ook een Pelle voor, gespeeld door Michiel Huisman .
Nee ik ken de serie niet. Ik moet zeggen dat ik Thije ook wel leuk vind. Piet Pelle gazelle is een kinderboek. Vandaar de associatie denk ik, 8) Ik zie trouwens bij Marcus juist geen Nerd maar een geweldige grote sterke man,
Ik vind het geen mooie naam en doet me denken aan de voetballer van AZ niet dat dat verder uitmaakt natuurlijk
Pelle vind ik wel leuk Ik hou wel van de apartere namen die niet zo vaak voorkomen!! Mocht je er nou niet uitkomen wat vind je van Bas Mees Job Jip Joost Mats Ruben Binck Dit is namelijk mijn lijstje
Jullie moeten ook lekker gewoon de naam kiezen waarbij jullie een goed gevoel hebben, die bij jullie past en die je zelf mooi vind!! Dat maakt de wereld juist zo divers....
Ja hoor, helemaal gelijk Suzanne78. Ruben hadden we trouwens voor Isabella als ze een jongen was geworden. Maar nu heb ik er niet zoveel meer mee. Job vind ik trouwens ook leuk.
Ik kreeg hier ook weinig positieve reacties op onze naam "Misha" voor een meisje. De meesten vonden het een jongensnaam, anderen hadden er gewoon niets mee... Wij hebben er toch voor gekozen, omdat we nu eenmaal een bepaald gevoel hadden bij die naam. Hoe ik ook zocht, elke keer kwam ik weer uit bij Misha..Toen ze werd geboren hebben we eigenlijk alleen maar erg leuke reacties gehad. Er wordt vooral gevonden dat het zo'n lieve, maar daarintegen ook stoere naam is voor onze meid..En ze is gewoon echt een "Misha", de naam hoort gewoon bij haar, al vanaf het begin