Hoe komen jullie aan de naam van je kindje(s)?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Loontje81, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Aangezien er zo veel leuke en aparte namen voorbij komen hier komt bij mij die vraag omhoog.
    Om hier de spits af te bijten zal ik beginnen hoe we er aan gekomen zijn.

De eerste van mij heet Caitlin.Had altijd Ashley in mijn hoofd maar de buuf noemde haar kindje zo.Daarbij wou ik mijn dochter naar mijn zusje* vernoemen maar mijn nichtje was me voor.Wat inhield dat we moesten gaan zoeken naar een naam.Ruim 4 jaar terug hoorde je hem niet zo heel vaak en toen ik hem tegen kwam sprak die naam me echt gelijk aan.Klinkt leuk,bekt lekker en makkelijk afkortbaar zonder dat het een stomme naam wordt. Nu Ex was het daar helemaal mee eens.Plus punt was dat hij hem onthouden kon;).

Nu de 2de heet Djènoa.Heeft me een zoek tocht van jewelste gekost en blijkt dat ik ineens goed ben in puzzelen hahaha.
    Man zijn dochter heet Jaylina dus moest de naam van de jongste wel bij Caitlin en Jaylina passen en dan het liefst niet te veel lijken.
    Ook vond ik een vereiste dat er een keer een e ofzo in zou zitten omdat in al onze namen een a voor komt.En liefst als er een a in zou zitten niet vooraan de naam.Noa altijd mooi gevonden maar te standaard omdat je die naam al zo vaak hoort.Na namen weg geschrapt te hebben omdat die te veel leken op onze kinderen de namen of van vrienden bleef Djenoa over.Risico was dat dje dan uitgesproken zou worden als Jay dus hebben we een mooi ` op de e gezet.waar door het ook echt als Dje wordt uitgesproken.
    Achteraf na veel uren van zoeken op i-net naar betekenissen ed blijkt Djenoa een plaats te zijn aan de ivoor kust maar meer kan ik er ook niet over vinden.

Zo heel verhaal nu aan jullie de beurt zodat ik het verhaal achter de naam lezen kan.Wat ik overigs erg leuk vind.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gewoon de naam die we allebei het leukst vonden (niet individueel maar samen ;)) Wij houden van korte hollandse namen, zit niet echt een heel verhaal achter.
    (overigens staat hij nog niet 100% vast ;))

3. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Hier ook wel samen gezocht alleen was ik wat dat betreft wel meer ermee bezig.
    Ex had niet veel namen meen er 1 of 2 en ik had Caitlin op mijn lijsje.Heb hem gewoon gevraagt wat hij er van vond.
    Manlief had wel een naam of 7 en ik ook zo iets hebben er dus zeker 13 geschrapt samen hahaha.

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij zochten voornamelijk samen in namenboekjes en op websites en toen kwamen we op een dag Silvester tegen. Ik had al een tijdje Remi in mijn hoofd (vind ik ook nog steeds erg leuk!), maar Silvester was meteen minstens net zo favoriet! Toen we er langer over nadachten werd Silvester toch nummer 1, omdat we bij die naam de afkorting Sil als roepnaam konden geven, waardoor hij niet op school allerlei rare afkortingen/bijnamen hoeft te krijgen + dat hij later, als hij dat liever heeft, toch de officiele naam weer kan aannemen, omdat die iets formeler klinkt.

Voor een meisje (wij wisten het geslacht niet) hadden we op het laatst twee namen. De favoriet van mijn man, Daantje, en die van mij, Vivian. Als het een meisje zou zijn geweest, hadden we dus ter plekke moeten beslissen :)

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Meisjesnaam waren we eigenlijk al snel uit, nog voordat we zwanger waren. Tot dusverre wordt het ook een meid, dus dat komt goed uit;)
    Jongensnaam hadden we geen enkel idee..en eigenlijk denken we daar dus ook niet meer over na.

Bij 'n tweede hebben we nog helemaal geen naam, zowel voor jongen als een meisjes. Dat zien we tegen die tijd wel weer!

6. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Jason is min of meer vernoemd naar Jason Orange van Take That. Mijn man vond het gewoon een mooie naam. Ik ook hoor trouwens, het is niet zo trouwens dat hij zo heet alleen omdat ik fan ben van take That. Maar daar komt de inspiratie voor de naam wel vandaan.Ik vind het gewoon een super mooie naam.
    Voor de tweede hebben Skylar voor een meisje. Dit hoorde ik bij de Amerikaanse fysiotherapeut van mijn moeder. Hij kreeg een dochter die hij Skylar noemde en we waren direct verkocht. Mocht het weer een jongen worden zal hij Ian (uitgesproken als i-en) gaan heten. Daar zit eigenlijk geen echt verhaal achter, gewoon een mooie naam.

7. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Wij hebben gewoon een korte hollandse naam en het is de naam van mijn opa (roepnaam)

hoe hij helemaal gaat heten zijn gedeeltelijk de namen van mijn broertje/opa/schoonvader en mijn man, dus hij heeft van allemaal een beetje en dat vind ik erg leuk!

Meisjesnaam heb ik al vanaf mijn 16e als het niet eerder is in mijn hoofd ;) en daar was mijn man het meteen mee eens, de jongensnaam was veel moeilijker!

8. MamaVanDaelynn

21 okt 2010
    64
    0
    0
    Huismoeder
    Reuver
    Ik vind Lynn een hele mooie naam. Maar aangezien ik veel mensen ken die zo heten vond ik het niet echt zo special. Dus hebben we op internet gekeken voor wat mooiers. En mijn vriend kwam met Daelynn.:d Mensen moeten wel wennen hoor hahaha ze spreken het heel anders uit hoe het moet zijn. Dus moet steeds gaan corrigeren.

9. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij ons waren we er snel over uit. Na eerst wat namen af gestreept te hebben en verder zoeken kwam ik opeens op Chelsea. Me vriend vond het gelijk een leuke naam toen hij het hoorde.En een naam wat wij in de omgeving niet veel horen en moeilijk is om bijnamen voor te zoeken of waar je moeilijk mee gepest kan worden. Behalve sport liefhebbers misschien

10. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

mijn eerste dochter desteney van een liedje van lionel richie maar wilde net ff wat anders qua schrijfwijze.
    mijn jongste niscaya uit een maleis woordenboek zocht mooie betekenissen en vond deze naam..

11. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Linn: Komt van Linde en dat was een vriendin van me die op mijn (en haar) 17de is overleden in een auto-ongeluk. Ik wou mijn dochtertje naar haar vernoemen.

Cas & Sem: Daar waren mijn huidige vriend en ik heel snel over eens. Korte, krachtige namen die mooi bij elkaar pasten. Niet echt een betekenis.

12. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    De 1e is vernoemd naar een zanger die mijn man bewonderd. Toen hij de naam noemde was ik direct verkocht. Zijn 2e naam is geinspireerd door een kunstenaar die ik bewonder. Zo kwamen we ook op de namen van onze 2e en 3e zoons. Een zanger als 1e naam en kunstenaar als 2e.

13. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    google hahahahaha

wij hadden onze meisjesnamen heel snel maar tijdens een echo bleek dat het 2 jongens werden dus gegoogled en daar steeds namen zitten voorlezen. Uiteindelijk zijn Noah & Kyan blijven hangen

Deel Deze Pagina