Ik vind het een mooie naam en heb niet zoasl anderen dat ik gelijk aan het wc papier denk maar ik denk juist aan de lotus bloem. Toevallig is er pas bij iemand die ik ken een meisje geboren die als 2de naam Lotus heeft en ik vond het direct erg leuk en het kindje heeft geen aziatische achtergrond en word waarschijnlijk net als haar zusje blond met een bleke huid maar toch vind ik het mooi blijven. Ik hou daar wel van van die niet doorsnee namen
Uhh is het voor een jongen of voor een meisje? Ik vind het ook niet passen bij Finley en Milan, dat vind ik veel stoerdere namen.. bovendien zijn dat ook geen Nederlandse namen dus weet niet of je ook voor andere namen open staat?
Ik heb gestemd op niet mooi. Ik kan niet aan Lotus denken zonder toiletpapier. Zoiets verandert natuurlijk wel als ik iemand ken met die naam. Maar goed, ik denk dus aan toiletpapier en daardoor denk ik weer aan toiletdoekjes, waardoor ik altijd als ik de naam Lotus zie staan, aan de geur van toiletdoekjes denk. Dat was even mijn rare hersenspinsel . Als Lotus geen toiletpapier zou zijn, had ik die associatie niet gehad, en had ik het best een O.K. naam gevonden.
Ik vind het ook een leuke naam. Maar ik ben het met de meeste eens dat het niet bij de andere namen past.
Ik vind het een mooie naam en denk aan de Lotus bloem. (Overigens vind ik de naam helemaal niet storend bij de andere 2 namen.) Ik ken een dame die de naam Lourdes draagt, ook bijzonder.
Zie hier de naam van mijn dochter tussen staan, is de eerste keer dat ik die ergens lees (maar dan is dit ook wel een heel uitgebreide lijst )
@Tetta, dan ben ik natuurlijk heel benieuwd welke dat is! Ik heb me inderdaad behoorlijk uitgesloofd met die lijst haha
Michelle, ik begin met je lijstje Wij hebben deze zeer aandachtig bekeken, ik heb de namen die door één van ons 'afgekeurd' waren weggelaten, degene die leuk zijn maar om één of andere reden niet kunnen heb ik laten staan. Vet vinden we leuk Noa Bo Lente / Lenthe Cató: Kato Lara Flynne: leuk maar niet bij Finley Linde Robin / Robyn / Robine / Robyne Luna / Lune: LUNE vind ik supermooi!! Flora Jip Floor Alix Amber Sterre Charlie vind ik ook leuk maar idd vanwege de uitspraak afgevallen. Meissie2008, Quinn is inderdaad een meisje Net als ons Finley Babyengel, ik sta open voor allerhande namen. Ik vind Engelse namen supermooi, maar niet voor ons kindje ivm uitspraak. Finley en Quinn kan je engels uitspreken maar wij doen het gewoon op zn hollands (finlie en kwin). Maar we staan zeker open voor allerhande namen. Ik bedoelde gewoon eigenlijk een nederlandse uitspraak zoals Emma of Emily ofzo. Lotis vind ik zelf niet zo mooi. Ik had zelf niet de associatie met toiletpapier, maar ik vind de naam nu ook een stuk minder mooi omdat ik die associatie nu dus wel heb. Maar het was sowieso nog niet 'onze' naam, gewoon even een balletje opgooien omdat we de naam wel erg mooi vonden. (Goede kanshebber, maar nog niet 'de' naam.) Suggesties altijd welkom! We hebben er al 3, dus de zoektocht wordt steeds moeilijker!
Maar bijvoorbeeld Charlee kan je toch ook in het nederlands uitspreken: als tjarlie! Zo doen wij het wel! Ik vind je smaak erg moeilijk, omdat het zo uiteen loopt! Ik ga nog ff voor je nadenken!
Charlie kan je idd ook nederlandser zeggen maar ik heb dan de neiging het echt op z'n Engels uit te spreken en dat kan mijn man niet (goed). Finley en Quinn, daar kan ie niets 'mis' mee doen, maar vb (even naar de jongensnamen) Tyler of Wyatt, dat wordt al heel wat moeilijker voor hem. Ik vind het ook zo sneu dat de ene zijn/haar naam nederlands zegt, de andere engels, de ander probeert engels maar slaagt er niet zo goed in Onze smaak ligt idd wat moeilijk. Dat komt omdat wij unisex wel leuk vinden, maar ook gewone namen vinden we wel leuk (voor meisjes dan). In ieder geval al heel hard bedankt voor je lijst!
Dus het is denk ik belangrijk dat ALS het een Engelse naam is, dat je het wel heel makkelijk kunt uitspreken? Dat het echt slechts op 1 manier mogelijk is? Luna/Lune klinkt erg leuk. Ik wil ook nog wel kijken voor namen die makkelijk uit te spreken zijn..
Ik zie net dat je Flora leuk vindt, daar heb ik niks meer aan toe te voegen . Hij staat ook op ons lijstje voor een eventuele derde, maar wij spreken hem dan wel op z'n Engels uit.