Help! Ik ben nu 28weken zwanger en krijg het en beetje benauWd... We hebben nog geen naam voor ons zoontje, zoeken een Arabische moderne naam, heeft er iemand ideeen?
ik ben zelf ook op zoek we hebben al een paar namen op onze favorite lijstje nl: salah ad-din souliman dya najim
Een collega heeft haar zoontje Anouar genoemd. Vind ik, ook of misschien juist als niet Marokkaanse, erg leuk omdat het wel duidelijk de afkomst laat zien/horen, maar tegelijkertijd weinig gedoe oplevert met "hoe spreek ik dat nou uit". Ik vind het heel erg leuk als mensen namen kiezen die bij je achternaam passen, maar het is voor een kind wel handig als hij niet elke keer iedereen hoeft te verbeteren.
nour nouridin zeyad youssef youserie mohsen houssem yassin kareem younis amr habib islam monir choukri adam ilias marwan soeffian yasir yasser yushua
Dank jullie wel, zitten wat mooie tussen! Ik vind t lastig, mijn man is marokaans en ik ned dus wil wel een naam die hier uit te spreken is door mijn fam ook anouar vind ik heel mooi maar misschien net te marokkaans... aan de andere kant hanteerd het maroc consulaat weer een namenlijst pfff wat vinden jullie van Isam(spreek uit isem?)
Ik werk met veel kinderen van marokkaanse afkomst en mijn favo jongensnaam is Imran. Vind ik echt super leuk!
Mijn collega (ook Nederlandse met Marokkaanse vriend) heeft haar zoontje Redouan genoemd. Zij spreekt het uit als redoewan en hij als redwan.
En wat denk je van Ramzi? Is ook arabisch, je kunt het ook als Ramsey schrijven, vind ik zelf mooier.
allemaal mooie namen maar blijft nog steeds niet dat ik denk van woww, herkennen jullie dat? vind joshua, sami, anouar, isam wel mooi maar ook omdat die voor t consulaat mogen, dat blijft t lastigst dat die niet elke naam accepteren, net als ramsey dat is denk niet marokkaans en deon ze weer moeilijk over lastig he vinden jullie isam erg arabisch klinken of kan t ook westers?
Haha, ik moet wel lachen om het feit dat je het al bij 28 weken benauwd krijgt Ik ben nu 34 weken en we hebben ook nog geen naam.......Dus ik ga gewoon voor babyboy. Ik kan je helaas niet helpen met arabische namen, ik ben zelf op zoek naar een scandinavische naam.
hahah ja ik weet t heb nog alle tijd maar heb al zoveel namenlijsten en boekjes gezien dat ik denk elke marokkaanse/ arabische naam bijna wel ken, hoop eigenlijk op ineens een nieuwe naam ofzo haha wat voor namen heb jij in gedachte/ twijfel je tussen namen?
Aargh ja die namenlijst... En als je die nou gewoon links laat liggen? wat zijn dan de consequenties? Is het een optie (voor jullie zelf en wettelijk gezien) om m niet als mArokkaan te laten registreren?
Adam kan hier en daar mijn neefje heet ook zo... Jami Is een van de schone namen van allah,maar dan moet abdal ervoor,maar hoef je niet uit te spreken als je hem noemt..mijn broer heet jalil.. maar in paspoort staat abdeljalil(wij zijn zelf ook half.. ned moeder,marokkaanse vader) Anis of redouan.. Succes
Rayaan (poort van het paradijs waar de vastende door heen gaan) Je kunt t ook spellen als rayen. Vind t een hele mooie naam die voor beide door kan gaan.