Hey, Als meisjesnaam vinden wij Liselore mooi, maar mijn zus noemt Lieselotte (iedereen zegt Lot of Lotje). Wat vinden jullie? Kan dit? Als tweede naam had ik Ellemijn, maar mijn man vindt het maar niks. Jullie wel? Bedankt!
Ik denk dat ik het niet snel zal doen, maar als dit voor jullie dé naam.is, vind ik het best kunnen. Ellemijn vind ik prachtig!
Liselore is een mooie naam. Ik vind dat dat best kan. Misschien is tante zelfs wel vereerd dat de naam er een beetje op lijkt! Ellemijn is apart, maar past er goed bij hoor.
Als het de naam van de tante is, vind ik het geen probleem. Ik dacht eerst dat het om zusjes ging en dat vond ik niet kunnen. Maar dit zou ik zelf wel doen als ik de naam echt heel leuk vond. Ellemijn vind ik zelf niet zo...
Ik zou zelf ook twijfelen of dat kan, maar voor tante/nichtje kan het wel vind ik. Je zou het nog even kunnen voorleggen aan je zusje.. Ik vind zelf Hannelore of Annelore leuker!
Ik dacht ook zusjes haha, dacht neeeh! Maar tante zou ik zo doen! Als het de naam is! Ze zal het ook nog wel onwijs leuk vinden dat de naam op die van haar lijkt!
Ik dacht ook eerst twee zusjes en dan zou ik het niet doen. Ook bij moeder/dochter niet gauw, denk ik. Mensen in hetzelfde gezin, dus. Maar tante/nichtje vind ik wel kunnen hoor. De afkorting die voor jouw zus wordt gebruikt, zul je niet gauw voor je dochter gaan gebruiken. Dus dan is het helemaal verschillend.
Ik vind er niks mis mee om een kind een naam te geven die lijkt op de naam van haar tante. Of dezelfde, dat komt ook best vaak voor, dat heet dan vernoemen. Dus gewoon dóen als jullie het een mooie naam vinden!