Hoi, Ik heb lang getwijfeld of ik deze vraag zou stellen omdat sommige mensen misschien vinden dat het onzin is, of ik het niet kan maken... Nou wat is die vraag dan?! Wij vinden al heel lang de naam Jurre leuk voor een jongen. Eigenlijk al een paar jaar. Hij springt er gewoon met kop en schouders bovenuit. Maar iets weerhoudt ons er steeds van. Wij kennen namelijk 3 Jurre's die nou niet echt bepaald vriendelijk en makkelijk in de omgang zijn (om het maar netjes uit te drukken). Ik ben zelf leerkracht en we hebben een hele moeilijk Jurre op school gehad. Toch blijft die naam ons aanspreken. Nou ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die ook Jurre's kennen. En wat voor types kinderen dat zijn. Zoals ik al zei zullen er mensen zijn die dit belachelijk vinden en dat wij die naam gewoon moeten kiezen als we die mooi vinden...Maar toch speelt het steeds in m'n achterhoofd mee. Er bestaat ook niet voor niets de uitdrukking 'What's in a name'. Ben gewoon heel erg benieuwd. Hoop dat ik nu niemand voor het hoofd gestoten heb en hoop op reacties. Lotti
Ik kan me je twijfel goed voorstellen hoor. Ik ken zelf geen Jurres, maar vind het wel een leuke naam. Ik geloof dat er vorig jaar in Boer zoekt vrouw een Jurre zat, toch?! Geen flauw idee meer of dat een leuke vent was of niet, maar goed... misschien kan je dat nog eens nakijken. Eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat er 1 naam bestaat die alleen maar aan 'lastige kindjes' is gegeven. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Maar de naam moet jullie wel een goed gevoel geven! Succes met de beslissing.
haha ik ken geen jurre's en vind het ook wel een leuke naam. Maar de naam/kind associatie ken ik wel!....
Haha, ik sta zelf ook voor de klas. Met heel veel namen heb ik dus een associatie, negatief als positief. Ik wilde dus ook graag namen voor mijn kindjes die niet op school voorkomen. Lastig, maar tot nu toe gelukt.. Om op je vraag terug te komen...Ik ken twee Jurres en allebei "bijzondere" kindjes!
Dat was -vond ik - wel een erg sympatieke man.. maarja, hoe hij als kind was? Dat weet je natuurlijk ook niet
Ik vind het ook een superleuke naam! Stond hier ook nog even op 't lijstje, maar een ex van mij heet zo, dus dat zou een beetje raar worden. Dat was/is overigens wel een leuke jongen, dus hier een goede associatie met de naam!
Ik ken geen Jurres, dus geen tips hier Naamassociaties ken ik ook hoor. Heb ook bepaalde namen laten schieten door verkeerde associaties
Ik ken een Jurre die nu aardig is maar tot zijn 18e echt een #@%)*%)^($%* Kan me goed indenken dat je dat niet los ziet hoor. Ik heb ook bepaalde namen die ik heel leuk vind maar nooit aan mijn kind zou geven omdat ik een naamdrager ken die niet zo aardig (netjes uitgedrukt) is. Ik zou het dus niet doen maar goed het is wel waar dat je je eigen gevoel moet volgen! succes meis!
Ik ken het wel hoor.. Ik sta zelf ook voor de klas. Er zijn een aantal namen die ik mijn kind NOOIT zou geven. Maar toch, als je erg gek bent op een naam, zou ik hem toch kiezen. Dan kan jouw kindje bewijzen dat er hele leuke, lieve Jurre's zijn!
Ik heb ook in het onderwijs gewerkt dus ik herken het wel. Ik heb ook vaak toch een beeld bij een naam, ook al is dat niet echt pedagogisch verantwoord En eerlijk gezegd ken ik ook 2 Jurre's die allebei niet de makkelijkste kindjes zijn/waren. Dus ik zou het persoonlijk dan ook niet doen. Hoe leuk ik de naam ook zou vinden. Maar.... je moet het wel helemaal zelf weten, zo te lezen zijn er ook genoeg 'leuke' Jurres
Ik ken maar 1 Jurre. Een schattig babytje van nog maar iets van 2 weken. Volgens z'n moeder is hij onwijs makkelijk (en ze heeft er al meer gehad die ook wat ouder zijn). Maarja, hoe zich dat verder gaat ontwikkelen durf ik niet voor garant te staan . Als jij het gewoon een hele mooie naam vind dan zou ik er voor gaan. Je zult de naam al heel snel helemaal met je eigen kindje associeren toch
Sorry, ik ken geen Jurre's. Maar ik vind het een leuke naam. Ik snap je gevoel bij de naam wel - maar het feit dat je het nog steeds een leuke naam vindt zegt ook wel dat je die andere Jurre's er dus redelijk los van kunt zien. Als ik iemand echt níet mag dan kan ik me dus niet voorstellen dat ik die naam ooit zou geven aan mijn kind. Dus... Ik zou het doen als het jullie absolute all-time nummer 1 naam is!
Ik sluit me helemaal bij Annika aan: lekker die naam nemen en dan gaat jouw kindje met jouw super-opvoeding laten zien dat Jurre's heel leuk zijn
Ik ken geen Jurre maar vind dat als jullie het een leuke naam vinden, je hem moet doen. Ik snap wel dat je een naam toch aan een persoon koppelt,maar ja je kan nu ook een hele lieve Jurre kennen waar je later grote ruzie mee krijgt.
Ik ken een Rik die aardig is en een Rik was een rotjong is. Ik ken 4 Bassen, waarvan er 2 hele leuke mannen zijn en 2 niet! Ik ken 2 Johnny's, allebei niet leuk toevallig! Ik ken 3 Nielsen, 1 mijn vriend. Die is heeeel leuk natuurlijk! hihi De andere zijn mijn neven, 1 heel knap maar een erge kakker en de andere heel saai. Het zegt echt niets, Jou Jurre hoeft echt niet op die andere Jurre's te gaan lijken! Jullie vinden die naam mooi, dus gewoon doen!