Laatste letter voornaam, zelfde klank als begin achternaam.. Storend?

Discussie in 'Babynamen' gestart door 3ewondertje, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3ewondertje

19 okt 2011
    12
    0
    0
    Ik werk als pedagogisch medewerker op een babygroe
    #1 3ewondertje, 9 feb 2012
    Laatst bewerkt: 9 feb 2012
    Hoi meiden!

Nog ff jullie advies als het mag.. :D

Over 'n week of 8/9 verwachten wij ons derde kindje, een zoon.
    Wij zijn van plan hem Zef te noemen. Nu begint de achternaam niet met een f maar wel de f-klank, namelijk de Ph.. Is dit erg storend?
    Wij hebben deze naam al van voor onze dochter, zo'n 5 jaar, in ons hoofd. Was toen allen Sef maar ivm uitspraak gaan we nu voor Zef.. (Maakt hier niet echt uit want laatste letter is hetzelfde.. We zijn nog steeds blij met de keuze maar zit nu toch een beetje met de combinatie met de achternaam.. ;)

Wat vinden jullie? Erg storend of niet belangrijk?

Alvast bedankt!

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Beetje storend denk ik.
    Helemaal omdat Zef niet zo'n bekende naam is.
    Bij het voorstellen valt de laatste letter dan altijd weg in eerste letter van de achternaam.

Bijv: Zef Philips..... Tja, dan zou ik niet horen hoe je dochter heet....

Aan de andere kant...lekker belangrijk..vragen ze het toch nog een keer...

3. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ik vind het eigenlijk wel kunnen hoor. Als ik het uitspreek dan valt er wel een soort pauzetje tussen. dus niet zo'n probleem.
    Leuke naam trouwens! zeker met een z!! Ik zou het gewoon doen!

4. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    ik vind het echt niet storend! Doordat ik na mijn trouwen een andere achternaam heb aangenomen heb ik dit nu ook! En heb het nooit als probleem ofzo ervaren!! Leuke naam! Gewoon doen dus!!!

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83