Hallo! Na 4 jaren wachten zijn we nu dan eindelijk zwanger! Al die jaren liep ik al met de meisjesnaam "LIZE" rond. Nu is vorig jaar het dochtertje van een vriendin geboren en je raad het misschien al...... met de naam "LIESE". Die vriendin zie ik ongeveer 6x per jaar. Ik krijg "LIZE" niet uit mijn hoofd, wat zouden jullie doen?
Ten eerste van harte met je zwangerschap. nou meid ik zou ervoor kiezen. Jij vind die naam mooi dus waarom niet. En je schrijft het toch anders? En wat is 6x per jaar nou!! Is het je beste vriendin zou ik het niet hebben gedaan. En anders vraag je het haar toch.. Succes meid... En dat Lize maar gezond en wel geboren mag worden
Persoonlijk zou ik het niet doen. Als het nou een collega of vage kennis was oké, maar ik zou mijn kindje gewoon niet dezelfde naam geven als het kindje van een vriendin...
hmm moeilijk! misschien dat uiteindelijk de vriendschap verwaterd dat weet je toch nooit. daarvoor zou ik een naam niet willen switchen. Een collega heeft ook een vriendin en die had een paar maanden na de geboorte van haar dochter ook dezelfde naam gegeven als mijn collega.
Ik zou wel blijven rondkijken naar een andere naam, wie weet kom je nog iets leukers tegen. Zo niet dan zo ik haar die naam Lize geven. Ik zou het wel van te voren vertellen aan die vriendin. Voor haar is het alleen maar een compliment toch!
Weet je al of het wel een meisje is? Als je echt wilt, zou ik het met die vriendin overleggen. Dan kwets je niemand, mocht zij het niet leuk vinden en jij wil toch Lize, heb je het wel uitgelegd.
Ik zou het gewoon doen. Een goede vriendin maakt er ook niet zo'n probleem van toch? Mij zou het iig niks uitmaken.
Ik zou dit niet doen. Zou het zelf namelijk ook niet leuk vinden als een vriendin hun kindje dezelfde naam zou geven (ook al schrijf je het anders het gaat toch meestal om te uitspraak). Misschien is Ize/Ise iets voor jullie?
Een heel dierbare vriendin van mij houdt echt van precies dezelfde soort namen als ik. Toen we een meisjesnaam zochten, was er maar eentje die de goedkeuring van zowel mij als mijn man kon wegdragen. En dat was dus de naam van haar oudste dochter (wel een vrij gangbare naam overigens). Ze had toen 2 meisjes, ik heb het maar gewoon aan haar voorgelegd (niet gezegd om welke van de 2 namen het ging) en aangegeven dat ze heel eerlijk moest zijn. Maar zowel zij als haar man voelden zich zeer vereerd dat we hun dochters namen zo mooi vonden, dus die naam is het wel geworden. En daar hebben we absoluut geen spijt van. Overigens woont ze aan de andere kant van het land en zien de kinderen elkaar hooguit 2x per jaar. Dus mijn advies: leg het aan haar voor, dan hoor je wat ze ervan vindt!
ik heb gezegd dat ik voor niemand behalve mijn broers namen verander. wij hadden 10 jaar een naam. nu zijn we veranderd omdat we hem niet meer zo leuk vinden omdat er verschillende in de omgeving zijn die een naam in het "genre" hebben. wij vinden het niet meer zo leuk. hadden we hem nog wel leuk gevonden hadden we hem gewoon gehouden.
Ik zou gewoon Lize nemen hoor. Ten eerste schrijf je het anders en ten tweede kies je toch niet voor niets voor een bepaalde naam. Waarschijnlijk heb je daar een bepaald gevoel bij. En dan zou je moeten switchen omdat een vriendin dezelfde naam heeft. Ik vind dat het best moet kunnen. Bovendien is het toch een compliment voor de keus van je vriendin.
Leuke naam! Maar ik zou het niet doen. Ik zou het niet leuk vinden als een vriendin haar kind dezelfde naam geeft. Wij hebben het gehad bij een nichtje van mijn man. Wij hadden al jaren een naam vast staan en zijn nichtje kreeg een dochter met die naam. Wij hebben toch een andere gekozen, hoewel ik die nicht en haar kind bijna nooit zie. Voor ik zwanger was had ik die nicht misschien 3 a 4 x gezien in 6 jaar tijd. Nu zie ik ze ongeveer 1x per jaar.
gewoon doen! Ik heb met 'n vriendin afgesproken dat we gewoon die naam kiezen die we zelf willen en als dat toevallig dezelfde is jammer dan. Ga echt niet een andere naam kiezen die ik eigenlijk minder leuk vind.
Het ligt eraan of zij ook wist dat je die naam zou willen gebruiken. Dan zou ik t gewoon doen. Als zij dit niet wist zou ik toch voor een andere naam kiezen.