Wat vinden jullie van deze stelling? (biseksualiteit)

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zijn jullie het eens met deze stelling?

1. Ja! Je kan maar op één geslacht vallen naar mijn mening!

2. Nee! Tuurlijk kan het dat je op beide geslachten valt!

3. Anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Dit:)

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier net zo whaha.

Zal wat zijn zeg als ik op iedereen viel:D

Nee gelukkig hier ook een kieskeurig iemand:D

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben bi, ik val op een persoon.

En dat ik niet kan kiezen is bull, ik vind gewoon allebei leuk, ik ben achteraf wel blij dat mijn levenspartner een man is, omdat ik nu "op de normale manier" kinderen heb mogen krijgen.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Kom even niet meer bij hier :D:D

Dat zei mijn vader ook toen ik met een vriendinnetje thuis kwam :D En toen was hij daar eindelijk aan gewend, ging het uit, en kwam ik met een jongen thuis, toen zei hij het weer :D:D

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Een mens?

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mee eens.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier snap ik niks van. Dus als je een hetero bent ben je een bitch als je flirt met anderen, maar als je bi bent niet want dan is het te verwachten? Bedoel je het nou zo?

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Heerlijk kortzichtig dit weer.
    Jij zegt dus eigelijk dat bi-seksuelen makkelijker vreemd gaan omdat er meer groener gras is???

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben niet bi maar heb voor keuze 2 gekozen!

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    had mijn verhaal kunnen zijn !

11. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik vind het wel een beetje bij deze tijd passen, veel mensen maken geen "echte" keuze meer en willen van alles (en er kan natuurlijk ook veel meer) ik zie dat aan de jeugd die aan een studie beginnen dan het volgend jaar weer iets heel anders, of die studie afmaken en dan er uiteindelijk niets mee doen, mensen zijn heel erg wispelturig wat dat betreft geworden (omdat er ook zoveel mogelijk is en meer kan tegenwoordig!)

Hetzelfde vind ik een beetje gelden tegenwoordig voor bi seksueel zijn, vroeger maakte je gewoon een keuze en bleef je daarbij en tegenwoordig kan alles en mag alles dus maken mensen daar gebruik van, maar persoonlijk snap ik het niet, vind vrouwen mooie wezens maar zie er niets seksueels in ofzo.

Ik denk wel dat als je bi bent en in een relatie zit dat je misschien toch wat kan gaan missen (je valt niet voor niets op beide geslachten en allebei hebben ze hun eigen voor en nadelen zullen we maar zeggen) dus in die zin is de kans op "vreemdgaan" (meer willen) misschien groter als in een hetero relatie omdat daar geen ander geslacht word "gemist" (evt wel een andere man dat kan natuurlijk maar je bent op zich blij met je man-vrouw relatie en mist niet een vrouw in the mix, alhoewel sommige mannen hier best een deal mee willen maken hahah)

Persoonlijk snap ik het dus niet en wuif ik het een beetje af op dat tegenwoordig gewoon zoveel meer mogelijk is dat mensen een beetje wispelturiger zijn geworden (opleiding, werk, prive en dus ook seksleven)

Dat is geen negatief iets op zich is het fijn dat er zoveel mogelijk is tegenwoordig maar het is niet echt mijn ding, ik ben vrij simpel en nuchter; pick one an stick with it... hihi

12. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Biseksualiteit is écht niet iets van de laatste tijd hoor, het bestaat al zo lang als de mensheid, in verschillende oude culturen was het ook geaccepteerd (misschien wel meer dan nu als ik zo sommige reacties lees). Als heteroseksuele vrouw kun je toch ook meerdere relaties hebben in je leven, je raakt verliefd, de verliefdheid gaat over, je raakt verliefd op iemand anders, etc. Is het dan ook zo dat je huidige partner altijd op zijn hoede moet zijn? Alleen bij iemand die biseksueel is doet het geslacht er niet toe, verder is het precies hetzelfde.

Het heeft niets te maken met niet willen kiezen, het is, net als homoseksualitait en heteroseksualiteit, gewoon aangeboren.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

dat heb ik dus ook gedaan ;) anders zou ik niet met mijn man zijn ;)

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mmm, ik geloof wel dat het tegenwoordig meer geaccepteerd is en mensen er meer open in zijn. Meer mogelijkheden hierdoor, mensen schamen zich misschien minder snel, familie accepteert het wat makkelijker..
    Hierdoor zou het kunnen dat iemand ook sneller daadwerkelijk iets gaat doen met die gevoelens (die hij anders had weggestopt).
    Dus niet dat de gevoelens vaker voorkomen, maar wel vaker tot uitting komt..

De kans op vreemdgaan is denk ik idd heel erg afhankelijk van de persoon én hoe de relatie is. Niet per definitie of je hetero, homo of bi bent :)
    Maar ik geloof wel dat homo-mannen vaker meer verschillende sexpartners hebben?? (Geloof dat ik dat van de week gelezen heb ivm bloeddonors)

15. Triskele

ja vroeger kon je wel die gevoelens misschien hebben maar deed je er gewoon niets mee..tegenwoordig KAN dat wel gewoon, in alle dingen in ons leven maken we andere keuzes omdat er meer kan en hoeven we niet perse keuzes te maken en daar ons aan vast te houden, op zich is dat een positief iets alhoewel ik mensen van tegenwoordig wel ontzettend wispelturig vind (niet perse op seksueel gebied hoor) meer de jeugd en hun studies bv daar erger ik me persoonlijk wel eens wat aan, omdat ik wat nuchterder ben aan de andere kant besef ik ook dat het een geschenk is dat je tegenwoordig ALLES kan doen wat je wilt in principe!

In een hetero relaties mis je geen vrouw lijkt me en als je bi bent mis je dat wel en als een mens iets mist is de kans groter dat deze die gevoelens achterna gaat, lijkt me logisch trouwens...

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik mis geen vrouw hoor:D En ben al een tijdje happy met mijn man:D

Heb ook geen behoefte aan een vrouw.

Mja bij mij ligt het denk ik ook anders omdat ik op een persoon val geslacht maakt me dan niet uit.
    'T is bij mij geen lust of seksueel aangetrokken zijn tot een vrouw.

17. Triskele

Dat verschilt dan per persoon natuurlijk, ik kan me zo voorstellen dat je bepaalde aspecten in een relatie met een vrouw kan missen als je momenteel met een man samen bent... een hetero persoon heeft dat natuurlijk niet zo...

18. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier ook bi... :)

Ik val gewoon op een mens/persoon, of dat nou man of vrouw is. Zo heb ik ook wel eens verkering gehad met jongens die nogal "lelijk" waren (volgens andere mensen), ook dat zie ik niet :( In de war ben ik zeker niet!

19. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Maar misschien mis je in een heterorelatie wel bepaalde aspecten die een andere man misschien wel heeft. Zo kan het ook zijn voor biseksuele mensen, die aspecten hoeven ook niet geslachtsgebonden te zijn, het is echt niet zo dat iemand die biseksueel is altijd wat mist in een vaste relatie. :)

20. Triskele

De personen die ik persoonlijk ken zeggen dit wel maar lossen het bv op door wel seksueel contact te mogen hebben met een vrouw terwijl ze in een vaste relatie zitten met een man, dat vind ik persoonlijk gewoon van 2 walletjes eten en niet mijn ding maar als hun gelukkig zijn gewoon lekker doen zou ik zeggen...

Deel Deze Pagina